K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-08-2010, 10:29   #1
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Mine forslag til et bedre samfund

Jeg prøver lige at bidrage lidt til samfundet med en idé jeg fik her til morgen.
Det kan godt være den er naiv, men det er vel derfor den skal diskuteres.

Forslaget går ud på, at skære 10 milliarder kroner væk fra Forsvaret.

Pengene skal fordeles på følgende måde:

* 2 mia. til forskning og udvikling i ny ikke-vanedannende angstdæmpende medicin, samt antipsykotisk medicin med færre bivirkninger.

* 3 mia. til bedre arbejdsforhold og plejeforhold på landets hospitaler, plejehjem og sociale institutioner.

* 3 mia. som tilbud til forebyggende årlige eller halvårlige helbredsundersøgelser - inkl. psykologundersøgelser. Idag betaler man vidst nok 1000 kr. for en undersøgelse. Det vil jeg gøre op med.
Skal gælde alle danske statsborgere med sygesikring.
Jeg forventer, at pengene bliver tjent hjem igen i og med, at flere mennesker, inkl. førtidspensionister får et bedre helbred, og dermed bedre kan bestride enten almindelige jobs eller skånejobs. Det vil være en stor gevinst for samfundet, hvis vi kan behandle f.eks. stress i tide. Jeg vil gerne understrege, at tilbudet skal være frivilligt og vi kan eventuelt afsætte nogle millioner til kurser for landets læger så de ikke skræmmer psykisk sårbare patienter (som f.eks. mig, jeg HADER undersøgelser!).

* 2 mia. skal gå til bedre skoler og specialundervisning i både folkeskolen og gymnasielle uddannelser.

Dernæst skal vi have en ny værdipolitik:

* Mobning skal afskaffes! Skoler og gymnasielle uddannelser skal være forpligtet til, at have et obligatorisk fag, "Anti-mobbe-faget". Dette skal lære eleverne om gensidig respekt for hinandens kulturelle, religiøse og politiske holdninger, lære eleverne om hvordan man kommunikerer med hinanden på en ordentlig måde, samt lære eleverne om at respektere handicappede, syge, gamle etc.

* Fængslerne skal reformeres. De skal gøres til lukkede dannelses-institutioner, og indsatte skal have mulighed for, at få en ren strafattest hvis de opfører sig ordentligt. Fremover skal psykologer og andre med psykologisk kendskab, bryde igennem deres hårde skal, og få dem til at indse at de er på den forkerte kurs. Fremover skal det være sejt/cool at være en dannet medborger, ikke kriminel. Der skal være bedre kontrol med narkohandlen. Eksempelvis kan vi tilbyde almindelige borgere, mod at blive godt betalt, at blive indsat i landets "dannelsesinstitutioner" for en stund, mod at de angiver narkohandlerne. Isolationsfængsling skal afskaffes. For at stoppe retspsykiatriske patienter fra at stikke af fra retspsykiatriske afdelinger, skal de retspsykiatriske afdelinger ikke længere være et fængsel i hospitalet, men et hospital i fængslet (eller "dannelsesinstitutionerne" som jeg kalder dem).
De skal behandles godt, have en uddannelse etc. (hvis de magter det trods deres sygdom).

Med andre ord vil jeg gøre op med straf og istedet indføre behandling og opdragelse.

Hvis flere af mine forslag koster ekstra penge, så tager vi bare dem fra Forsvaret. Vi skal behandle mennesker godt, ikke slå dem ihjel!!!

Nå det var en lang smøre... Jeg håber ikke jeg får verbale tæsk for det.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Unges forslag til bedre sagsbehandling phhmw Politik og Samfund 0 04-09-2013 20:59
reform af fleksjob det bliver bare bedre og bedre MTVRV1 Politik og Samfund 11 27-02-2012 08:26
Politik & Samfund Lotus Politik og Samfund 1 22-03-2011 17:10
lovløst samfund pinballs Alt det andet 9 22-02-2009 16:12
Det forgiftede samfund Stella Politik og Samfund 1 25-03-2008 19:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension