K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2010, 22:24   #1
denuheldige85
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Indlæg: 71
Styrke: 14
denuheldige85 er ny på vejen
hvad indebære førtidspension

Jeg er en ung pige der pt går sygemeldt med svær depression med angst og lider af nogle knogle/led ting som endnu ikke har været muligt at finde årsag til, men det påvirker min hverdag rigtig meget, selvom jeg dagligt tager smertestillende morgen og aften. Det er rigtig svært at jeg ikke kan ret meget uden at jeg halter og går med forfærdelige smerter efterfølgende.
Har jeg bare støvsuget, handlet, eller lavet mad for længe har jeg smerter bagefter. det er bare en lille del af det..

Jeg står ikke og skal have førtidspension nu, men min bekymring ligger der da, om hvis det bliver eneste mulighed en dag hvad det så indebære..

Hvad skal man igennem for at søge det og få tilkendt det?
og hvad er satsen på førtidspension? nogen der vil sige hvad
de får udbetalt? er det et problem at man har samlever der tjener
godt og bor i eget hus?

Hvis man så får tilkendt førtidspension hvad sker der så?
Skal man så til samtaler stadig om man en dag stadig kan
komme i arbejde eller får man fred og ro??


Lige nu er jeg jo sygemeldt og min læge har sagt jeg må starte op efter 3 uger med sygeaktivering i 1-3 timer som motion eller coaching men der skal tages hensyn til dage hvor jeg ikke kan komme ud af døren.
Da jeg talte i telefon med jobcentret fordi jeg skal til det info møde og
personlig samtale de kræver man skal til var hun meget nedeladende
hende min sagsbehandler der og hun sagde det var bekymrende at jeg ikke mente jeg kunne klare at side på en stol i op til 1½-2 timer til det møde med fordi når jeg kom ud i deres aktiveringstilbud skulle jeg jo sættes op til 10 timer med det samme og derefter fuldtid og selvom jeg sagde at hun jo har fået papir på min læge har skrevet jeg kun må komme ud 1-3 timer var hun lige glad og jeg afsluttede samtalen med at sige at det ikke ville blive til noget.

Jeg er nu meget bekymret for om jobcentret har lov til at smide mig i
alt muligt aktivering i så mange timer når min læge netop har skrevet i lægeerklæringen at jeg ikke kan det og de skal tage hensyn til mine ledsmerter også.
Jeg har heldigvis en samtale med min læge imorgen inden jeg skal til mødet på jobcentret, problemet er bare at jeg ikke kan se hvordan jeg skal kunne klare det at komme ud i aktivering når hver dag er en kamp for mig. Hvor jeg bryder sammen ud af det blå ofte, og må sove når jeg har lavet lidt fordi det tapper al min energi..
Så at min læge kun har skrevet jeg ikke må komme i aktivering de første 3 uger føler jeg også bare er alt for lidt som jeg har det..
Men jeg ved ikke om det er fordi hun ikke kan "frede" mig længere end det.
For nu tolker jobcentret det jo som om jeg er rask efter de 3 uger selvom lægen har skrevet noget andet..

Jeg er ikke i tvivl om at jobcentret presser mig på den måde som de gør
fordi jeg er så ung, men mener bare ikke det har noget med alder at gøre
hvor hårdt man har det og mener det noget pjat at man SKAL i sygeaktivering for at beholde tilknytningen til arbejdsmarket, for man er jo sygemeldt fordi man ikke kan klare at være på arbejdsmarket pt.

Jeg er bare så frustreret og forvirret..

Jeg skal til reumatolog indenfor et par måneder og til psykiater i januar og håber virkelig de ting vil sætte lidt ord på hvad der er galt.. dog er jeg også bange for at få en trist besked ved reumatologen fordi min familie er plaget af skavanker af forskellige ting....


Det var bare lidt tanker og spørgsmål jeg kæmper med lige nu og som jeg ikke aner hvem jeg skal spørge til råds hos udover jer som selv kæmper med systemet og sygdomme af alle mulige arter..

Håber nogle kan give mig et par råd og ord med på vejen...
denuheldige85 er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Tilbagetrækningsreformen Lov om flexydelse er der nogen der ved hvad det indebære Bobbi Politik og Samfund 0 19-10-2011 21:13
Førtidspension og hvad så ?? Linemor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 19-02-2010 09:48
Førtidspension og hvad så nu? Helenevind Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 02-12-2009 17:39
Hvad får man i Førtidspension? Pedersen 69 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 20-11-2006 10:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension