K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-08-2011, 15:21   #11
Domesticus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2010
Lokation: Kbh.
Indlæg: 26
Styrke: 14
Domesticus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126569


At du troede at reva kunne bruges som arbejdsprøvning, vidner om at du ikke har modtaget den vejledning kommunen er forpligtet til at give, det bør du bestemt anføre i din anke også, altså at du efter din §17 ansøgning af selv har fundet ud at af reva ikke kan bruges svarende til en arbejdsanvisning, hvilket du troede på det tidspunkt du søgte §17 FP, du skal naturligvis beklage at du ikke har modtaget den rette vejledning og information om dette af din KBH´s kommune.

Jeg har muligvis modtaget nogle papirer på det, men i alt fald ingen mundtlig vejledning overhovedet, jeg troede de forløb havde en hvis gyldighed da visitationsteam m.fl. henviser til dem og ikke blankt afviser dem fordi de ikke er deciderede arb. prøvninger.

1: Du kommer ikke til at snakke med nogen, din kommune må ikke røre din sag overhovedet før der er en afgørelse fra BAN, du kan tilføje hvis du har lyst, men kommunen kan rande og hoppe kan de.

Jo, har allerede været til første møde, og starter i en ny alm. aktivering om et par uger, har fået at vide at anke til BAN ingen opsættende virkning har på aktivering mm.

Når man søger §17 skal man af kommunen tilbydes at træde frem for det nævn der afgør sagen (i kommunen) hvor man så kan fremlægge sine synspunkter mundtligt, det tilbud skal du også have fået (hvis ikke skal dette forhold med videre til BAN i din anke) der ud over kan (og må) kommunen efter din ansøgning er modtaget, opdatere din ressourceprofil, og sidst men ikke mindst skal de sende dine sagsakter til BAN.

Ja, fik tilbudet om at fremlægge min sag mundtligt, men takkede nej, turde ikke. Ved ikke om de har sendt sagen videre til BAN, de vil i alt fald gøre det når jeg anker.

Det er de eneste 3 ting din kommune må foretage sig til der ligger en endelig afgørelse, så du har fred og rå til BAN har set på din sag *ss* hvilket er om laaang tid, nu kender jeg ikke tidsrammen for din region, men her i N-jyll er den på omkring 8 måneder (det oplyses af BAN i ca antal uger)

I praksis er de så ved at aktivere mig, som jeg skrev oven for, utroligt!

2: At din psyk siger at du ikke må arbejdsprøves, har intet med dig og din vilje til at samarbejde at gøre, det er en lægelig konstatering, som i øvrigt er en temmelig vigtig del af din sag. At arbejdsprøvning ikke er muligt er INGEN undskyldning for ikke at vurdere din arbejdsevne, det kan godt gøres uden en arbejdsprøvning, også i tæt samarbejde med dig.
Du kan evt helgardere dig ved at skrive noget i retningen af at du naturligvis ønsker at samarbejde med din kommune omkring din fag, i det omfang din speciallæge kan godkende det.

ok, så er det måske bare nogle samtaler der kan afgøre ens arbejdsevne, er bare nervøs for om de vil stille mig for en lægekonsulent der er i lommen på dem.

3: Se det er desværre skidt, det vil blive brugt imod dig (for nu kommer det pludselig pengekassen til gode) nøjagtigt som du også oplever at det bliver.

Der kan du anføre at der bør ses bort fra det stykke af teksten, i det, det ikke er en læges opgave at vurdere din arbejdsevne, men derimod din kommunes opgave, og udtalelsen derfor ikke bør kunne bruges.

Men hvordan kan det være at min psykiaters udtalelse om min arb. evne så er gyldigt og en anden læges (tror vedkommende er psyk. eller overlæge, ikke helt sikker) ikke er?

Det er overhovedet ikke forvirrende *ss* andres sager er 100 gange nemmere at overskue end ens egen, af samme årsag skal du ikke blive spor overrasket over, en dag at læse et indlæg, se efter hvem der har skrevet det og så tænke: "jamen h*n kan jo sagtens sit kram, hvorfor spørge??" Men det er altså fordi, ens egen sag er en personlig ting, hvor det er vanskeligt at træde ud til siden og se tingene fra systemets og §§´ernes synsvinkel, lige som man tit ikke kan se skoven for bare træer

Lige præcis, ens eget rod er det værste!

Måske det vil være en ide, når du er færdig med din anke altså, at få sat hele din sag ind i en mappe?? min mappe indeholder flere kategorier, en del med forældede ikke relevante ting, en del med samtlige BAN sager, en med klagerne til kommunen, en med notaterne, osv osv. Lav en orden du kan hitte rundt i, og smid gerne den samme ting flere gange hvis det hjælper dig. Det gør det også nemmere siden hen hurtigt lige at finde det du skal bruge *ss*
Det vil jeg gøre, lige nu er det meget rodet at se på, store bunker, dog i plastic chateks.
Domesticus er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afvist af psykiatrisk!!???!!! lillesine Din historie 9 22-11-2012 00:41
jeg er blevet afvist Tanjuda Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 31-05-2012 01:27
Afvist flex-sag samp Spørgsmål ang fleksjob 4 08-12-2011 13:11
min sag AFVIST...:(:(:( ace dk Alt det andet 22 07-02-2011 23:41
Ret til FTP afvist Karolina At søge førtidspension 10 10-09-2008 18:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension