K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2010, 16:38   #11
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Lægen ønsker ikke at sende mig videre til special undersøgelse på Hospitalet selvom han ved at jeg har en skæv rygsøjle, han siger at jeg ikke må få smertestillende piller da jeg vil blive narkoman plus han siger jeg er ung (unge mennesker kan åbenbart ikke fejle noget.) Han siger at vi nok skal vente 10 år med at søge om førtidspension. Nu er jeg ny tilflyttet til byen så valgte lægen tættest på, men ønsker nu at skifte, da lægen ikke virker særlig dygtig, han taler mere om psykiske ting end at direkte undersøge en.
så ville jeg nok få en anden læge eller forlange noget smerte stillende noget der giver en virkning jeg har selv problmer med ryg så vved hvor smerterfult det er.måske kom på en smerte klinik eller ryg skole ville gøre underværker for dig.

Citat:
Sagsbehandleren tilmelder mig endda til fitness, med instruktør på, bare fordi hun mener det skulle være godt for mig. Der måtte jeg slå i bordet for at fortælle at jeg gerne selv vil bestemme hvilke fritidsaktiviteter jeg vil gå til. Jeg kunne helt sikkert finde nogle gode aktiviteter til sagsbehandleren, efter mine synspunkter.
jeg ville så tage imod det tilbud møde op snakke med den instruktør så har du jo også hvad hun siger ang ryg osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2010, 16:39   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Lægen ønsker ikke at sende mig videre til special undersøgelse på Hospitalet selvom han ved at jeg har en skæv rygsøjle, han siger at jeg ikke må få smertestillende piller da jeg vil blive narkoman plus han siger jeg er ung (unge mennesker kan åbenbart ikke fejle noget.) Han siger at vi nok skal vente 10 år med at søge om førtidspension.

søg en anden læge med det samme og få en speciallæge til at undersøge dig.
så ja smerte klinik og ryg skole er en rigtig god idé
alle kan søge pension mellem 18 og 65 år
Men hvis du ikke har læge papir, så er der ingen chance for pension.
samt hvis din læge heller ikke vil sygemelde dig, så hedder det aktivering på kontanthjælp
hårdt og sige det, men pension er der lange udsigter til.
du skal huske flex skal også undersøges først.
samt alle behandlingsmuligheder skal være udtømte

Sidst redigeret af MTVRV1; 28-06-2010 kl. 16:42.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2010, 16:41   #13
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Problemet idag er at rygsmerter ikke giver adgang til førtidspension. At din læge taler om "psykiske ting" kan faktisk være for at hjælpe dig.

Takker du nej til det tilbud som din sagsbehandler ( om fitness ) har giver dig, så er jeg bange for personen godt kan finde på at lukke din kontanthjælp.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2010, 17:47   #14
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ordet nej er = med de kan og vil smække kassen i bare du/man hentyder til et nej er nok til der kan komme problemer
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2010, 18:54   #15
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Giver rygsmerter ikke adgang til pension, hvis der ikke er nogen restarbejdsevne?

Til dig, Tina vil jeg foreslå, at du på en eller anden måde får undersøgt dig ryg. Hvis du har en skævhed i ryggen på så tidligt et tidspunkt som nu, har du et stort behov for at komme i gang med noget træning, der kan rette dig op. Jo længere tid du går rundt med en skævhed, jo mere skævt slides du.

Jeg vil foreslå, at du spørger din læge, om der ikke skal ske noget nu, så du kan blive rettet op, imens du stadigt er ung. Hvis det så viser sig, at det er uopretteligt, så er du videre i din sag. Held og lykke.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2010, 19:02   #16
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Giver rygsmerter ikke adgang til pension
den besked fik jeg også da jeg blev flexjob bare forde min ryg var blevet slået skæv 2 gang og bræk i ryggen fik man ikke fd
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2010, 20:10   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har selv skæv ryg og to diskus
men det er kun nævnt med småt
ikke det jeg har søgt pension på
men det er helt rigtig det er restarbejdsevne
der skal dog ligge rigtig gode lægepapir og ryg problemer er rigtig svært og få en pension på
men det kan lade sig gøre.
synes fysisk sygdom snart er umuligt at få en pension på, der skal lige psykisk diagnose til
men det er vel nemt og få i dette system
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2010, 22:00   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Puha, jeg går snart efter de fysiske diagnoser, da jeg efterhånden har nok af de psykiske

Det er et svært system vi har, men Tina, du er nødt til at blive helbreds og arbejdsmæssigt afklaret. Hvis jeg var dig ville jeg tage fat i jobcenterets afklarings team og bede dem om at blive arbejdsmæssigt afklaret (det helbredsmæssige kommer i sammenhængen dermed). Derved vil din arbejdsevne skulle kortlægges via virksomheds praktik , Reva center eller lign. Man skal nå frem til om du kan blive selvforsørgende til det ordinære arbejdsmarkede eller om fleksjob eller førtidspension er det rette for dig. I afklaringsteamet får du sikkert en anden sagsbehandler end du har nu, da det er andre sagsbehandlere der tager sig af dette, men kontanthjælp vil du fortsat være på under din afklaring.

Jeg håber endvidere at du får skiftet læge, så du kan komme til en special læge omkring dine rygsmerter og en gynækolog, må det være omkring dine underlivs smerter. Dette kan jo med rette ske medens der igang sættes evt. afklaringstiltag omkring dig i jobcenter. I forbindelse med din afklaring i jobcenter vil der også på et senere tidspunkt blive indhentet yderligere lægelige rapporter på dig, da det jo skal dokumenteres at alle behandlingsmuligheder er udtømt og dine lidelser er varige hvad enten det så gælder fleksjob eller ftp.

Prøv af tage fat i jobcenter omkring afklaring og hvordan det skal foregå, jeg er sikker på at du får en anden sagsbehandler derved og det er jo kun godt vil jeg tro.

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 28-06-2010 kl. 22:15.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2010, 22:06   #19
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jep begge dele og et ben i graven
samt det bliver sikkert ikke lettere fremover.
det værste er dog for hver ting der skal ske, går der mellem 3-6 måneder
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2010, 22:14   #20
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja og er man heldig hører man fra sin sagsbehandler med 2 mdr. mellemrum, selvom man rykker hende 4 gange om ugen.....

Hvor er disiplinen blevet af, det hele burde udliciteres
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forstår det bare ikke! Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 32 10-01-2012 21:17
Hjælp Kan ikke forstår det ?? dobar Spørgsmål ang fleksjob 26 10-04-2010 20:25
Jeg forstår ikke helt?? N.N Dit og Dat 11 14-05-2009 17:19
der er noget jeg ikke forstår Huldra Dit og Dat 4 04-03-2009 13:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension