K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-10-2011, 21:55   #1
Pauline
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2011
Lokation: Storkøbenhavn
Indlæg: 11
Styrke: 13
Pauline er ny på vejen
Stop sygedagpenge/start virksomhedsrevalidering...h

Min sygehistorie: Hiv+ i 28 år, fik som 23-årig at vide, at jeg havde et år tilbage at leve i...har alligevel altid søgt at klare mig selv. Startede sent på videregående uddannelse, efter at have taget HF på aftenskole, mens jeg arbejdede. Fik efter scanning diagnosticeret akut diskusprolaps (under uddannelsen) og henvist til Riget til operation, hvor de sagde at jeg intet fejlede og vippede mig ud igen med kroniske smerter...9 år senere fik jeg tilbudt implantat i ryggen, p.gr.af svær slidgigt, og blev endelig opereret med succes.
Arbejdede indenfor mit fag i 5-6 år, men gik ned flere gange med enten svær depression og/eller stress, tog antidepressiva i flere omgange, gik i individuel terapi i næsten et år etc., etc., -kort sagt forsøgte jeg virkelig, at overbevise mig selv om, at jeg kunne klare arbejdsmarkedet på normale vilkår.
Jeg sygemeldte mig med akut stress, og sagde min stilling op i januar 2010, og har været på sygedagpenge siden.
I efteråret 2010 var jeg i arbejdsprøvning på en virksomhed, der i øvrigt rigtig gerne ville have mig i fleksjob eller på nedsat tid. Jeg kom op på 3 x 6 timer om ugen, -gik jeg over gik det galt med koncentrationen og overblikket, jeg fik hovedpine, blev grådlabil, fik panikanfald etc., -kort sagt ikke acceptabelt.
Så fik jeg 39 ugers forlængelse, fordi jeg stadig ventede på behandling i det offentlige, og gennemførte herefter 14 ugers terapi på Stolpegården, hvor konklusionen blev, at jeg da havde fulgt forløbet som en eksemplarisk patient, men i øvrigt skønnedes at lide af kronisk stress, belastningssyndrom og personlighedsændringer, og at min tilstand var varig.
Min sagsbehandler lovede herefter at "indstille" min sag til fleksjob, og nu skulle jeg bare læne mig tilbage og afvente, at samfundet hjalp mig.
En måned efter havde jeg fået ny sagsbehandler, den gamle have intet foretaget sig, ej heller taget notat, mine sygedagpenge var ved at slippe op, og jeg fik valget mellem bortfald af sygedagpenge eller at sige ja til 12 mdr. virksomhedsrevalidering, da man har vurderet, at der er gode chancer for tilbagevenden til ordinært arbejde.
Jeg føler, at min situation bliver stadig mere desperat, om 12 mdr. ryger jeg ud i ingenting, hvis jeg ikke kan tjene mine egne penge....dagpengeretten er formentlig hypotetisk efter 3 års sygdom, kontanthjælp kan jeg ikke få, og jeg føler mig ikke et hak mere rask end for et år eller to siden.
Jeg er i den absurde situation, at jeg for 25 år siden sagde nej til førtidspension, og idag kan jeg ikke få fleksjob!
Spekulerer jeg for meget, hvad skal jeg gøre...ville allerhelst have anket min sag, men jeg har intet at leve af imens, og evt. kontanthjælp ville være med tilbagebetalingpligt, og det kunne jeg bare ikke overskue, -hvad sker der nu???.
Pauline er ikke logget ind   Besvar med citat
 

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Virksomhedsrevalidering? Mølgaard Alt det andet 18 21-11-2010 11:03
Sygemeldt i virksomhedsrevalidering Menneskebarnet Alt det andet 2 12-11-2010 09:49
sygedagpenge og start på på at søge fleksjob lillesine Spørgsmål ang fleksjob 2 12-08-2009 13:19
start af sygedagpenge ville Spørgsmål ang fleksjob 5 26-04-2009 19:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension