K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2011, 21:12   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zentamor Se meddelelser
Ja, men det bliver så kommunens problem. Du kan jo ikke yde mere end du kan. Bliver du sendt ud, så må du jo bare gøre det så godt som du kan og er det helt umuligt, så tæt kontakt med din læge.
Lige præcis.

Det er helt normalt, at kommunerne visiterer borgere til fleks på baggrund af et meget lavt timetal.

Enten er det fordi de tager det meget bogstaveligt, at alt skal være afprøvet inden der tilkendes pension, eller også er det p.g.a. kassetænkning.
Nok mest det sidste.

Jeg var selv ganske frustreret da jeg blev visiteret til fleks efter en arb.prøvning (baseret på sb's løgnehistorier), som viste 6-9 timer pr. uge.

Men så var der et rart menneske, der gjorde mig opmærksom på, at når man er visiteret til fleks, så er man nået ca. halvvejen til en fp.
Forstået på den måde, at det nu er dokumenteret/slået fast, at man har nogle problemer, der gør, at man ikke kan klare sig på det ordinære arb.marked.
Og det er trods alt et godt stykke af vejen.

Efter visitering til fleks blev jeg henvist til anden aktør, i første omgang for at finde et fleksjob, men da dette ikke lykkedes, og konsulenten vurderede, at mine skånebehov var for massive, blev jeg henvist igen, denne gang for at blive afklaret i en virksomhedspraktik.

Jeg stoppede i virksomhedspraktikken i slutningen af juni 2009, kort før jul (også 2009) blev jeg tilkendt fp.

-----------------------------------------------

Som jeg forstår/husker din sag, så er du nyligt stoppet i en afklaring, med et timetal på 5 timer pr. uge.
Umiddelbart synes jeg, at du skal vente lidt og se hvad din sb mener når denne har modtaget papirerne fra din konsulent hos anden aktør.

Måske kører det helt af sig selv.

Men, måske vigtigst af alt, de kan ikke tage din fleks fra dig medmindre du nægter at deltage i div. tiltag eller siger nej til et fleksjob, der respekterer dine skånebehov.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
miste ftp tije Nyttigt at vide for Førtidspensionister 9 13-07-2013 00:10
Miste retten til ledighedsydelse hvis afslag på førtidspension? Stuen At søge førtidspension 3 19-05-2013 11:37
Miste retten til ledighedsydelse frup Spørgsmål ang fleksjob 20 27-06-2012 18:13
miste ledighedsydelse Hamselv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 07-07-2010 11:23
Ej miste ledighedsydelse ved flytning zuza Nyt om loven 0 20-08-2008 22:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension