K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2009, 15:18   #81
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
..............jeg er stadig knotten over at man skal betale skat af beløbet, suk!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 16:37   #82
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af lone t Se meddelelser
Der skal jo netop gang i købelysten,byggelysten renoverings lysten osv igen, ellers så giver det jo endnu flere fyrringer end der allerede har været.
Så jeg kan slet ikke forstå du siger der skal spares.

Og mit kryds forsætter med at være blåt ;-)
Hvorfor skal vi have gang i købelysten, når vi står for en krise af dimensioner der ikke er set i årtier? Vi køber lidt materielle goder, eller rejser til udlandet og lægger pengene der... hvor længe varer det? ... er det ikke blot som at tisse i bukserne i frostvejr?

Får vi flere ordrer fra udlandet ved at bruge penge her hjemme?... får vi flere arbejdspladser besat af at gå ud og købe fladskærme og rejser?

Jeg beklager, men i mine øjne er det SP trick et "blålys". der bare skal holde jer blå vælgere på blå side, ind til VKO har vundet næste valg, så de kan køre Danmark i sænk ligesom de blå har gjort det på Island.

Nogle mennesker kan se problemet, og prøver at løse problemet på en forsvarlig måde... andre, som VKO og dets vælgere fiser rundt i en evig tro på, at det hele ordner sig... det er jo nemt nok, så længe man stadig har BMW'en stående i indkørslen, huset bugner indenfor ligusterhækken og VKO prædiker om krisen som blot en "bums i røven" der lige skal lægge sig...

En anden tråd her på K10 beskriver hvad der sker i USA i øjeblikket... og Spanien... og mange andre vestlige lande, fordi kapitalismen har brugt over evne, og redet chancer som aldrig før...

Jeg ville meget gerne se et "blåt bud" på hvad det er VKO er kommet med, af tiltag der skal løse krisen, andet end yderligere forbrug... det er som at kurrere alkoholisme med en flaske sprut, hvor man siger at "bare rolig!! det er den SIDSTE flaske!!!... så stopper jeg!"...

Du er mere end velkommen til at stemme blåt (tro mig! ), men kom ikke og klynk når i en dag står og banker på de sociale ydelsers dør, og der ingenting er at komme efter...

Jeg synes rent ud sagt at det er beskæmmende, at VKO er så uagtsomme, når vi står foran en SÅ gennemgribende krise, at opfordre til at fortsætte pengesvineriet... Der er EN HEL DEL liberale der burde sætte ambitionerne ned, og se at få spændt livremmen ind... i stedet for at fortsætte deres fest på syge, ledige og fattiges bekostning.

Sidst redigeret af Razmo; 11-05-2009 kl. 16:40.
  Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 16:38   #83
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
..............jeg er stadig knotten over at man skal betale skat af beløbet, suk!!
Det ville du skulle aligevel HeleneKR, selv om du venter til du bliver folkepensionist... der vil du derimod skull ebetale fuld skat, og ikke "kun" 35%, samt at du kan riscikere at andre tillægsydelser vil blive beskåret pga. højere indtægt.
  Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 17:17   #84
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Hvorfor skal vi have gang i købelysten, når vi står for en krise af dimensioner der ikke er set i årtier? .
Det er jo ikke kun købe lysten,jeg skriver også renoverings puljen som der blev åbnet for,det giver jo ordrer i bogen til håndværkerne,og byggemarkederne.

Så forstår ikke din påstand om vi skal spare og spænde livremmen ind,det kommer Danmark ikke ud af krisen på.

SP opsparing vi snart kan hæve,er jo også et skub til den danske befolkning, om at begynde og leve igen.
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 18:29   #85
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af lone t Se meddelelser
Det er jo ikke kun købe lysten,jeg skriver også renoverings puljen som der blev åbnet for,det giver jo ordrer i bogen til håndværkerne,og byggemarkederne.

Så forstår ikke din påstand om vi skal spare og spænde livremmen ind,det kommer Danmark ikke ud af krisen på.

SP opsparing vi snart kan hæve,er jo også et skub til den danske befolkning, om at begynde og leve igen.
Ja, og hvem er det der får nytte af renoveringspuljen? ... det er alle husejerne, så de kan bruge flere penge ved siden af på at lave flere køkkener og sætte deres egne liguster-befængte huse i stand...

Hvad med skolerne og institutionerne? Alle de offentlige bygninger der også kommer andre til gode end blot de i forvejen velbjergede husejere trænger seriøst til en kærlig hånd, som OGSÅ kunne sætte skub i disse arbejdspladser.

Men nej... VKO vil helst have at dem der rider på ryggen af deres festrus, fortsat skal føle sig som blommen i et æg, og forbliver i skattelettelsesrusen længe nok til at de kan vinde valget... og i stedet ser man dem ødelægge hele vores velfærdssamfund, for at finde penge til at finansiere krisen.

Og nu har VKO så samtidgt fremlagt endnu en finanspolitik som er en skævridning som altid... det fortsætter bare over and over again... de velbjergede fodres med resterne af vores velfærd, bid for bid for bid...

Jeg ved snart ikke hvem det er der er mest naive... men jeg tror efterhånden at VKO's vælgere burde se at få FORESTILLET sig, hvordan DERES liv vil komme til at se ud, skulle de mod alle forventninger ende i arbejdsløshedskøen på et tidspunkt.
  Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 22:58   #86
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af lone t Se meddelelser
Det er jo ikke kun købe lysten,jeg skriver også renoverings puljen som der blev åbnet for,det giver jo ordrer i bogen til håndværkerne,og byggemarkederne.

Så forstår ikke din påstand om vi skal spare og spænde livremmen ind,det kommer Danmark ikke ud af krisen på.

SP opsparing vi snart kan hæve,er jo også et skub til den danske befolkning, om at begynde og leve igen.
Det er nu som man ser det, i følge mange nyheder så er den renoverings pulje ikke så saliggørende som regeringen gerne vil gøre den til , og personligt kender jeg da også mennesker der skulle have lavet noget ved deres hus men så ventede da de hørte om renoverings puljen og det er der jo ikke noget at sige til , men mens de venter bliver flere ledige

http://avisen.dk/renoveringspulje-pu...op_107478.aspx

og der er jo langt fra nok penge i den pulje så vil give razmo ret , effekten vil være som at tisse i bukserne for at holde varmen ...

http://borsen.dk/okonomi/nyhed/155496/
  Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 23:27   #87
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja men flot skal det lyde!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 23:27   #88
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Den eneste måde at vi kan komme ud af krisen på er at få en anden regering for det var denne regerings ligegyldighed og grådige liberalisme der sammen med alle de andre regeringer ala Bush og Sarkozy og berlusconi og Blair der førte verden ind i krisen ved at lade alting gå grassat uden den mindste form for kontrol alle sniffede kokain...og opførte sig som kaniner på speed...det frie marked ...lån til folk der ikke kan betale tilbage billig arbejdskraft...overforbrug og blind tro på at alting bare raser der ud af for evigt i rigdom ungdom dyre biler og damer og fadbamser og grådighed og egoets tidsalder fik frit valg på alle hylder..

Men alle os der kender til historien og politik har vidst hele tiden det ville gå helt ned helt galt hvilket det gjorde og jeg skal love for det er gået helt af H til ved at det aldrig holder en meter at lade det hele flyde i ren og skær flydende grådighed.

Købe og låne og tro det hele går nok og så komme i gæld til op over hovedet.

Befolkningen får ikke en vækstpakke men bankerne får 200 milliarder kroner af staten...eller er det ikke meget mere...

Os borgere får vores egne surt opsparede Særlige pensions opsparing tilbage nu hvor den har mistet al sin værdi...det er sølle 9000 kr...det er da gode penge men det er ikke noget jeg får foræret det er mine egne penge jeg får tilbage og det kalder de Løkkepillen...hahah

Så det er os selv der betaler for regeringens selvskabte finanskrise ..de har givet bankerne milliarder og os borgere vi kan få vores lille minimale SP opsparing som de allerede har ødelagt for længe siden...folk mister deres job helt vildt og regeringen er totalt ligeglade...

Det er der intet ærværdigt I...men man kan altid købe folk med en klat småpenge selv om det er ders egne småpenge de får...hahahah

Smart move ulven slikker fåret...

hov glemte lige...STOL ALDRIG PÅ POLITIK.

Sidst redigeret af Stella; 11-05-2009 kl. 23:36.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 12:28   #89
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
ved nogen hvornår dette bliver vedtaget?? det snart d 1 juni??
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 12:47   #90
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der står på denne side http://www.atp.dk/X5/wps/wcm/connect...sopsparing.htm

ATP forventer, at lovforslaget om udbetaling af SP bliver vedtaget midt i maj.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension og opsparing Q27Herning Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 30 21-07-2012 14:00
opsparing på fp alanabith Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 22-05-2011 17:17
Udbetaling af LD-opsparing. Hammershus Nyttigt at vide for Førtidspensionister 19 05-03-2009 23:58
Opsparing 2jur Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 10-02-2009 18:49
Opsparing... Silke Alt det andet 25 27-05-2008 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension