K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2011, 21:00   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
"...Telefonopkald fra din kommune holder du dig også MEGET langt væk fra, du lader bare være med at tage den, de skal nok skrive hvis de mener det er vigtigt kommer du til at tage den alligevel siger du bare at du ikke har tid til at snakke lige nu, men at de er velkomme til at skrive, farvel, og så liger du på, på den mest uhøflige måde, dvs selv om at SB forsøger at fortsætte samtalen, smider du bare røret på.

Hvis en af mine borgere gjorde det, og også anden gang jeg ringede (for første gang kunne jo være en fejl) så fik de en partshøring, hurtigere end du kan nå at sige, "hov det var vist postbudet"...! (Mon ikke de fleste Sagsbehandlere faktisk havde et relevant ærinde når de ringede, f.eks. telefonisk opfølgning? Og MANGE af os ringer/ringede faktisk også en gang i mellem fordi vi bare var bekymrede på borgerens vegne (dette vil dog ikke udløse en partshøring, hvis man smækker røret på, men vil dog blive fornærmet)
Hvis nu vi lige fjerner den sætning som jeg har markeret, så vil jeg være fuldstændig enig med LUM.

For ca. 13 år siden ringede sb til mig en torsdag eftermiddag (kommunen har?/havde åbent til 18 om torsdagen), nu husker jeg ikke præcis hvad det var om, men jeg havde været til en speciallægeundersøgelse sidst på eftermiddagen (på kommunens forlangende) og stod nu og var ved at lave mad til min 2-årige datter og mig selv, og jeg kunne ikke se, at sb kunne have andet formål med opringningen end, at pi**e mig af, det var absolut ikke fordi hun bekymrede sig om noget som helst.

Næste dag købte jeg en nummerviser.

For ca. 2 år siden, mens jeg gik og ventede på, at min sb fik pakket min sag sammen og sendt den til sidste instans vedr. pension ringede min telefon, på nummerviseren kunne jeg se, at det var sb.
Jeg tog ikke telefonen.

Der gik ikke ret meget mere end 2 minutter før der tikkede en mail ind.

Ricky, jeg vil give dig ret i, at LUM's fremgangsmåde måske lige er hård nok, men måske har LUM sine grunde til, at reagere sådan.
Men årsagen til, at flere af os har brugt, og anbefaler andre at bruge, denne fremgangsmåde er jo, at nogle af os har kæmpet en meget ulige kamp, nogle af os har oplevet både sagsbehandlere (uddannede eller ej), jobcenterchefer og faglige konsulenter sidde og lukke det værste lor* ud.

Og problemet er jo, at de ting der siges i en telefonsamtale kan du ikke bevise senere.

Så vidt jeg husker er der tidligere herinde skrevet om, at det allermest smarte, for alle parter, ville være, at kommunerne optog alle møder og telefonsamtaler (dette vil selvfølgelig kræve en skriftlig accept fra borgeren), og så blev disse optagelser kørt over på 2 skiver (kunne måske gøres af en fleks'er ansat til dette), den ene skive får borgeren med hjem og den anden skive lægges i sagen.

Så kan ingen beskylde hinanden for at have sagt noget, som ikke blev sagt, og ingen kan fifle med optagelserne uden at det opdages.

Men denne fremgangsmåde kræver selvfølgelig, at alle kommunalt ansatte så nøjes med at sige det de kan stå ved.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ftp §17, indhentning af yderligere oplysninger UDEN samtykkke!! Tiga Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 37 20-12-2012 10:07
Dækning af arbejdsrelaterede udgifter Bo Spørgsmål ang fleksjob 5 14-08-2012 18:22
Indhentning af lægelige oplysninger kagekrummen Alt det andet 5 07-04-2011 19:25
indhentning af læge oplysninger kommunen nille60 Spørgsmål ang fleksjob 19 24-10-2009 20:18
indhentning af oplysninger metsen Alt det andet 14 03-01-2009 00:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension