K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2010, 13:14   #11
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 19
Hammershus er ny på vejen
Jeg har selv MB og diverse følgesygdomme. Min situation lignede meget din med hensyn til symptomer og smerter.
Jeg blev bevilliget førtidspension efter ca. 2 år og 3 mdr på sygedagpenge. Jeg var gennem en kort arbejdsprøvning af en uges varighed samt en efterfølgende på ca. 5 uger, hvor jeg arbejdede 3 timer om dagen og fik taxa kørsel af kommunen, for at jeg i det hele taget var i stand til at gennemføre.
Jeg var heldig kun at skifte sagsbehandler en enkelt gang, hvilket måske har gjort det lidt nemmere, da de kendte min sag til bunds. Jeg måtte dog et par gange bede om aktindsigt og fremsende dokumentation med de rette paragraffer, for at undgå sygedagpengestop.

Med hensyn til medicin kan man vel ikke afslå det, for al medicin kan jo risikere at give bivirkninger.
Med hensyn til biologiske lægemidler havde jeg selv de samme overvejelser for ca 4 år siden.
Jeg havde prøvet en del andre lægemidler, der gav mange bivirkninger og ikke hjalp det store.
Jeg besluttede mig for biologisk medicin, fordi det gik så hurtigt tilbage med mit helbred, jeg havde så mange smerter, at tilværelsen var noget nær et *******.
Min situation er nu, at sygdommen er gået i stilstand, min bevægelighed er stadig dårlig, men jeg har ikke så mange smerter længere, og kan endda undvære krykkerne ind imellem.
Jeg behøver ikke tage så meget andet smertestillende medicin udover den biologiske. Og jeg kan bibeholde min restbevægelighed ved træning og fysioterapi.
(Fysioterapi er for øvrigt vederlagsfri, når man har diagnosen MB. Du skal have din læge til at udfylde en henvisning, så er det gratis.)

Så selvom biologisk medicin er noget krads stads, er de dog blevet dygtigere i deres forskning, så jeg tror såmænd ikke på sigt, at det er så meget farligere end f.eks morfin og lignende præparater.
Jeg droppede bl.a morfin, fordi jeg blev dårlig og gik helt ved siden af mig selv.
Selvfølgelig kan ingen spå om fremtiden med hensyn til senere bivirkninger, men jeg har det så meget bedre nu og kan føre et forholdsvist normalt liv, at jeg klart foretrækker den biologiske medicin frem for at leve et liv med så kraftige smerter.

Hellere nogle gode år her midt i livet end leve et par år længere i sidste ende og leve resten af livet i et smerte******* uden at kunne foretage sig ret meget, fordi kroppen er blevet stiv og ubevægelig.
Hammershus er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har jeg mulighed for at søge førtidspension når jeg både er fysik og psykisk syg?? Frk følsom Nyttigt at vide for Førtidspensionister 15 30-05-2012 20:54
Mulighed for førtidspension. SoLost Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 13-06-2010 23:05
Har vi en mulighed for..... p.m.o. Alt det andet 2 27-05-2010 00:36
Har jeg mulighed for fp? Mcavforfanden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 23-01-2010 11:41
Søge førtidspension - ikke længere en mulighed? Mariepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 15-10-2006 20:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension