K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2012, 18:44   #31
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Tag det roligt Helenekr, jeg er altså ikke profesional
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 18:44   #32
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
sådan som loven er skrevet kan man være i ressourceforløb
fra man er 18 år til de 40 år
desværre og det kommer også til at ske, for hvad skal de ellers sætte en psykisk syg til
når personen ikke må få pension
dog kan denne person også komme i fleksjob

men problemet er stadig
ens lidelse skal være varig og uden behandlingsmuligheder
som Mette F ikke tror på, alle i hendes verden kan arbejde
som vil få det langt bedre og alle på fleksjob vil kunne arbejde flere timer
fordi deres løn går ned og derfor bliver nødt til det for at få en lige løn med raske

så for mig virker det som om de ikke selv kender loven
når de bliver ved med at sige ens arbejdsevne kan blive bedre i et ressourceforløb
som vil bestå af virksomhedspraktik med løntilskud
så bliver det da nok første gang det er sket

Sidst redigeret af MTVRV1; 01-07-2012 kl. 18:50.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 18:49   #33
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, det er der ingen af os der er, men der gik 2 sekunder efter du havde skrevet det, til jeg fik en opringning fra en glad bruger der ''åndede lettet op'' - hvortil, jeg så lige måtte stikke en kæp i hjulet og fortælle, at det ikke er rigtigt.....

- og mens jeg talte med hende, skrev du det én gang til i en anden tråd

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 19:03   #34
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
nu spørger jeg måske dumt...men hvis man nu er enlig mor med 1 barn..hvor stor er forskellen så på ftp og kontanthjælp...nogen der ka sige det...

jeg spørger fordi i hele tiden siger det er billgere at holde folk på kontanthjælp..

ka i der ved det ikke bare skrive et beløb,så vil jeg blive glad - da det vil værrere nemmere for mig at forstå....

stribe førtidspensionist
Forsørger kontanthjælp: 13.732
Ikke forsørger: 10.335

Enlig ftp: 17.075
Ikke enlig ftp: 14.514

Jeg gik fra forsørger kontanthjælp til ikke-enlig ftp, så her var forskellen ikke særlig stor.
Men for en enlig er der stort spring.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 19:07   #35
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
GIZMO

mange tak....

hilsen stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 20:24   #36
Jasmin
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
Jasmin er ny på vejen
Ææææhhhh hvis man nu har social fobi, hvordan søger man så aktivt arbejde og hvordan undgår man at være selvforskyldt arbejdsløs?

Jeg er ikke i stand til selv at skabe kontakt til en arbejdsplads uden at have en anden til at skabe den kontakt og det ved kommunen! Min gamle sagbehandler sagde at de nok skulle finde arbejdet for mig (hvor henne?), men tvivler på at det står nogen steder...
Jasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 23:01   #37
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis du kommer i et ressourceforløb, så bliver du tilknyttet mentor, psykolog og alt hvad der skal til, så der er nok en hel del ''mellem mænd'' der kan hjælpe dig på alle leder og kanter der kan skabe den nødvendige kontakt....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 21:03   #38
aurora
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2012
Lokation: Aalborg
Indlæg: 1
Styrke: 0
aurora er ny på vejen
Jeg er ny på forummet, så hej
Jeg fik tilkendt førtidspension sidste april pga psykiske problemer og jeg er 32 år. Efter de har fremsat den reform, føler jeg næsten jeg er røget tilbage i psykisk stress og kropsligt alarmberedsskab mm, som da jeg ikke anede hvad min situation endte med. Grunden er, at jeg ikke 100% forstår, om det virkelig ER muligt(hvis de fik den sindssyge idé) at sende folk som har fået tilkendt førtidspension tilbage i ressourceforløb eller lign.?

Derudover vil jeg sige at jeg er uden ord, når det kommer til indholdet af reformen, personer med svære psykiske lidelser har brug for FRED, og her mener jeg ikke 5 år, men FRED, for at kunne bygge et liv op, så er det squ ligemeget om man er 25 eller 41!! De skulle fandme skamme sig!
aurora er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 21:20   #39
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nej, de har være så smarte, at de blot skriver ''få timer''.....dermed er der jo frit slag på alle hylder til at fortolke hvor lidt/meget det reelt er!
Flexjob er kun for dem som man regner med på sigt kan blive hel eller delvis selvførsørgende det kan man jo ikke ligefrem påstå vil være aktuel med 2 timer om ugen ( og der er sandsynligvis ingen der vil ansætte en heller da arbejdsgiverne ikke får ekstra i kompensations for det)

det er det ene det andet er at hvis man blir visiteret til flexjob så ryger man straks på ledighedsydelse brutto 14.000 pr måned så hvis man er på kontanthjælp og får § 34 til bolig oveni så går man en del ned i indtægt
så man blir endnu dårligere stillet for § 34 kan kaun udbetales til kontanthjælps modtagere

sikke nogle regler de laver føj de sku skamme sig
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 22:14   #40
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig, søsser der dukker flere og flere hårrejsende ting op, efterhånden som udspillet er blevet læst og fordøjet....

Men som de siger, så skal der spares, så hvis folk regner med de store økonomiske gevinster, så er jeg bange for de tager fejl......men meget af det lyder mægtig flot når de taler om det - men når man så undersøger det til bunds, så kommer der ridser i lakken.

Det med de to timer er vi enige om (det er latterligt!), men regeringen synes det er en genial ide

Sidst redigeret af Ninja; 02-07-2012 kl. 22:26.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fleksjob og opsigelse af dette ? Winnie1968 Spørgsmål ang fleksjob 8 04-03-2012 20:16
fleksjob-førtidspension kisser72 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 03-11-2011 23:37
Fra førtidspension til fleksjob ? HIT Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 28-10-2010 09:09
fra fleksjob til førtidspension garage50 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 13-07-2010 08:55
Fleksjob/førtidspension Muhammed Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 15-10-2008 21:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension