K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2011, 18:36   #1
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Vi lever i en ny tidsalder

Vi lever i en ny tidsalder. Jeg vil kalde den Simplificeringstiden.

I de sidste par år har jeg nemlig observeret en uheldig trend i den vestlige verden: Uvidenhed er blevet en dyd. Det er blevet en filosofi, en politisk holdning - endda en politisk ideologi!

Nutidens mennesker har en tendens til at simplificere alting. Og jeg mener - ALTING!

De vil ikke engang PRØVE at se på nuancerne, eller for at bruge mit eget udtryk "se på de andre sider af terningen".

Det er ikke et spørgsmål og simpel uvidenhed. Det her handler om ikke at VILLE vide mere. Det er blevet en dyd at ignorere nuancerne.

Tag et eksempel:

Siden 1950'erne har fibromyalgi, angst, depression, autisme og personlighedsforstyrrelser været i front i medierne. Folk forsøgte at forstå disse lidelser og problemer.

Men idag siger den største del af befolkning:

"Fibromylagi? HA! Det er ikke en sygdom, du er bare for doven til at arbejde"

"Angst? Vi bliver alle bange engang imellem. Bare lad være med at tænke på dine problemer, så går det altsammen."

"Depression? Åhhh nej... endnu en god undskyldning for ikke at tage sig sammen."

"Autisme og personlighedsforstyrrelser? Der findes mange sjove navner nu om dage for ikke at ville arbejde. Disse er bare mennesker der burde have en røvfuld og en lussing eller to, det er et spørgsmål om vores faldende moral, det er et spørgsmål om simpel misrøgt af simpel opdragelse!"

ALT bliver bare forsimplet disse dage!!!
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
FP når man lever adskilt octagon Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 30-05-2013 09:33
KH og hvordan lever man med det? Funkytown Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 11-10-2012 23:20
Juristeriets tidsalder Peter Hansen Politik og Samfund 1 19-10-2009 09:48
Sikken en verden vi lever i........... CHNEVIDE Alt det andet 13 25-06-2009 18:05
De lever trods alt af Lilli Susanne Dit og Dat 0 21-05-2009 10:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension