K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-09-2011, 09:43   #1
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Bassemanden er ny på vejen
Gæld

Kære Alle,

Jeg har en ven der har en stor gæld der ikke er blevet betalt på i over 2 år, efter skilsmisse tab af salg på den tidl. fælles bolig.

Min ven er under revalidering og modtager samtidigt midlertidigt tab af erhvervsevne. Pengene skyldes til en privat instans dvs. ikke det offentlige. Min ven vil efter endt udd. kunne blive selvforsørgende på et meget lavt niveau (ikke højere end reva ydelsen) og der vil den midlertidige EET, også højst sandsynligt ophører.

Min ven har et beløb til betaling af ca. 25% af den samlede gæld, den samlede gæld er på ca. 500 t.kr., (de 25% 125 t.kr er kreditorsikret, stammer fra erstatning) min ven har ikke mulighed for af sin indtægt, at kunne betale et månedligt beløb der nogensinde vil kunne bringe gælden ud af verdenen, da det håbløst i forhold til indtægt, hvorfor han vil tilbyde dem et engangs beløb. Han ejer intet af værdi udover de kreditor sikret penge.

Hvad gør i jer af tanker, hvordan ville I gribe det an? Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal råde min ven til, han vil så gerne have gælden ud af verdenen, har som andre altid overholdt aftaler, men det blev ham en umulighed, grundet uforudsete forhold.

Håber I vil hjælpe ham med inspirations muligheder, eller evt. faldgrupper og lign.

Tak til jer alle I er skønne og fantastisk forum.

P.s. hvilke oplysninger, skal der sendes til kreditoren? budget udbetalingsblanket osv? eller hvad? er det nok med årsopg. seneste udbetaling fra kommunen og eet?
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gæld og bankbog Adam SR Politik og Samfund 13 23-04-2012 09:58
Skatte gæld jjsonn Alt det andet 3 20-02-2012 09:01
arv og gæld ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 21-01-2012 21:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension