K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2011, 09:54   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal læse loven indgående og evt vejledning.

Jeg tolker og læser det anderledes end dig;

§ 42. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-5, og som enten har behov for en afklaring af beskæftigelsesmål, eller som på grund af mangelfulde faglige, sproglige eller sociale kompetencer kun vanskeligt kan opnå beskæftigelse på normale løn- og arbejdsvilkår eller med løntilskud, kan få tilbud om virksomhedspraktik på en offentlig eller privat virksomhed.
[I]Her tales om ordinært beskæftigelse, afklaring eller pga faglige, sproglige eller manglende sociale kompetancer.[/I]

Og her kommer så paragraf 2 stk 1-5:

§ 2. Målgrupper efter afsnit III-VII i denne lov er:

1) Ledige, der modtager dagpenge eller ydelser efter § 55 i lov om arbejdsløshedsforsikring m.v.,

2) personer, der modtager kontanthjælp eller starthjælp efter lov om aktiv socialpolitik alene på grund af ledighed,

3) personer, der modtager kontanthjælp eller starthjælp efter lov om aktiv socialpolitik ikke alene på grund af ledighed,
(Man står oftest her, Læs vejledning; målet er ordinært arbejde(faktisk er det ikke en lovlig indplacering, såfremt det er dokumenteret at man IKKE vender tilbage til ordinært arbejde.)).

4) personer med begrænsninger i arbejdsevnen, som er omfattet af kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik, bortset fra personer, der er omfattet af nr. 5,
(de der er tilkendt fleks)

5) personer, der modtager dagpenge under sygdom efter lov om sygedagpenge, og som, jf. kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik, skal have et tilbud som led i afklaring af den enkeltes arbejdsevne,
(dette kan bruges som 1 led, hvilket betyder at det ikke kan stå alene).


En arbejdsprøvning på et reva-center har relevante værksteder mv, og relevant fagpersonale der ingår i bedømelse af arbejdsevnen.

Ergo kan man resikere mange afprøvninger, frem for et enkelt sted, som reva-centret, hvor de alene har ansvaret for endelig afklaring, som iøvrigt udemærkedet kan sende den syge ud, for at afprøve i virkelighedens verden.

MTVRT; bor i samme kommune, og har kun været på revacenter, for afklaring, så det forstår jeg ikke?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
praktik v arbejdsprøvning wanttonwu Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 23-02-2013 09:35
Arbejdsprøvning / Praktik Perfektionisten Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 23-02-2013 00:58
praktik/arbejdsprøvning minismandag Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 13-12-2012 23:03
Praktik eller arbejdsprøvning johnkjaer Alt det andet 23 27-06-2011 14:08
arbejdsprøvning kontra virksomhedspraktik.. Huldra Alt det andet 10 17-03-2010 12:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension