K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-01-2012, 16:25   #1
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 16
Cordulla er ny på vejen
Supplerende tilskud til ansættelse ???

Hej.

Jeg har brug for nogle input til, hvordan jeg får overtalt min kommune /sagsbehandler til at finde et ekstra løn-tilskud frem til en interesseret arbejdsgiver.

Sagen er:
  • Jeg har endelig fundet en passende arbejdsplads, hvor jeg kan bruges og gerne vil være. Arbejdsgiver vil også gerne ansætte mig på trods af alle mine skånebehov - jeg har markeret ca. 90 % af punkterne på fleksjobbeviset - og har også brug for "udvidet flextid" så jeg kan komme og gå på arbejdspladsen som det passer med mine skavanker.
  • Jeg er fleksjobber på kontanthjælp - på 3. år.
  • Jeg har været ude i flere langvarige arbejdsprøvninger og aktiveringer.
  • Jeg kan arbejde effektivt ca. 12 timer pr. uge (måske 14 timer pr. uge, hvis jeg selv styrer mit fremmøde).

Alt burde så være lige til - men der skal spares på budgettet og der er ikke penge til at ansætte mig - selv ikke med 2/3-fleksjobstilskud. Desværre.

Arbejdsgiveren er reel og jeg kender arbejdspladsen godt nok til at vide, at besparelserne er reelle og ikke blot en undskyldning for at opnå et størrre tilskud.

Hvilke muligheder er der ellers for, at kommune/jobcenter giver ekstra penge til min løn for at få mig ansat?

Den puljejob-ordning jeg har hørt om, er jeg tilsyneladende ikke kvalificeret til, da jeg har en længerevarende uddannelse.

Jeg vil så gerne ud af kontanthjælpssystemet. Ikke så meget for lønnens skyld, som for "friheden" og følelsen af at kunne bruges på en arbejdsplads & i samfundet.
I bund og grund vil jeg være tilfreds med en løn, der ligger på ca. 14.000 før skat (= ca. det samme som kontanthjælpen). I forhold til min uddannelse burde jeg have 30.000 som startløn før tillæg.

Og lad os bare se det i øjnene: Hvor mange arbejdsgivere vil ansætte en person, som ikke har en fast arbejdstid hver uge, men som konstant rokerer med arbejdsdagene for at kunne opfylde timetallet?

Jeg gruer for fremtiden, hvor jeg kan se frem til at blive sendt på det 8. dødsyge jobsøgningskursus indenfor 10 år. Eller altenativt endnu flere nederlag med aktivering - igen og igen og igen og . . . .



Hilsen
Cordulla.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
25.000 kr i tilskud til evt. ansættelse Krieva Spørgsmål ang fleksjob 5 02-05-2013 19:55
SUP - den supplerende arbejdsmarkedspension, L.S. Nyttigt at vide for Førtidspensionister 14 05-09-2012 12:29
Supplerende førtidspension. Bamseline Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 01-03-2012 20:16
Supplerende Arbejdsmarkedspension Pingu Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 01-08-2011 15:42
supplerende arbejdsmarkedspension Karo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 17-06-2011 09:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension