K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-08-2011, 22:58   #1
Domesticus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2010
Lokation: Kbh.
Indlæg: 26
Styrke: 14
Domesticus er ny på vejen
Kan det betale sig at anke en afvist §17 ptf. til B.A.N.?

Måske i kan svare på nogle af mine spørgsmål, de er markeret med fed.

Jeg har søgt ftp. på en §17, foreliggende grundlag og fået afslag.

De skriver at min arbejdsevne er nedsat, men at det ikke er dokumenteret at den er nedsat nok til en pension.


Min psykiater skriver i sin status til kommunen at alle behandlingsmuligheder, både medicinske og psykoterapimæssige er udtømte, og at min arbejdsevne i bedste fald er på et bagatelagtigt niveau.

Samtidig skriver han at yderligere arbejdsprøvninger med sikkerhed vil forværre min tilstand.

Dette afviser de med ordene ”dette mener vi ikke er dokumenteret på det foreliggende grundlag”

Det er en fuldmægtig der udtaler dette, uden at støtte sig til nogen lægefaglig expert.

Er dette normalt? –Jeg mener hvis de uden videre kan feje en expert af bordet uden at have et eneste reelt modargument, så er det jo absurd.


Er forsøgt revalideret, var i 3 forskellige virksomheder, 15 timer pr. uge, i alt 6-7 måneders praktik, alle forløb måtte stoppes grundet psykiske problemer.

Disse forløb er beskrevet i progressionsrapporter.

De skriver at beskrivelsen af forløbene er sparsom og derfor ikke kan bruges.

Hvor godt skal sådanne forløb være beskrevet? –Faktum er i alt fald at jeg ikke kunne gennemføre dem.

(Det var jo kommunen selv der stod for tilsynet med disse forløb!)


Jeg har været uden for arbejdsmarkedet i 18 år, har ingen uddannelse.
Har prøvet en hel del medicinsk behandling, stoppede til sidst grundet mange bivirkninger.

Flere lange terapi behandlingsforløb, indskrevet på dagsafsnit mm.


Afslaget er næsten en tro kopi af det som visitationsteamet skrev.

Min tanke om dette er at de slet ikke har læst noget af det jeg har skrevet, og derfor er dybt partiske, men det kan man vel ikke klage over?


Min sagsbehandler på kommunen har anbefalet at jeg får pension, dette er slet ikke nævnt, og som sagt gik visitationsteamet imod denne anbefaling.

På forhånd tak for hjælpen.
Domesticus er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afvist af psykiatrisk!!???!!! lillesine Din historie 9 22-11-2012 00:41
jeg er blevet afvist Tanjuda Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 31-05-2012 01:27
Afvist flex-sag samp Spørgsmål ang fleksjob 4 08-12-2011 13:11
min sag AFVIST...:(:(:( ace dk Alt det andet 22 07-02-2011 23:41
Ret til FTP afvist Karolina At søge førtidspension 10 10-09-2008 18:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension