K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-08-2010, 12:39   #1
spætte
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
spætte er ny på vejen
Forværrelse af sygdom efter endt visitiering til fleksjob


Hej K10. Jeg håber på en dygtig og kompetent K10 bruger der vil være så venlig at give en hånd med i kampen.

Jeg kender en person der står mig tæt der er visiteret til fleksjob. Vi har afgørelsen sort på hvidt. Det er over et år siden og der er endnu ikke etableret et job.
Det er dels pga. at man fra arbejdstagers side ikke ønsker at indgå i det 3-12 måneders praktik forløb kommunen presser denne på (selvom arbejdsprøvning jo er afsluttet) og fordi at arbejdstagers sygdom er forværret. Grunden til forværringen ligger klart. Det er kommunens behandling der nu har ført til at den ellers milde skizotypiske sygdom er vokset til nu at indeholde svære humørsvingninger og en smule OCD.
Jeg mener det er kommunens skyld da dette er tiltaget en smule efter hvert møde med arbejdstagers sagsbehandler.
Jeg har selv mødt sagsbehandleren og oplever denne som ond og denne mistænker helt klart arbejdstager for misbrug af systemet og tager derfor ikke sagen alvorligt. Benhård kassetænkning.

Vi har imidlertid besøgt en anerkendt psykiater som har fulgt arbejdstager længe. Hun påpeger forværringen og mener faktisk arbejdstager bør stilles til rådighed for førtidspension eller midlertidlig førtidspension da arbejdstager ikke tåler de mange skift og de mange "hovedet mod muren" oplevelser kommunen byder på. Psykiater giver imidlertid et ekstra medicintilskud.
Kommunen afviser pludselig speciallægens udtalelser på baggrund af at denne er børne- og unge psykiater (trods hendes undersøgelse tidligere var en afgørende faktor i visitering til fleksjob) og påtvinger arbejdstager at møde en psykolog der arbejder med kommunen for at tale om arbejdstager lidelse.
Mødet endte dårligt. Psykologen startede møde med at påtvinge arbejdstager praktikplads i op til 9 måneder hvor arbejdstager må forsvare sig selv og modargumentere. I de 3 kvarter mødet varede blev der snakket i 10-15 minutter om arbejdstagers lidelse hvor det stod klart at psykolog ikke var bekendt med sagen og lidelsen hos arbejdstager og i øvrigt slutter mødet af med at foreslå faste psykologtimer hos en anden psykolog. Det kunne blot ikke være hende da denne skulle rejse den næste måned. Ufattelig dårligt af både kommune og sykolog at præsentere arbejdstager for sådan en gang sjusk.
Psykologen var helt klart endnu en kassetænker der blot ville forsøge at etablere en praktikplads.
Jeg mener ikke det er psykologens position at gøre dette overhovedet og da slet ikke når kommunen inden mødet sagde det gik ud på at undersøge/redegøre for den forværrede lidelse.

1. Jeg mener ikke at et praktikforløb i en kommunebetalt virksomhed er acceptabel efter endt visitering til fleksjob og slet ikke op til et år.

2. Jeg føler kommunen prøver at placere arbejdstager i et forløb indtil finanskrisen har stillet af så de "får noget for deres penge" indtil da.

3. Jeg mener klart at resourceprofilen indeholdende max/min arbejdstimer er forældet efter over et år og den forværrede lidelse.

4. Ligemeget hvordan man vender og drejer det synes jeg i øvrigt at der kan skal mødes op på et arbejdsted hvis der arbejdes mod en varig ansættelse. Og helst kun på vilkår der ligner det fra det almindelige arbejdsmarked, altså en lønnet prøveperiode på 3 måneder hvori man tilgengæld kan afskediges fra dag til dag.



Vi har stødt panden mod muren for mange gange nu og ved slet ikke hvad vi bør/skal gøre eller hvor vi skal hente kvalificeret hjælp som kommunen ikke kan afvise.

Er der ikke en venlig sjæl der vil tage kontakt til os eller besvare indlægget. Alt hjælp modtages rundhåndet.

Mange venlige hilsener fra Spætte.
spætte er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal der ske efter endt arbejdsprøvning??? mijanse82 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 14-02-2012 21:12
Efter endt uddannelse stolpesten Alt det andet 0 08-01-2012 22:08
ansøgn. om FTP, efter endt sdp...? AnjaW At søge førtidspension 28 11-05-2011 00:54
Ferie under sygdom ved fleksjob??? aha Spørgsmål ang fleksjob 1 18-08-2010 14:15
ledighedsydelse efter endt udannelse? kbh Spørgsmål ang fleksjob 10 01-01-2007 02:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension