K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2010, 10:26   #11
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Jeg må sige jeg undrer mig selv over at inden eller mens man søger Førtidspension, at man spørger om hvor meget man må arbejde den dag man får tilkendt FP. Og det ved jeg jeg ikke er den eneste her der undrer mig over.

Da jeg selv søgte pension, var arbejdsmuligheder efter tilkendelsen af pension det sidste jeg tænkte på, jeg var for syg og havde for mange smerter til overhovedet at tænke på noget sådant.
Hej Ragnoll.

Jeg er en af dem, det var meget interesseret i, hvor mange timer jeg måtte arbejde efter evt. tilkendelse af førtidspension. I min sag pegede jeg selv på flexjob, men blev fundet for dårlig på grund af meget specielle skånehensyn, der ikke matcher arbejdsmarkedet af i dag - samt næsten ingen restarbejdsevne.

Da jeg gennem mange år har kunnet integrere mine skånehensyn i mit tidligere job - efterhånden som de trådte mere og mere frem i lyset - synes jeg, det ville være oplagt at få lavet mit job om til et flexjob - det synes min arbejdsgiver også. Måtte tit gøre brug af min §56.

Nu arbejder jeg nogen få timer om ugen i mit tidligere job - sideløbende med min førtidspension. Er dog en af dem, der kun får et meget lille beløb udbetalt i social pension, da min erhvervsevne var godt forsikret gennem private forsikringsselskaber.

Vi er alle forskellige - og det synes jeg, der skal være plads til.

Jørgine

Sidst redigeret af Jørgine; 18-11-2010 kl. 10:29.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Overvejelse om kontanthjælpsloft supersus Politik og Samfund 16 10-02-2013 23:31
Tanker ang.underskriftindsamling Fibbie Politik og Samfund 9 26-08-2011 17:00
Tanker lonek Din historie 0 15-01-2008 14:59
1000 tanker lone t Dit og Dat 20 21-10-2007 16:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension