K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2013, 15:17   #41
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man kan godt være berettiget til en førtidspension...men hvis de er lidt usikre på om din bror måske vil få det bedre....ja så kan de sætte en kontrol på efter nogle år....

De vil så efter 5 år i hans tilfælde....tage førtidspensionen op til revurdering....for at se om han stadig er berettiget til den...

Har han fået det væsentligt bedre om 5 år....ja så vil de tage pensionen fra ham....

Har han ikke fået det bedre...ja så forsætter han bare på førtidspensionen...

Normalt forgår den revurdering ved at de vil have nogle lægepapirer og så beslutter de sig ud fra det...

Hvis i er uenige i at han måske kan få det bedre og i ikke mener at han skal have den revurdering på om 5 år.....

Ja så kan i klage over det....

Det er kun ved uforudsigelige sygdomme og sygdomsforløb at må sætte den revurdering på...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2013, 15:22   #42
superman
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2013
Indlæg: 38
Styrke: 12
superman er ny på vejen
Tak for svar. Dvs at han hver 5. År skal til en vurdering resten af livet?
For hans sygdom er kronisk samt stationær og alle behandlings muligheder er udtømte.
Vi håber selvfølgelig på at han bliver rask, det ønsker vi bestemt inderligt, men det ser desværre ikke sådan ud
superman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2013, 15:31   #43
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det er kun efter de første fem år....der vil de almindelig vis gøre pensionen permanent...

Så det er ikke resten af hans liv...

Hvis i ikke mener at hans sydom(mé) er uforudsigelige....så skal i klage over det nu...man kan godt klage over at de sætter revurdering på...

De fleste mennesker tør dog ikke klage over lige netop det...da de er bange for at BAN vil ændre på selve berettigelsen til førtidspensionen...

Alle dem jeg har hørt om...som har klaget over revurderingen...de har alle fået medhold og fået den fjernet....

Men når det er sagt...ja så er det noget i kun selv kan afgøre....om i vil klage over det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2013, 15:36   #44
superman
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2013
Indlæg: 38
Styrke: 12
superman er ny på vejen
Ok, så lige til sidst hvis vi ikke gør noget nu her, og om 5 år skal man så igennem hele forløbet mht fp. Eller er det en læge der skal vurdere ham og afgøre om det bliver permanent .
For hvis vi skal igennem møllen igen som har varet i 4 år, ja så er det jo med at klage nu
Mvh mia
superman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2013, 15:38   #45
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Normalt vil de bare indhente lægelige oplysninger og så afgøre det ud fra det...

Så i skal ikke igennem det samme forløb som i har været...

I den tid når de behandler sagen....om fem år....der vil han jo få sin førtidspension...

De kan kun tage hans førtidspension hvis han har fået det væsentligt bedre....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2013, 15:41   #46
superman
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2013
Indlæg: 38
Styrke: 12
superman er ny på vejen
Hmm. Tusind tak for dine svar, det tager vi til overvejning.
Tænkte på en klage til det der BAN, det tager sikkert også en krig at få svar på??

Min bror lider af skizofreni
superman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2013, 15:53   #47
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det tager sikkert en krig at få svar derfra....men omvendt...så skal man ikke gå og være nervøs over den revurdering om fem år...

Nu må jeg være ærlig....jeg kender intet til psykiske sygdomme....så jeg ved ikke om der er nogle der kan komme sig efter de har fået den diagnose...

Er der den mindste usikkerhed om man kan få det bedre med den diagnose....ja så skal i ikke klage...

Men hvis det er sikkert at man aldrig kan få det bedre...ja så bør i klage....

Jeg kan bare ikke råde jer til hvad i skal da jeg ikke kender nok til disse sygdomme...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2013, 15:56   #48
superman
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2013
Indlæg: 38
Styrke: 12
superman er ny på vejen
Tusind tak for dine svar.
Afventer og ser om der andre herinde der kender til diagnosen, så hører jeg gerne fra dem.
Du må ha en rigtig god weekend.
Mvh mia
superman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2013, 17:18   #49
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.921
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Mit råd er....

Kære Mia.

..... at I ikke klager nu. Fordi ingen kan spå om fremtiden. Og diagnosen er svær, også for lægerne.

Efter min mening trænger alle til et pusterum i familien.

Din bror får pension. Ingen tør gå imod enigheden i rehabiliteringsteamet.

De 5 års genoptagelser er kun fordi systemet er nyt og er en helgardering overfor systemet, så ingen udefra kan bebrejde nogen senere. Der står direkte at mennesker under 40 år som udgangspunkt ikke skal bevilges førtidspension.

Jeg tror, at dette menneskefjendske system ikke får lov til at overleve fremtiden.

Når pensionen bliver bevilget skriftligt til jer, skal i fortsætte med at hjælpe ham, på hans betingelser. Men i skal også selv overleve.

Det er jo ikke overstået med tildeling af pension til din bror. Det var kun et delmål. Dagligdagen for jer bliver jo den samme med bekymringer etc. Men glæd jer over at det kunne være meget værre. Saml kræfter til jeres eget liv og få overskud til at hjælpe.

På nærmeste hold følger jeg en ung mand med samme diagnose. Pension i løbet af få uger og massiv hjælp med bolig, økonomi etc. Stjerneeksempel på hvor godt det danske samfund, også kan være.

Det vigtigste er at din broder tager den medicin, som lægerne anbefaler, overvåget af en sund skepsis af familien.

At din bror har tæt kontakt til psykiatrien. Med sund almindelig skepsis af familien.

Stol på jeres egen dømmekraft og få svar på de spørgsmål der dukker op.

I skal ikke være urolig for de næste 5 år. Nyd at sagen sandsynligvis nu er afsluttet.

Da han har den unge alder, ville jeg kontrollerer at han bliver tilmeldt SUPP, Den supplerende Arbejdsmarkedspension.

http://www.atp.dk/X5/wps/wcm/connect...ivat/pens/supp

Held og lykke med det hele.

Bedste hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-06-2013, 17:22   #50
superman
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2013
Indlæg: 38
Styrke: 12
superman er ny på vejen
Hej Peter, tak for ordene!
Vi ved jo ikke om han overhovedet får sin pension. Vi fik at vide at der kan gå 3 mdr. Og kommune kunne godt finde på at, afvise. Så nu må vi se hva tiden vil bringe.
superman er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fejl i rehabiliterings teamets afgørelse moster0208 Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 11 13-09-2013 12:19
Møde med rehabiliterings team Relm87 Alt det andet 9 16-07-2013 22:26
min sag skal prøves i Rehabiliterings team wonsyld Spørgsmål ang fleksjob 7 23-06-2013 12:47
Rehabiliterings team FibroMcs Alt det andet 8 25-02-2013 17:41
rehabiliterings ydelse? Cecilie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 10-01-2013 22:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension