K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-04-2010, 18:27   #1
maibrit
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
maibrit er ny på vejen
Unhappy Udnyttelse af praktikant

Jeg er aktiveret som praktikant i et rengøringsfirma, som kører rundt og gør rent hos borgere og enkelte firmaer. Jeg har været igang i 4 uger, og en enkelt gang har jeg kørt rundt alene og gjort rent. Det skal lige nævnes jeg hader at køre bil og ingen erfaring har med bilkørsel. Jeg var enormt stresset den dag jeg kørte alene (fordi hende jeg plejer at køre med skulle have en fridag). Envidere føler jeg at jeg laver en del mere (især alt det hårde arbejde), end hende der får sin løn for jobbet. I dag ringede min chef og fortalte mig at næste uge skal jeg selv køre en anden ansats kunder hele ugen, da vedkommende skulle have ferie. Jeg føler mig i den grad udnyttet! Det kan da ikke være rigtig at et firma bare kan få en praktikant fra kommunen kvit og frit?? Det er da udnyttelse, eller er jeg helt galt på den?? Hvor meget skal man finde sig i, som praktikant?? Og hvor meget skal man "lave" for sin lille sølle indkomst som kontanthjælpsmodtager?? Jeg tænker meget over dette, både dag og nat. Det er blevet bestemt at efter endt praktikperiode på de 8 uger, skal fortsætte i løntilskud i samme firma. Det syntes jeg igen er ren udnyttelse.... Altså enten kan de bruge mig efter de 8 uger og så må de betale fuld løn til mig.. ellers skal jeg da ud i noget helt andet... Forstår ikke kommunen i den sammehæng??? Der skulle da helst være fremtidsmuligheder i det man laver, ellers kan jeg da ligeså godt få førtidspension!!!

Sidst redigeret af maibrit; 15-04-2010 kl. 18:29.
maibrit er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny dom fra Højesteret sætter en stopper for udnyttelse af fleksjobbere Hejdien Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 21-12-2010 23:25
udnyttelse i fleksjob Pedersen 69 Spørgsmål ang fleksjob 9 31-08-2009 13:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension