K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-06-2010, 10:56   #11
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Godt skrevet LUM !

Tilslutter mig dit indslag.

Har selv groft manipuleret mine sønner, så der er ikke nogen af dem, der vil i forsvaret.

De tager deres militærnægtertjeneste i stedet
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 15:58   #12
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Godt skrevet LUM !

Tilslutter mig dit indslag.

Har selv groft manipuleret mine sønner, så der er ikke nogen af dem, der vil i forsvaret.

De tager deres militærnægtertjeneste i stedet
Opskriften tak *gg*

Ej jeg forsøger nærmere bare at fortælle dem sandheden, at soldaterne ikke ved om de mennesker de slår ihjel, har gjort noget galt, at de selv kan blive MEGET syge af at vælge den levevej, at de kan dø af det, samtidig med at jeg forsøger at lære mine unger at man skal hjælpe hinanden og ikke bekrige hinanden, at man kommer 100 meter længere med dialog og med at trække sig, end med at hive våben.

Og der er der jo heldigvis en god side ved forsvaret *ss* de har også rigtig mange hjælpe foranstaltninger, beregnet til mennesker i nød, hvor det handler om at holde sine våben pakket meget langt væk (eller have dem til selvforsvar i tilfælde af)
Og derfor har jeg i bund og grund intet imod forsvaret, jeg har bare noget imod at deltage i en krig vi intet havde med at gøre fra start af, eller er blevet direkte indblandet i, via en direkte trussel.

For min skyld må mine unger gerne vælge at blive basser, så længe de bare vælger Thisted eller Bornholm, så det fint med mig *gg* (helst Thisted, så de ikke så langt væk heller )

Når alt det her så er sagt, så ER det tragisk at folk bliver mere syge af systemets behandling, men det ski alle, det er tragisk for, og ikke kun soldaterne, for selvfølgelig burde soldaterne få en anstændig behandling, når de vender mere eller mindre levende hjem, akkurat som alle andre burde få en anstændig behandling... der hvor jeg står af, er forventningen om at soldaterne skal have anden og bedre behandling end alle andre, gu skal de ej, de kan bare blive hjemme kan de, det er IKKE spor mere synd for dem, end for nogen andre.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 16:48   #13
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 16
ace dk er rigtig godt på vej
det burde kun være "prof" soldater.... afskaf værnepligt..... og så skal man jo huske at det jo er STATEN der er arbejdsgiveren... og dermed også den ansvarlige, for at diverse, erhvervssygdomme, samt arbejdsskader bliver anmeldt... og det vel og mærke TIL TIDEN.......

derefter må de se og få taget det ansvar, og sørge for at der er kvalificeret, "lægehjælp" .... og til dem der ... om man så kan sige er blevet "såret" i hovedet......

mvh eders pacifist ace dk.....

ps. dette er IKKE ment som en hån af krigeren ...

men det feje regime, der ikke selv tør udkæmpe slaget.

skulle politikerne selv fører sværdet, varede kampene kun en time ... måske 2.
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 18:20   #14
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Føj for en tilgang til danske soldater. Kan godt være at de frivilligt er draget i krig, men det er ikke det samme som at de også frivilligt har bedt om at få krigstraumer. PSTD kan man også risikere at få ved en bilulykke - men man kunne jo bare have været blevet hjemme, ikke sandt? Bliv hjemme alle sammen, så risikoen for PSTD bliver kraftigt minimeret !!!!

Så kan man heller ikke sammenligne PSTD med ADHD og ligestille diagnoserne, eller gøre den ene værre end den anden - begge diagnoser er jo forfærdelige for dem der lider af det.

Soldaterne skal efter min mening, efter hjemkomsten, blive i det militære system - med lægehjælp og hele baduljen, nøjagtig som man f.x gør i USA.

Det betyder ikke at andre skal behandles dårligere, men det er altså ganske særligt at have deltaget i en krig - frivilliget eller ej, foruden PSTD så kommer en del hjem OGSÅ med manglende lemmer.

Bliv vred og bitter på systemet - ikke på soldaterne - tit var de unge knægte der slet ikke kunne overskue eventuelle konsekvenser.

Bare min ydmyge mening.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 18:31   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Føj for en tilgang til danske soldater. Kan godt være at de frivilligt er draget i krig, men det er ikke det samme som at de også frivilligt har bedt om at få krigstraumer. PSTD kan man også risikere at få ved en bilulykke - men man kunne jo bare have været blevet hjemme, ikke sandt? Bliv hjemme alle sammen, så risikoen for PSTD bliver kraftigt minimeret !!!!

Så kan man heller ikke sammenligne PSTD med ADHD og ligestille diagnoserne, eller gøre den ene værre end den anden - begge diagnoser er jo forfærdelige for dem der lider af det.

Soldaterne skal efter min mening, efter hjemkomsten, blive i det militære system - med lægehjælp og hele baduljen, nøjagtig som man f.x gør i USA.

Det betyder ikke at andre skal behandles dårligere, men det er altså ganske særligt at have deltaget i en krig - frivilliget eller ej, foruden PSTD så kommer en del hjem OGSÅ med manglende lemmer.

Bliv vred og bitter på systemet - ikke på soldaterne - tit var de unge knægte der slet ikke kunne overskue eventuelle konsekvenser.

Bare min ydmyge mening.
er helt enig

tænk hvis ingen vil være soldater, så havde vi heller ikke FN
ergo langt flere krige(små borgekrige) og etnisk udrensning
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 18:59   #16
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jessica Se meddelelser
ja, for så at få fokus på alle, der har PTSD.

Det er s.. ikke kun soldater, der har det.
Og de har valgt af egen fri vilje at drage i krig.

Ja,undskyld, men jeg er bare så træt af, at der kun fokuseres på soldaterene.
Det er rart at vide, at de er under de samme regler som os andre.
Problemet er jo så bare at danske soldater ikke er under de samme regler som andre.!!

Da jeg var af sted i 95, kom der for alvor gang i krigshandlingerne i august måned og vi kunne ikke komme hjem. Vi blev beskudt fra morgen til aften, vi havde folk som blev taget som gidsler.
Jeg er blevet beskudt flere gange af artilleri, jagtet af kampvogne, skudt på med alm. våben.
Men jeg tog frivilligt af sted så det er en del af jobbet, jeg sagde ikke ja til at blive taget røven på af Danmark.!

Men allerede her bliver de danske soldater røvrendt af staten, når du som civilborger arbejder i udlandet i mere end 180 dage så er du skattefri.
Men da vi sad og blev beskudt, var udsigten den skilling det som holdte os oppe. Vi vidste så bare ikke at skatteudvalget var hasteindkaldt for at lave reglerne om, så de ikke gælder for danske soldater.

Da jeg så var en af dem som er blevet ramt af PSTD/Belastningssyndrom med somatisk tilstand, bliver jeg igen røvrendt i modsætning til civile med samme sygdom.!
Der er ingen tvivl om hvor mit stammer fra, men da staten/forsvaret ikke vil udlevere de papir som bekræfter det kunne jeg ikke bevise det og jeg tabte sagen og fik 0 i erstatning.
Og denne metode brugte de overfor flere jeg var af sted med.

Så når du siger du er træt af at der kun skal fokuseres på soldaterne, så der det til at sig over.
De kæmper for at få de samme vilkår som alle andre.!
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 19:16   #17
Jessica
Hvor skulle jeg ellers være
 
Jessicas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2006
Lokation: Fredericia
Alder: 61
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 19
Jessica er ny på vejen
Hej jsn
Du har fortalt mig noget, som jeg ikke vidste.
Jeg troede at forsvaret hjalp Dig /jer med at få de papier, som bekræfter jeres PSTD m.m. sendt til jeres sagsbehandlere i kommunerne. Men de hjælper jer ikke .
Det er under al kritik! Forsvaret burde skamme sig ganske alvor!!
Hvad min din fagforening(hvis det hedder det), kunne de slet ikke hjælpe dig?

Når det forholder sig sådan her, kan jeg godt forstå Jer.
__________________
Mvh. Jette
Førtidspensionist per d. 1/8 2010.

Sidst redigeret af Jessica; 01-06-2010 kl. 19:24.
Jessica er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 19:43   #18
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Jo der er noget frem og tilbage, men der lå mærkeligt nok ingen papir om hvilke krigshandlinger jeg var med i.

Og da ASK skrev til majoren for kompagniet, kunne han mærkeligt nok ikke huske noget.
Jeg klippet lidt ud af det han skrev til ASK.
Dog har de fået meget bedre forhold i dag, men der er stadigvæk ting som skal gøres bedre.
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  dib.jpg
Visninger: 256
Størrelse:  54,8 Kb
ID: 230  
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 20:01   #19
Jessica
Hvor skulle jeg ellers være
 
Jessicas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2006
Lokation: Fredericia
Alder: 61
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 19
Jessica er ny på vejen
Jeg har lige læst den vedhæftede fil.
Jeg synes. det er under al kritik, at din daværende major ikke husker mere, selvom det må være frygtelig at være gidsel.
Så vidt jeg ved, men ret mig hvis jeg tager fejl, at det bliver skrevet rapporter hver eneste dag, om hvad der skal ske/sker lige den dag.
__________________
Mvh. Jette
Førtidspensionist per d. 1/8 2010.
Jessica er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 23:20   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Støjberg vil hjælpe... ?!

PTSD-ramte soldater skal leve af starthjælp - 5267 kroner om måneden før skat - fordi de har været i udlandet (udsendt som soldat).

PTSD-ramte soldater kan IKKE få hjælp, hvis de har formue på 10.000 kroner.

Det er meget fint, hvis man ændrer på reglerne, så de ikke skal slås med systemet efter at have sat livet på spil.

Kunne dog være rart, hvis folk, der har arbejdet og betalt skat, også kunne blive fritaget for "system-mishandling".

Citat:
stramning i beskæftigelses- og sociallovgivningen rammer den 29-årig soldat, Martin. Han må nøjes med starthjælp, fordi han de seneste otte år har opholdt sig mere end to år uden for EU.
http://www.berlingske.dk/danmark/min...-kontanthjaelp

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forværring af tilstand ved aktivering.... Susanne2412 Alt det andet 10 28-02-2011 13:47
Forværring i jobprøvning Tanjaw Alt det andet 9 12-05-2010 11:22
forværring af sygdom under jobprøvning niels hessel Alt det andet 3 26-01-2009 16:50
Fleksjob og forværring? Ozelot Er det overhovdet til at få fleksjob? 2 17-09-2008 11:25
forværring af helbred Huldra Alt det andet 5 01-07-2008 10:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension