K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-05-2010, 16:05   #1
Tin64
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 49
Styrke: 15
Tin64 er ny på vejen
Spørgsmål om § 17 første og anden del

Jeg har brug for at få det skåret ud i pap: Hvad er den faktiske forskel på at søge en § 17 jævnfør første del af paragraffen, som jeg indsætter her:

"§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område."

- og på at søge en § 17 efter den anden del af paragraffen, som følger her:

"Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension."

Jeg har nu siddet og læst samtlige paragraffer om førtidspension igennem inde under "Nyttige links", og jeg er vildt forvirret.:

Jeg er klar over, at § 17 "på det foreliggende grundlag" vil sige, at kommunen træffer afgørelse på baggrund af de papirer, som allerede foreligger i sagen og ikke må indhente nye oplysninger. Men der er flere ting, jeg ikke forstår:

Har jeg ret til selv at supplere med nye oplysninger? F.eks. lægelige papirer?
Skal der udarbejdes en ny ressourceprofil med inddragelse af nye oplysninger?
Hvad nu, hvis kommunen ikke vurderer, at de har fået belyst min arbejdsevne i tilstrækkeligt omfang? (Jeg har været arbejdsprøvet på REVA, men blev sendt hjem efter fjorten dage, da man ikke fandt det hensigtsmæssigt at fortsætte min arbejdsprøvning (to timer fem dage om ugen), da min tilstand forværredes yderligere under forløbet. Min arbejdsevne blev vurderet til under 50% af normen, og Socialoverlægen noterede, at hun fandt min funktionsevne nedsat i moderat til svær grad. Kommunen har imidlertid ikke fundet aneldning til at iværksætte nogen anden form for indsats som f.eks. afklaring i forhold til fleksjob eller pension.
Her og nu har jeg ganske vist fået udsættelse med henblik på revurdering af sygedagpengestoppet, da jeg venter at kunne bidrage med nye lægelige papirer forud for effektueringen af sygedagpengestoppet, men den kontakt, jeg i mellemtiden har haft med kommunen tyder, kort sagt, ikke på, at de vil ændre holdning til min fordel. Jovist kan jeg så klage, men det betyder formentlig minimum 4 måneder på kontanthjælp, og jeg kan ikke se, at jeg kan afholde mine udgifter på sådan en.

Hvad sker der, hvis man søger efter første del af § 17? Hvilke fordele og ulemper har det?
Tin64 er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Første dag som fp Momseberg Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 02-02-2012 13:13
hjælp til mit første møde med en socialrådgiver for første gang i mit liv hc1966 Alt det andet 14 29-04-2011 06:55
Første udbetaling af FTP? ReneChr Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 09-12-2010 21:17
første af mange ? ace dk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 10-08-2009 10:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension