K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2011, 00:14   #1
Miaolsen2000
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 6
Styrke: 0
Miaolsen2000 er ny på vejen
Sygedagpenge => kontanthjælp/pension

Hej

Jeg er i den situation at jeg ikke længere har ret til sygedagpenge, og jeg er forsat i behandling for bl.a. social angst og depression, som efter psykolog, psykiater mv. er endt i psykiatrien.

Nu er sygedagpengene slut og min sagsbehandler har indhentet en prognose fra psykiatrien. I denne skriver de at de vil prøve en behandling henover 3/4 års tid, men at chancen for den lykkes nok ikke er store, og såfremt den lykkes så er der ikke store chancer for at komme tilbage til andet end nedsat tid og flex lign job.

Mine spørgsmål hertil er:
1: Så vidt jeg kan se kræver det at man enten skal have en chance for at komme fuldt tilbage inden for 2 år (forlænge sygedagpenge) eller alternativt at de skriver man ikke kommer tilbage (pension) - og matcher ingen af de grunde så er det kontanthjælp.
Så er det rigtigt forstået at det de skriver her tyder mest på kontanthjælp?

Jeg tror selv det mest fornuftige vil være pension, hvilket både psykolog og psykiatri også har været lidt inde på, men de vil jo gerne prøve behandling først.

2: Bør jeg i så fald skrive jeg er uenig i noget, og hvad kan man skrive?

3: Hvis man får kontanthjælp, har man så ikke længere mulighed for at få pension?

4: Hvis man har mulighed for at få pension alligevel, har man så også den mulighed at det sker i samarbejde med sagsbehandleren, da jeg har hørt at hvis man søger selv så er chancen for at få pension minimal - hvilket også er grunden til jeg ikke har søgt og i stedet helst vil lade dem komme frem til det?

På forhånd tak
Miaolsen2000 er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælp og pension Hansen_1984 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 10-09-2013 13:55
Su-Lån eftergivelse på kontanthjælp/pension Tsobo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 25-12-2012 13:25
Sygedagpenge/pension Nissefar Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 05-06-2012 21:32
Flexjob/ pension/ kontanthjælp?? mortilm Alt det andet 3 08-12-2011 20:30
Stop af kontanthjælp inden overgang til pension Hans1979 At søge førtidspension 6 18-02-2010 18:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension