K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-04-2010, 14:32   #18
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Har fået følgende pr. mail i dag;

Citat:
Kære Lena Michelsen

Vi har modtaget din mail af 9/4 2010 til Odense Byråd, hvori du rejser nogle konkrete spørgsmål vedrørende din sag i Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen.

Som du tidligere er blevet gjort bekendt med i mail af 26/11 2008 fra Gitte Christensen, giver byrådets spørgereglement mulighed for, at spørgsmål, der kan besvares af den kommunale forvaltning, fremsendes med henblik på besvarelse dertil.

Det kan på baggrund heraf til din orientering oplyses, at vi har videresendt din henvendelse til Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen til besvarelse, hvorfra du vil modtage svar.

Med hensyn til dit spørgsmål om etablering af en borgerombudsmand i Odense Kommune kan jeg orientere dig om, at vi i øjeblikket analyserer mulighederne for etablering af en sådan funktion. Det er rigtigt, at det indgår som en del af budgetforliget for 2010, men der er ikke afsat særskilte midler af til projektet.


Venlig hilsen


Anker Boye
Borgmester
Hvortil jeg har svaret følgende;

Citat:
Kære Anker Boye
kopi til Odense Byråd


Tak for din mail. Jeg skal venligst gøre opmærksom på, at jeg anmoder Odense Byråd svare på følgende spørgsmål;
  • Kan Odense Byråd stå indenfor sagsbehandlingen i min sag, jf. kommunalbestyrelsens ansvar?
  • Er der penge på vej til at ansætte en Borgerombudsmand?
  • Mener Odense Byråd at det er acceptabelt, at tilsidesætte både loven/bekendtgørelsen/vejledningen og principafgørelser fra Ankestyrelsen?
  • Mener Odense Byråd at det er acceptabelt, at jeg fortsat ikke har min sag afgjort, i betragtning af at mit tilgodehavende snart går 1½ år tilbage i tiden? (Ankestyrelsen har bekræftet, at jeg er i personkredsen pr. 01.01.09, hvorfor ydelsen skal betales med tilbagevirkende kraft fra denne dato)
  • Hvordan forklare Odense Byråd, at der i budgettet for Odense Kommune lægges op til at spare over 30% på §100, samtidig med at den nye lov lemper reglen for adgang til §100?
  • Finder Odense Byråd det acceptabelt, at borgere skal inddrage medierne, for at få afsluttet sager på korrekt vis? (Min førtidspensionssag blev genoptaget på baggrund af artikelserie i Fyens Stiftstidende, og endte som bekendt med tilkendelse af førtidspension. Konsekvensen af daværende sagsbehandling blev 12 måneders tabt forsørgelse, som stadig ikke er godtgjort mig).
Idet mine spørgsmål går på, hvorvidt kommunalbestyrelsen er opmærksom på at overholde deres ansvar, forstår jeg ikke at spørgsmålene sendes videre til Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen.

Retsikkerhedslovens § 1. Formålet med denne lov er at 2) fremhæve kommunalbestyrelsens ansvar for kommunens opgavevaretagelse på det sociale område.



Med venlig hilsen

Lena Michelsen
Hvordan pokker får man byrådet til at svare/påtage sig deres ansvar, når de hver gang skubber den videre??
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til sag om førtidspension - partshøring Holdud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 17-01-2013 18:25
Hjælp til partshøring imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 30-11-2011 13:05
Merudgifter §100 og hjælp til bil 40manne Alt det andet 0 23-08-2011 16:45
ressourceprofil i partshøring, HJÆLP! Marolle Alt det andet 19 27-03-2009 09:25
§ 100 merudgifter,hjælp pjuske Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 19-12-2008 12:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension