K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-08-2007, 20:19   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så er der lige lidt nyt i Jyttes sag her fra Køge.

Jytte var i går ikke blevet kontaktet af borgmesteren som lovet , ej heller har hun hørt noget om ny tid på kommunen eller er blevet indkaldt til møde, og det kan man jo undre sig lidt over når nu de havde så travlt med at få hende hevet ind til samtale og true hende på hendes eksistens.

Derfor sendt vi i går følgende to skrivelser til sagsbehandler og borgmester.




Att sagsbehandler


Afs Jytte


Hej XXXX

Jeg har i dag forgæves forsøgt at ringe til dig, jeg har lagt besked på din telefonsvare om at du skulle ringe til mig dette har du dog ikke gjort.

Jeg vil meget gerne vide hvad der videre skal ske i min sag, jeg formoder at vi skal have et møde og at det skal være meget snart.

Min fagforening har bedt om aktindsigt i min sag, men disse papir er endnu ikke kommet frem, hvordan kan det være?


Jeg sidder og undre mig lidt over den fart det hele skulle foregå med, det var vigtigt for jer at jeg ræsede op på jobcenteret for at få den samtale med jer, jeg får at vide af dig at det skal afklares hvor vidt jeg er berettiget til fleks og om jeg overhovdet er til rådighed for arbejdsmarked og at i satsede på at jeg skulle være udredt i slut august (med henblik på at overgå til kontanthjælp)

Nu skriver vi den 23 august og jeg har INTET hørt fra jer overhovdet.

DET kan undre mig i en grad, jeg havde selv planlagt ferie med familien men pga alt det med jer var jeg nød til at aflyse min ferie, jeg render til lægen i tide og utide da det påvirker mig psykisk i en grad .
Usikkerhen og utryghed er blevet en stor del af min hverdag.

Derfor syntes jeg at det er fuldstændigt utilstedelig at jeg endnu ikke er blevet kontaktet af hverken dig eller jobcenter køge ...

Jeg må undre mig over hvorfor det hele skulle foregå så hurtigt at man totalt tilsidesatte min rettigheder som borger og så bagefter tager alle bare på ferie.

Jeg vil meget gerne have et møde meget snart og jeg ser gerne at i får sendt de papir til min fagforening.

Ingen af dem jeg har snakket med har kunne fatte hvad det er i har gang i , i vil tage mit eksistens grundlag fra mig på baggrund af en udtalelse fra en arbejdsgiver jeg har været hos tre dage, det var hvad i oplyste om den dag jeg var til møde hos jer. (det har jeg på optagelse)

Jeg har snakket med min tidligere arbejdsgiver KP transport og har erfaret at i ikke hos ham har hentet udtalelser om hvordan jeg funger som menneske kollega og medarbejder.

Det undre jeg mig over, da man jo må formode at hans kendskab til mig er betydelig større end en arbejdsgiver der har kendt mig i to dage...

Så jeg ser gerne at i henter udtalelser fra KP transport

Jeg regner med at jeg meget hurtigt får en tid hos dig (men ikke før min fagforening har fået mine papir ) og jeg ser gerne at kommunen snart får stoppet den uvished i har sat mig i.


Hvis i mener at jeg ikke er til rådighed for arbejdsmarkedet pga mit sind som i siger, så ser jeg frem til at blive arbejdsprøvet evt sendt til en psykiater for at finde ud af om der er hold i jeres påstand ...
Alt sammen med henblik på førtidspension bestemt ikke kontanthjælp.

jeg vil ikke bare rulle rundt og finde mig i den behandling i har givet mig, hvis jeg ikke er til rådighed for arbejdsmarkedet er jeg heller ikke til rådighed for kontanthjælp som er en midlertidige løsning indtil man kommer i arbejde, min gang distance og mine bensmerter som jeg er blevet bevilliget fleks på¨bliver ikke anderledes af at køge kommune råder over et inkompetent jobcenter


For at vise min samarbejdsvillighed og omstillings parathed har jeg selv søgt forskellige løsninger og har fundet et kursus i konflikthåndtering og mener jo set i lyset af job centerets påstande at dette må være vejen frem ...

Jeg er villig til at give det et forsøg , kurset var 13 uger og koster 2550 kr om ugen ...

Er det noget i kunne være interesseret at betale for , da det jo må være alletiders mulighed for mit vanskelige sind at komme på sådan et kursus .


Jeg vil dog gøre opmærksom på at jeg ikke mener at det er nødvendigt men jeg stiller mig til rådighed for alle muligheder ..
Desværre har jeg aldrig hørt om mit vanskelige sind fra job centeret før og derfor har jeg ikke før været i stand til at gøre noget ved det ..

Jeg vil gøre dig opmærksom på at jeg har klaget over behandlingen til borgmesteren og at hele min sag samt alle papir er lagt på nettet så alle kan følge min sag.

Sagen kan du finde her http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...k%F8ge+kommune



Hilsen

Jytte

Cpr

Jeg ser frem til et hurtigt svar

og være opmærksom på at denne mail ikke er sendt fra min mail adresse derfor kan du ikke skrive som besvar
min mail adresse er




Att borgmester



afs Jytte





Ang min klage sendt til dig .



Du svare mig på min klage at jeg kan forvente svar inden for ca 3 uger.

I morgen er der gået de tre uger og jeg venter stadig forgæves på svar fra dig.

Oveni alt det andet har jeg nu erfaret at trods det at man fra kommunens side havde så travlt med at hive mig til møde at man helt overså at jeg havde rettigheder som borger, ikke efterfølgende har fundet det nødvendigt at indkalde mig til møde.



Jeg oplyses om at man agter at få min sag afklaret så jeg evt kan overgå til kontanthjælp slut aug men trods dette har jeg endnu ikke hørt fra min sagsbehandler.

Min fagforening har ikke fået den anmodet aktindsigt trods rykker og jeg har ikke hørt fra dig .



Jeg ved ikke om du har fantasi til at forestille dig hvad uvisheden kan gøre ved en, men jeg kan fortælle dig at det ikke er sjovt , jeg undres over at det er nødvendigt at alt skal gå så hurtigt og pludselig høre man intet fra nogen overhovedet .



Jeg har snakket med socialrådgiver i fagforeningen, jeg har snakket med andre jobkonsulenter, og jeg har snakket med Christian Vidstidt og jeg har snakket med tidligere arbejdsgiver alle som en er enige om at det her er noget af det mest groteske de har hørt.

Jeg ser gerne at det snart får en ende på den ene eller den anden måde.



Derfor skal jeg anmode dig om at give mig svar på min klage over sagsbehandlingen og bede om at Køge kommune kommer frem til hvad der nu skal ske.



Jeg kan oplyse dig om at min sag nu er lagt ud på hjemmesiden www.k10.dk

Sådan at alle kan følge med i den, ejeren af www.k10.dk har derudover sendt linket til sagen til div politikere og journalister som følger siden.

Lige nu går overvejelserne på at sende sagen til køge lokal tv og se om andre borger er udsat for det samme og om det er noget der kunne være af interesse for andre borger.



Jeg ser frem til at modtage et svar fra dig og høre om Køge kommune snart har en løsning på mit problem som jo også må siges at omhandle et problem som Køge kommune har …



Mvh

Jytte



Link til k10 hvor sagen er fremlagt med alt dokumentation http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...k%F8ge+kommune
 
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
syg i Roskilde eller Køge? neemos Alt det andet 5 20-03-2013 19:22
Til alle dem i Køge området !!! (kig her ) Hejdien Dit og Dat 6 02-10-2008 16:25
Fra Køge kommunes debatside Hejdien Alt det andet 2 25-04-2008 11:14
Hvad Nu Køge ? Hejdien Skal kommuner ikke overholde loven? 17 12-03-2008 11:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension