Citat:
Oprindeligt indsendt af Aistlin
er der nogen der kan forklare mig problemet? Altså, de informationer de skal ha står højt og tydeligt på borger.dk når man skal sætte den til udbetaling? Informationerne er frit tilgængelige via ens borger.dk? De skal have de samme oplysninger som man skal give ved kh ansøgning.
Hvis man ikke selv kan finde sine skattepapirer, ægtefælles lønsedler og skattepapierer (og naturligvis begges pensionsopsparing hvis der er nogen), og info om formue så har man vel nogle børn eller familie der gider sidde med en computer og gøre det? Ellers tilbyder bibliotekerne og aftenskolerne ganske fine IT og nem-ide kurser
|
Jeg har det på samme måde som dig, jeg forstår ikke lige helt, hvad denne tråd skal handle/debatteres om?
Der står jo i det link som trådstarteren har sat i, at:
Det er kommunernes borgerservice, der har ansvaret, hvis en borger bogstavelig talt har brug for at blive taget i hånden, mens Udbetaling Danmark på mail og per telefon rådgiver konkret i forhold de opgaver, organisationen har overtaget, forklarer konsulenten.
Jeg ved nemlig godt selv, at det er kommunernes borgerservicecentre, der skal vejlede og hjælpe de her borgere. Det må jo være en menneskelig fejl, at hvis nogle medarbejdere i borgerservicecentrene bare siger "henvend dig til Udbetaling Danmark". Det skal de kun, hvis bestemte områder jo er overgået til Udbetaling Danmark. Dog bør man vel huske, at begynderfejl jo ofte kan forekomme - ingen mennesker er perfekte, og jeg har ikke tænkt mig at brokke over begynderfejl...
Desuden er Udbetaling Danmark heller ikke omfattet af de alle samme regler som kommunerne skal følge, da Udbetaling Danmark hører under staten.
Alle borgere i Danmark bliver opfordret til at benytte
www.borger.dk og meget foregår digitalt nu om dage...
Vil derfor gerne gentage det som Stampe skriver "Giv Udbetaling Danmark en chance"...