K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2011, 10:09   #10
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Jeg er skam ikke utilfreds med at kunne have "fast adresse" i Monaco, der jo er kendt som: Tax haven med et par postkasser til det hele ... samtidig med at jeg har et dansk statsborgerskab :-)

Og klædt ud med lidt blå briller & skæg, kan jeg jo alligevel hygge mig året rundt i Danmark hos min gamle Mutter, der gerne laver frikadeller med persillesovs til mig så ofte jeg orker ... intet problem i det :-)




Det havde jeg skam heller ikke ... blot alle os der gerne vil slippe for at betale til jeres efterløn, førtidspension, kontanthjælp, sygehusvæsen, skoler, universiteter og deres studerende, børnehaver osv. medens, vi lader vores økonomi soler sig i et skattely :-)




Nu bliver man jo sjældent økonomisk rig af ren kærlighed ... eller flytter i skattely af samme årsag ... der er formodentlig ikke meget at more sig for, når enhver incl. partneren har fået sit - det er pisse dyrt at bo i fx US fra vugge til grav (og nogen får jo børn i udlandet og stiller træskoen derude), hvis man skal betale/forsikres for alt det man får "gratis" i DK.




Jow, men så kan man jo egentlig søge statsborgerskab der og kvitte DK 4ever - det er i hvert fald en mulighed.

Ud over det, er det da træls at man ligefrem skal jages ud af landet fordi man forelsker sig i en dejlig udlænding ... men vi har jo altid været en kende specielle her i landet ...




Nej, jeg mener også, at det er bedre det går ud over de andre (dem der bliver og betaler deres "kontingent" til "foreningen"). For nogen skal jo bidrage til, at "foreningen" kan løbe rundt, så den ikke ender med at komme på udenlandske hænder, for så er mit danske statsborgerskab jo ikke meget værd ...


Men ellers har du da ret i, at etik og moral er noget vi gerne bryster os af at have, når det ikke koster noget - og det sidste har vi så haft nogle gode bekendtskaber i den lovgivende forsamling på Tinge til at hjælpe os med :-)

Livet på solsiden med økonomien i skattely på andres bekostning er sq dejlig - jeg kan varmt anbefale det ... hvis der ellers er noget at gå i skattely med :-)
Jeg kan stadigvæk ikke se at noget så personligt som et statsborgerskab, min medfødte fødselsret til at være dansker, har noget med "kontingent" at gøre.

Og lad være med at manipulere den over til, at jeg syntes det er moralsk ok at fise i skattely som millionær dit eller dat.

Men så længe der intet ulovligt foregår, så kan det kun være moralsk forkert og enhver må jo have den holdning de vil - mig generer det ikke, at nogle få har en anden moral og etik.

Det generer mig derimod, at man kan lave love specielt for visse grupper her i landet - senest for førtidspensionisters ret til at have økonomi og bankforhold i fred. Man ville ramme få Irakere, men rammer en hel gruppe i befolkningen i stedet for. For når nogle få førtidspensionister snyder så gør alle de andre nok også.

Laver man en lov, for at ramme sportsfolk m.m - så vil man i farten også ramme alle andre mere almindelige, der af tusind forskellige grunde bosætter sig andre steder og alligevel formaster sig til at ville beholde deres fødselsret og statsborgerskab. Ja, sikke nogle skarns og tyveknægte, der bor på den anden side af kloden og pisser på morlille....

I sidste ende går det nok lige op, da masser af folk med et andet statsborgerskab end det danske, arbejder og betaler skat her i landet.

Så mit svar er stadigvæk nej til, at et Dansk statsborgerskab er betinget af indbetalt "kontingent". Statsborgerskab og tilknytning til et land er stadigvæk, for mig, betinget af følelser.

Sidst redigeret af sibt; 27-01-2011 kl. 10:19.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor forskel på anden etnisk end dansk og dansk? Indiansummer Politik og Samfund 5 27-03-2012 15:05
Førtidspension og dansk statsborgerskab? Anchi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 18-03-2010 22:07
Socialt bedrageri skal koste statsborgerskab Ninja Politik og Samfund 8 30-08-2009 15:40
Dansk Folkeparti = Dansk Fupparti Henrikxxxx Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 23-08-2009 22:10
Til alle brøkpensionister, som har et EU/EØS-statsborgerskab brøkpensionist Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 02-08-2009 23:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension