K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2011, 10:50   #1
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Exclamation advarsel - fritløbende journalister på k10

Jeg er nu flere gange blevet kontaktet PB af journalister, der gerne vil have hjælp til at finde folk der vil stå frem og fortælle deres historie - med fotos, navn og 'hele svineriet'.

Når jeg stiller modkrav og f.eks spørger hvad de giver i honorar for at få lavet et stykke arbejde, forsvinder de sjovt nok som dug for solen - måske fordi jeg også oplyser, at jeg har nært kendskab til deres folkefærd og fagforbund.

Det er på den ene side dejligt, at der endelig er mulighed for at få spredt information om de horrible tilstande der hersker på flere områder i DK, MEN:

det må aldrig være på bekostning af et i forvejen sårbart menneske.

Husk derfor at:

- journalister er ansat til at producere stof der SÆLGER AVISER/SKAFFER SÉERE

- journalisten ER PÅ ARBEJDE når han kontakter dig - og (højst sandsynligt) ikke dybt personligt interesseret i din person eller at hjælpe dig i din private kamp - medmindre det direkte kan spores i séertal/salgstal.

(tænk på hvorlænge serien om De Unge Mødre har kørt på kanal 4 - og først laaaangt henne i forløbet, gav man 3 af pigerne ekstra støtte, i form af terapeuter m.m. til livsstilomlægning - de første par sæsoner havde kanal 4 det fint med blot at udlevere deres inkompetencer.)

- man kan IKKE skrue tiden tilbage, og det der først har stået på en forside eller kørt over skærmen i primetime, kan IKKE slettes fra folks hukommelse.
Se bare FaceBook-fadæsernes konsekvenser.

Argumentet om, at "tror du ikke folk har andet at tænke på - om en uge er det glemt?" holder IKKE.

Og det er et faktum, at er man ikke velforberedt og har man ikke en nærmere plan for de ting man gerne vil have frem i interviewet - ja så vinkler journalisten selvfølgelig historien så den sælger bedst, udfra hans synspunkt - dét er der ikke noget underligt i - det er hans job!

Til gengæld kan du så blive SLEMT overrasket over at se det endelige resultat, som oftest ligger milevidt fra dine intentioner med at deltage.


DERFOR:
Hvis du laver en aftale med en journalist om at stå frem, så STIL KRAV, og bed om en skriftlig aftale, så du ved hvad du går med til.

Bliver du kontaktet PB af en journalist, og er du i tvivl om hvordan du skal forholde dig, må du gerne kontakte mig PB.

Jeg vil også gerne høre om det, selvom du ikke er i tvivl om hvordan du vil håndtere det.

Kunne være interessant at lave lidt statistik på.

Sidst redigeret af L.S.; 11-01-2011 kl. 11:03.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Christiansborg indfører spørgeforbud for journalister Webmaster Politik og Samfund 5 24-02-2013 16:13
Journalister-Støtte Acta eller ej Webmaster Politik og Samfund 2 08-02-2012 10:35
Spindoktorer har kontrol m journalister! buster Politik og Samfund 1 14-09-2011 08:24
DR journalister på K10? Den ulykkelige Politik og Samfund 14 05-01-2011 14:48
Journalister, politikere, gæster...... phhmw Alt det andet 0 05-07-2010 16:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension