K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2012, 23:28   #31
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Tusind tak Mileo dejligt at nogen har prøvet noget lign. så de kan forstå én.
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 00:13   #32
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
Mileo : det glæder mig at høre at din søn fik det bedre
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 00:18   #33
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
Tak Leduce

Ja har to børn på psykofarmaka, som også ind i mellem skal indlægges på psyk....

Så jeg ved hvor dårligt man kan have det...så dårligt så man stort set ikke fungerer overhovedet....

Så stort kram til dig...

Og tillykke med FP...har selv lige fået...


/Mileo
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 00:37   #34
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
Mileo : Håber inderligt at dine børn får det bedre og en dag slipper for at blive indlagt .. Det gør mig bare så ondt at høre .. Det må virkelig være hårdt ( er selv mor )

Tak , og tillykke med din fp .. Håber du får noget mere
fred i livet
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 03:17   #35
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vita Se meddelelser
Prøv medicinen. Det var da noget af en udmelding at komme med Buddha, når forskningen har vist at de såkaldte lykkepiller ikke virker bedre en snydepiller (placebo) og desuden giver forøget risiko for hjertestop.

Forskere: "Lykkepiller" virker ikke
http://jyllands-posten.dk/ditliv/sun...cle3927455.ece


Hvis din sagsbehandler og psykiater ønsker at du skal tage disse piller, så gå med til det og smid dem så efterfølgende ud i skraldespanden. Du kan så efter et stykke tid sige at du ikke kan tåle dem.

Vh Vita
Du vil bare være på røven hvis en blodprøve viser at du ikke tager dem.

Der står også i det link du har oppe, at pillerne virker i alvorlige tilfælde. Og ud fra andre forskning, ser det ud til at det mest er relativt milde depressioner hvor placebo effekt er næsten ens. Hvilket jo nok er fordi psyken spiller en stor rolle, specielt ved mindre depressioner.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vita Se meddelelser
Er det at skræmme folk at fortælle sandheden om disse alvorlige bivirkninger og at lykkepiller har vist sig ikke at virke bedre end snydepiller.

Medicin er IKKE løsningen, men derimod en kostændring og ikke mindst samtaleterapi.
Din egen link sagde netop at "lykkepiller" rent faktisk virkede.

Der er ingen tvivl om at depression kan have mange forskellige faktorer. f.eks. kost, traumer/oplevelser, psyke og/eller kemisk ubalance.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Birkes-musen Se meddelelser
Efter de to meget dårlige medicin-oplevelser har jeg meldt ud at jeg ikke ønskede at prøve mere antidepressivt medicin
Der findes så flere forskellige typer og doser, så måske du skulle prøve nogen af dem.

Mange bivirkninger kan være forbi passerende helt op til et par måneder og det kan også tage mange uger inden effekten rigtigt tager fat.

Selvom det kan være ubehageligt og svært, bør man alligevel prøve, ihvertfald for sin egen skyld.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 06:54   #36
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Hvad der virker... Er jo

Forskelligt! Da jeg i 1996 sad og var svært overvægtig og deprimeret i svær grad (og tog P-piller), havde jeg det elendigt. De fysiske problemer med ryggen var der også.

Nå, men jeg ophørte med P-piller (og fik en abort, jeg har aldrig kunnet styre det der kønsliv), men fik Zoloft. De hjalp! Dengang. Senere har jeg prøvet dem igen, men de virkede altså ikke.
Men dengang kom jeg i gang, og kom ud i praktik, og på kursus for kontanthjælpssvæklinge. Kursusholderen brugte NLP, som jeg kendte til, og selv havde haft en psykolog nogen år før, der brugte. MEN: NLP er fint- til nogen. Medicin er fint- til nogen. Som regel er begge dele- det bedste.

Men: At sige nej før, det er prøvet- er fjollet. Som det er, har kommunen dig i et halsgreb (alle muligheder er ikke udtømte), så prøv det. De siger højest 6 uger før det virker, og virker det ikke- bør man trappe ud (af hensyn til hjertet). Det med hjertet er jo ikke nyt?! Det har jeg da vidst i 10-12 år?. Der er den der side om medicin, den brugte jeg meget.

http://min.medicin.dk/

Ellers- bør man altid læse indlægssedlen. Nogen mennesker (som ego), få de der underlige bivirkninger- og så tror lægen, man er tosset. Men vagtlægen ved det! Jeg har en gang ringet omkring mine psykotiske symptomer- højdeskræk, angst og "hjertebloppen"- alle dele ophører, når jeg ikke mere tager- 2 Ipren og 2 Pinex dagligt. Begge dele er håndkøbsmedicin! Men så har jeg så bare ondt med nederen.

Jeg kan slet ikke tåle kodymagnyl, så jeg er på Herrens Mark- mht til smertestillende. (Jeg har slidgigt oveni min psykiatriske diagnose).

Hvis du får uacceptable bivirkninger: Så bed om at blive trappet ud! Kvalme og dårlig mave i 6 uger- er også en bivirkning. Eller at bløde ud af anus.

God bedring! (Y)
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 08:44   #37
Vita
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2011
Indlæg: 13
Styrke: 13
Vita er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Du vil bare være på røven hvis en blodprøve viser at du ikke tager dem.

Der står også i det link du har oppe, at pillerne virker i alvorlige tilfælde. Og ud fra andre forskning, ser det ud til at det mest er relativt milde depressioner hvor placebo effekt er næsten ens. Hvilket jo nok er fordi psyken spiller en stor rolle, specielt ved mindre depressioner.



Din egen link sagde netop at "lykkepiller" rent faktisk virkede.

Der er ingen tvivl om at depression kan have mange forskellige faktorer. f.eks. kost, traumer/oplevelser, psyke og/eller kemisk ubalance.



Der findes så flere forskellige typer og doser, så måske du skulle prøve nogen af dem.

Mange bivirkninger kan være forbi passerende helt op til et par måneder og det kan også tage mange uger inden effekten rigtigt tager fat.

Selvom det kan være ubehageligt og svært, bør man alligevel prøve, ihvertfald for sin egen skyld.
Nu er det altså sådan at en læge ikke kan tvinge en til at få foretaget en blodprøve og skal hvis man går med til det, oplyse hvad der tages blodprøve for.

Det er muligt at SSRI har en beskeden effekt på de svære depressioner, hvilket svarer til ca. 1-2 % af mennesker med depression. For resten 98-99% er der tale om ren placeboeffekt, hvis man føler at det virker.
Nye tal viser at 460.000 danskere er på "lykkepiller", hvilket er et katastrofalt højt tal og viser at der er noget galt i vores samfund og ikke mindst i vores sundhedssystem.

Ikke nok med det, sidder der mennesker i dette forum som anbefaler andre at prøve disse piller og fortæller det kan tage mange uger inden effekten rigtigt tager fat og at der findes forskellige typer. Så prøv dig frem og du vil finde det psykofarmaka der virker på dig og bivirkningerne forsvinder da efter et par måneder. Det eneste jeg kan sige til det er: At mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.

Man skal ikke glemme at psykofarmaka er syntetisk, altså ikke naturligt for kroppen, hvilket gør at kroppen sætter alle sejl ind for at fjerne disse stoffer. Dette er meget ressourcekrævende og gør at kroppen kommer i underskud af vitaminer og mineraler, og øger risikoen for andre sygdomme og kan derved også fastholde en i den depressive tilstand.

Prøv dog at ændre kosten og tag et vitamin/mineral tilskud inden man begynder at fylde kroppen med de syntetiske skadelige stoffer. Det er den rene gift som intet menneske skal føle sig tvungen til at indtage.
Vita er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 10:28   #38
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.889
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg vil bakke dig op...

Kære Vita

Du har ret i mange af dine anskuelser. At indtage psykofarmica gennem længere tid kan i en del tilfælde udløse medicin-udløst Dystoni.

En særdeles ubehagelig bivirkning, som man skal være bevidst om og tage med i sine overvejelser.

Omvendt er Patienten også i en særdeles svær situation da lovgivningen tillader systemet at kræve indtagelse af medicin ifb med sin arbejdssituation og dermed forsørgelsesgrundlag.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 10:43   #39
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Vil blot indskyde, at antidepressiva ikke KUN ordineres mod depression, de kan også virke som smertestillende sammen med anden medicin, såvel som medicinen kan lægge en dæmper på OCD, spiseforstyrrelser og flere former for psykoser......

Det er ikke altid vitaminer, mineraler, postevand og grove grøntsager virker mod psykisk sygdom, og der findes altså psykiske sygdomme, hvor man simpelthen ikke kan dyrke motion eller spise i længere perioder, og hvor medicin er den eneste mulighed for, at komme på rette spor igen.....

Jeg synes ikke man skal skære alle over én kam. Psykisk sygdom kommer i forskellige grader og rammer ganske individuelt. Hvad der gavner den ene, kan være katastrofalt for den anden, og her er det meget hensigtsmæssigt, at SELV gøre sig sine erfaringer og generelt lukke ørerne over for andres erfaringer, da man simpelthen ikke kan bruge andres erfaringer til en skid i denne sammenhæng.

Personligt mener jeg, at det er meget dumsmart, at anbefale syge at trække medicinen ud i toilettet. For det første udsender det et signal om, at der bliver snydt. For det andet bliver behandlingen forkert og ukorrekt, hvilket igen, betyder at der måske bliver tilkendt fleks og/eller førtidspension på et helt forkert grundlag - hvilket igen, puster liv i debatten om, at folk snyder sig til FTP og fleks.
Endvidere, er det kujonagtigt over for andre syge, der heller ikke vil tage medicinen, men som af afmagt alligevel forsøger i et forsøg på, at få det bedre, og som følger ''spillereglerne''.

Hvad folk vælger må de selv om! Men jeg synes det er bekymrende når folk anbefaler andre at snyde. Der er da ikke én der ved, om netop trådstarteren er en af de 5% hvor medicinen virkelig kunne gøre en positiv forskel.......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 11:14   #40
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 15
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Vil blot indskyde, at antidepressiva ikke KUN ordineres mod depression, de kan også virke som smertestillende sammen med anden medicin, såvel som medicinen kan lægge en dæmper på OCD, spiseforstyrrelser og flere former for psykoser......

Det er ikke altid vitaminer, mineraler, postevand og grove grøntsager virker mod psykisk sygdom, og der findes altså psykiske sygdomme, hvor man simpelthen ikke kan dyrke motion eller spise i længere perioder, og hvor medicin er den eneste mulighed for, at komme på rette spor igen.....

Jeg synes ikke man skal skære alle over én kam. Psykisk sygdom kommer i forskellige grader og rammer ganske individuelt. Hvad der gavner den ene, kan være katastrofalt for den anden, og her er det meget hensigtsmæssigt, at SELV gøre sig sine erfaringer og generelt lukke ørerne over for andres erfaringer, da man simpelthen ikke kan bruge andres erfaringer til en skid i denne sammenhæng.

Personligt mener jeg, at det er meget dumsmart, at anbefale syge at trække medicinen ud i toilettet. For det første udsender det et signal om, at der bliver snydt. For det andet bliver behandlingen forkert og ukorrekt, hvilket igen, betyder at der måske bliver tilkendt fleks og/eller førtidspension på et helt forkert grundlag - hvilket igen, puster liv i debatten om, at folk snyder sig til FTP og fleks.
Endvidere, er det kujonagtigt over for andre syge, der heller ikke vil tage medicinen, men som af afmagt alligevel forsøger i et forsøg på, at få det bedre, og som følger ''spillereglerne''.

Hvad folk vælger må de selv om! Men jeg synes det er bekymrende når folk anbefaler andre at snyde. Der er da ikke én der ved, om netop trådstarteren er en af de 5% hvor medicinen virkelig kunne gøre en positiv forskel.......
Fuldstændig enig her.

At begynde at prædike om, hvad der virker eller ikke virker for andre mennesker, er bare dumt og naivt. Ingen kan vide, hvad der virker for naboen udover ham selv.

Jeg synes ikke antidepressiva skal gøres til djævlens værk, ligesom jeg ikke synes det bare skal sluges uden almindelig sund skepsis. Begge ekstremer er elendige - det er jo mere nuanceret end som så.

Endvidere, så lærer man intet af andres faste principper. Man er nogen gange nødt til at prøve tingene på egen krop, og dermed gøre sig sin egen erfaring for at blive klogere.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
OBS! Medicinering tvang abejdsprøvning sygedagpengestop phhmw Politik og Samfund 7 13-10-2013 16:55
udtalelse fra Mette F. ang. mer medicinering? neemos Politik og Samfund 5 11-10-2013 15:01
Tilvænning til ny medicinering Gekko Dit og Dat 3 29-08-2012 10:54
Børn, angst og medicinering. Enteneller Alt det andet 26 08-07-2009 15:43
Kørekort og medicinering? Anne C. Dit og Dat 8 24-03-2008 16:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension