K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2011, 17:03   #11
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 17
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Klagen

Jeg har prøvet at lave et udkast til en klage. Er det sådan her det skal være?


Vedr.: Klage over sygedagpengestop, og forlængelse af sygedagpenge

- Den 26. januar 2011 modtager min mor en mundtlig orientering om at mine sygedagpenge stopper den 29. januar 2011, altså tre dage senere! Ingen skriftlig meddelelser er modtaget omkring dette
Dette er i direkte modstrid med Restsikkerhedsloven § 7 a, som siger:
Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.

- Stop af sygedagpenge må ikke finde sted før efter partshørt ressourceprofil
Jeg har jeg ikke på noget tidspunkt fået tilbudt partshøring, som Retssikkerhedsloven § 4 foreskriver.
Der skal i hvert fald partshøres forud for alle afgørelser, hvis afgørelsen ikke fuldt ud imødekommer borgeren, jf. FVL § 19.
Ved siden af RTL § 4 gælder forvaltningslovens regler om partshøring (FVL § 19) og persondatalovens regler om underretningspligt (PDL § 28 og 29) og den registreredes indsigtsret (PDL § 31). Disse bestemmelser skal altså overholdes samtidig med, at RTL § 4 overholdes.

(…) Manglende partshøring er en alvorlig sagsbehandlingsfejl, som kan føre til, at afgørelsen er ugyldig.

- Stop af sygedagpenge må ikke finde sted før efter opdateret ressourceprofil

Sygedagpengeloven § 28 fastslår:
Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
Min ressourceprofil er (stadig) ikke fyldestgørende opdateret. Den af kommunen bestilte speciallægeerklæring er først bestilt til modtagelse den 31/1 2011 – altså efter den nye varslede sygedagpengestopdato
Der er endnu ikke indhentet opdaterede statusattester fra hhv egen psykiater og læge
Der foreligger stadig ingen evaluering fra arbejdsprøvningsforløbet på Jobkompagniet fra august 2009- januar 2010

- Ved varsel om stop af sygedagpenge skal der, jf. § 28 i Sygedagpengelov og jf. § 7a i Retssikkerhedslov - peges på en realistisk arbejdsmarkedsrettet foranstaltning, der er lægefaligt og socialfagligt velbegrundet i ressourceprofil - ordinært arbejde, revalidering, fleksjob, førtidspension

Jeg fik xx dato 2010 forlænget sygedagpenge med 26 uger ud fra § 27 stk 4:

§ 27, stk. 1 »4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«

Med andre ord har kommunen selv erkendt at jeg enten skal have fleksjob eller førtidspension. Kommunen kan derfor ikke bare stoppe mine sygedagpenge med begrundelsen, at jeg falder for varighedsbegrænsningen, når det skyldes kommunens snøl med sagsbehandlingen, at jeg endnu ikke er blevet afklaret
Jeg blev henvist til, at jeg selv kunne søge førtidspension efter §17, på foreliggende grundlag, så mine sygedagpenge kan forlænges derigennem. Men hvordan skulle jeg kunne det på en mangelfuldt belyst ressourceprofil, som kommunens egen lægekonsulent allerede har afvist tre gange!

Jeg forventer derfor at kommunen, endnu engang, forlænger mine sygedagpenge efter
§ 27, stk. 1 »4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«

Derudover må jeg sige, at der er fuldstændig uantageligt, at jeg efter 52+26 uger på sygedagpenge endnu ikke er blevet afklaret, ene og alene fordi kommunen åbenbart ikke kender den lov, de er sat til at forvalte
Vi har gennem sagsforløbet sendt flere klager , og er flere gange blevet lovet korrekt sagsbehandling. Det er derfor dybt rystende at skulle tvinges til at formulere endnu en klage!
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Procedure ved ophør af tidsbegrænset pension Pia Slot Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 11-01-2012 12:34
Pensionsnævn Slagelse archibald At søge førtidspension 28 27-08-2011 22:24
Procedure ved tildeling/søgning af FP? Bato Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 15-12-2010 16:43
Normal procedure? SåTræt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 03-10-2010 14:37
Pensionsnævn.....??!! amazing At søge førtidspension 1 19-09-2007 03:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension