K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-12-2011, 23:59   #1
Semja
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
Semja er ny på vejen
Spørgsmål til unge under 35 på førtidspension - fra socialrådgiverstuderende

Hej alle jer på denne side

Vil først komplementere denne side - må være rart og have et forum med ligestillede som man kan spørge til råds.

Vi er en gruppe socialrådgiverstuderende fra Metropol i København som er igang med at skrive en mini bachelor, hvor vi har valgt at kigge nærmere på om hvorvidt en førtidspension er med til at forværre livet i forhold til det psykiske og sociale eller om det gør, at man får mere overskud til livet?

Statestikkerne siger, at antallet af unge psykisk syge på førtidspension stiger. Er førtidspension med til at stigmatisere personen ved at fratage dem muligheden for at skabe sig en arbejdsidentitet.

Vi har valgt emnet fordi, vi mener det er relevant lige pt. da der jo er stor medieomtale omkring unge og førtidspension - og at det nu ikke skal være muligt og få pension før man fylder 35/40 (de er lidt uenige om alderen). Men vi tænker - hvor vil de skaffe pengene fra til at hjælpe denne store målgruppe? Vi tænker om forebyggelsen ikke skulle starte meget tidligere og måske mere intensiv? Man snakker meget om det rummelige arbejdsmarked - men er det rummeligt nok, når der ikke er plads til alle - omend man er syg eller ej?

Vi vil meget gerne høre fra nogle af jer derude. Vi har også kontaktet Sind ungdom og håber vi kan få et interview igennem der og også kontakt til SUF - herunder Erimitterne. Men sidder nogle af jer og vil dele ud af jeres erfaringer så vil vi blive meget glade.

Jeg ved ikke om man kan se mailadressen herinde men ellers er den [email protected] . Jeg er tilbage på studiet efter 3 års sygeorlov til min datter - så derfor, ved jeg ikke om vi har en mailadresse igennem Metropol, så derfor oplyser jeg min hotmail - håber dette er ok.

Mange hilsner

5 studerende ved Metropol, Semja Lindsted
Semja er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen førtidspension til unge under 40 Webmaster K10 Nyheder 0 03-01-2012 00:10
KL: Ingen førtidspension til unge! Ninja Politik og Samfund 43 15-08-2010 14:46
Dobbelt så mange unge på førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 21-02-2010 01:41
Førtidspension for unge hjemmeboede Annemette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 24-12-2009 12:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension