K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2010, 15:58   #31
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Ved ikke helt hvad jeg gør forkert her - for enten bliver mine indlæg slettet eller også rykker de "ud af forsiden" så ingen ser dem - godt jeg er en stædig rad...

Jeg har siden 24.11.09 været i løbende kontakt med sagsbehandler på kommunen. Min sag er nemlig lagt til lægeskøn hos lægekunsulenter. De lovede først 1-3 ugers sagsbehandlingstid - og ændrede det så til 1-3 MÅNEDER - de måneder er gået her den 24.2 - og derfor begyndte spændingen igen at stige.

Jeg er som i kan se i tråden opsagt til fratræden 31.7.10 - da jeg ikke længere kan passe mit fleksjob pga. min sygdom.

Sagsbehandleren melder at så haster det jo ikke - for de kan ikke søge ftp før en måned inden opsigelsesperioden er udløbet. Jeg finder en princip afgørelse der siger at det kan de godt - de kan godt feks. afgøre at jeg NÅR OPSIGELSESperioden er udløbet kan jeg få pension - og det kan de godt bestemme feks. i maj 2010.

Nu vender hun tilbage og siger - at det er den samme principafgørelse hun henviser til - men at Randers kommune har BESLUTTET at de ikke vil se en ansøgning før en måned inden opsigelsesperioden er udløbet = JULI måned - som om der er nogen pensionsråd på arbejde i juli måned.

Må de godt bare bestemme det???

Og så kom hun lige med SURPRISE... hun har lige opdaget at min sag IKKE var sendt til lægekonsulent den 24.11 - men den LÅ I HENDES SKUFFE!!!!!!!!!!!!!! såååååå bag i bunken igen..?!!! Neeeeeeeeejjjjjjj hvor er jeg det er jo lige til atover..argggggggghhhhhhhhh

Hun skriver hun ikke ANER hvordan det er sket - og næste gang hun rykker for status på min sag hos lægekunsulenten - vil hun naturligvis sikre sig at den rent faktisk ER der - men helt ærligt - det er bare ikke godt nok... det har jeg også skrevet til hende...

Jeg er selvfølgelig glad for hun indrømmer fejlen - men så er det nye 1-3 måneder... det er BARE IKKE OKI -

KAN jeg på nogen måde stille noget som helst op med den fejl????
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2010, 21:52   #32
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Jeg prøver en sidste gang at hive den her op igen - kan det være rigtig at INGEN har noget at sige til mig?? Kommer der ikke nogen reaktioner denne gang så lover jeg at jeg aldrig hiver den frem mere....
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2010, 00:50   #33
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
kære Ruby

jeg kan ikke lige svaret på dine spørgsmål, men kan kun sige, at du må klage til borgmester og byråd og henvise til den principafgørelse du har fundet.
jeg kan næppe tro at din kommune må lave sine egne regler..
og så vil jeg sige, at nu det er weekend og endda for nogen vinterferie. så plejer der altså at blive skrevet mindre herinde i weekenderne..
jeg har så også lagt mærke til at flere af de som plejer at komme hurtigt med gode svar, holder sig en pause herindefra. og det må man jo finde sig i, selvom det er frustrende når man gerne vil have hjælp eller støtte. det er jo trods alt også syge mennesker som sidder bag de andre skærme.
for min egen del kan jeg sige at jeg et utal af gange har oplevet at min tråd ofte ryger igennem uden kommentarer også, og det endda selvom det er nye ting jeg beskriver.
jeg tænker nogengange om det kan være overskriften som ser kedelig ud, i min egen tråd altså..
nu har du så fået en lille reaktion.. smiler.... så nu kan du tillade dig at hive den frem igen på mandag...
håber du får klaget over din sagsbehandler for det er ikke iorden at smøle sådan og glemme at sende sagen videre..
jeg skal også selv igang med flere klager, og ønsker at få det til at lyde godt med gode §, så jeg må lede efter gode vendinger herinde fra. har også brugt at gemme gode forslag, §§ og ordvalg i min lukkede blog, eller på en wordmappe på skærmen.. det er godt nok mere besværligt, men mon ikke der kan strikkes noget sammen.
knus til dig...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2010, 01:35   #34
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
TAK Huldra. Det har også noget at gøre med at "føle mig hørt/læst" og så synes jeg det blev lidt
"se mig"
agtigt at blive ved med at trække tråden frem og frem og frem og frem

Men ja det er syge mennesker - og det der med weekenden - havde jeg helt ærlig ikke tænkt på. Jeg har tænkt på at vi alle er syge... men glemt at der er noget med weekend, det er jo dér jeg har mest tid fordi jeg sidder så meget alene
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2010, 00:22   #35
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Jeg har godt nok lovet at stoppe med at hive min tråd frem mere - når nu der ikke er nogen der har kommentarer - men jeg vil lige dele med jer, hvad jeg ENDELIG har fået på mail fra sagsbehandleren idag...Det er lægekonsulentens vurdering af min sag


37 årig kvinde der har haft et dalende funktionsniveau igennem flere år. Er opereret i ryggen med en stivgørende operation i 2006, havde forinden da fået fleksjob pga. smerter i højre skulder og tennisalbue. Der har siden operationen ikke været muligt for LN at få timetallet i hendes fleksjob op på tidligere niveau.
Magter nu kun maksimal 10 timer ugentlig med tiltagende smerter.
Sagen vurderes at være vel lægelig oplyst og det vurderes ikke at der er nogen behandlingsmuligheder, hverken psykologiske eller kirurgiske der vil kunne ændre på det lave funktionsniveau, således må man vurderer at tilstanden er varig og arbejdsevnen indenfor ethvert erhverv vurderes at være ubetydeligt.


Jeg tænker jo lidt at FTP nu er "i skabet" - og så tænker jeg alligevel - at pensionsrådet kan gå imod... der står der ikke er psykologiske eller kirurgiske tiltag der kan ændre på det lave funktionsnivea... og at sagen er "vel lægelig oplyst" - såååå hvad siger din erfaring dig... tror du den er i vinkel??? Kan der være andre behandlingsmuligheder - end psykologiske eller kirurgiske indgreb? ja hvad ved jeg???

Sagsbehandleren skriver at hun udfra de oplysninger der er i sagen nu , vil indstille positiv til en FTP - og at hun vil undersøge om hun allerede nu kan træffe afgørelse om indstilling til en §18.... såååå det er bare SÅ spændende.

Randers kommune har jo bestemt at fordi jeg (og andre borgere) er i et opsigelsesvarsel og dermed har løn til 31.7 - så vil de ikke se en ansøgning om pension før ja - først sagde hun juli - nu skriver hun maj/juni....
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2010, 00:30   #36
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
futtefreja er ny på vejen
Hej

det er svært at svare på ang. pension, umiddelbart skulle man tro du har en stor mulighed, da sagsbehandler indstiller dig, men sikker kan du ikke være på de andre der skal vurdere er enige med hende.
har næsten været det samme igennem som dig plus lidt flere operationer, jeg har fået atvide af min sagsbehandler, at sålænge der er en erhvervsevnerest, skal denne bruges.

krydser for at du får den.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2010, 06:40   #37
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ruby Se meddelelser
Jeg har godt nok lovet at stoppe med at hive min tråd frem mere - når nu der ikke er nogen der har kommentarer - men jeg vil lige dele med jer, hvad jeg ENDELIG har fået på mail fra sagsbehandleren idag...Det er lægekonsulentens vurdering af min sag


37 årig kvinde der har haft et dalende funktionsniveau igennem flere år. Er opereret i ryggen med en stivgørende operation i 2006, havde forinden da fået fleksjob pga. smerter i højre skulder og tennisalbue. Der har siden operationen ikke været muligt for LN at få timetallet i hendes fleksjob op på tidligere niveau.
Magter nu kun maksimal 10 timer ugentlig med tiltagende smerter.
Sagen vurderes at være vel lægelig oplyst og det vurderes ikke at der er nogen behandlingsmuligheder, hverken psykologiske eller kirurgiske der vil kunne ændre på det lave funktionsniveau, således må man vurderer at tilstanden er varig og arbejdsevnen indenfor ethvert erhverv vurderes at være ubetydeligt.


Jeg tænker jo lidt at FTP nu er "i skabet" - og så tænker jeg alligevel - at pensionsrådet kan gå imod... der står der ikke er psykologiske eller kirurgiske tiltag der kan ændre på det lave funktionsnivea... og at sagen er "vel lægelig oplyst" - såååå hvad siger din erfaring dig... tror du den er i vinkel??? Kan der være andre behandlingsmuligheder - end psykologiske eller kirurgiske indgreb? ja hvad ved jeg???

Sagsbehandleren skriver at hun udfra de oplysninger der er i sagen nu , vil indstille positiv til en FTP - og at hun vil undersøge om hun allerede nu kan træffe afgørelse om indstilling til en §18.... såååå det er bare SÅ spændende.

Randers kommune har jo bestemt at fordi jeg (og andre borgere) er i et opsigelsesvarsel og dermed har løn til 31.7 - så vil de ikke se en ansøgning om pension før ja - først sagde hun juli - nu skriver hun maj/juni....
Svært at svare på ang. pension, man skulle jo mene, den var oplagt, men jeg har selv erfaring med, at selv en helt oplagt sag, hvor man har alle på sin side, kan afslås, så svært at sige.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2010, 23:52   #38
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Det er jo helt mystisk..... min kære sagsbehandler gør virkelig hvad hun kan.

Som jeg tidligere har skrevet, er jeg opsagt i mit fleksjob pga. for meget sygefravær. Jeg har lang opsigelsesvarsel og er derfor dækket af løn indtil 31.7.10 - og kunne bare så godt tænke mig, at min evt. pension var på plads til den tid.

Nu har jeg fået følgende fra sagsbehandleren.


Jeg har i dag rykket for svar angående om, vi kan gøre sagen færdig her i Jobcentret med hensyn til vurdering af, at din arbejdsevne er varigt nedsat til det ubetydelige og det ikke anses for muligt at du kan opretholde selvforsørgelse på arbejdsmarkedet, og at der derfor skal påbegyndes en sag om førtidspension. Jeg har fået at vide, at netop denne problematik skal drøftes på pensionsudvalgsmøde i Randers kommune på torsdag. Det der tilsyneladende er i spil, er om pensionen kan tilkendes nu og så gøres hvilende indtil ansættelsesforholdet ophører

så kan man jo sidde man tanken, om jeg er den første i Randers kommunen der har bedt om at "få det sådan" - eller om min "klage"over at de har besluttet noget modsat end principafgørelsen, har haft denne virkning.

Det er jo "bare" det jeg gerne vil.! Hvorfor kan de ikke bare lave sagen færdig nu, når de har snitterne nede i sagen, og så lave pensionen hvilende indtil den 01.08. ??+ På denne måde kan jeg også få fat i Danica pension og få dem til at forholde sig til om de vil tildele mig "deres pension"

Åhhhh vil i Krydse for mig hvad krydses kan??? Min sagsbehandler har ferie i uge 10 - og derfor får jeg ikke svar på torsdagens møde før i uge 11.

Jeg synes hun skriver nogle sætninger i mailen, som gør min pension går igennem, lidt mere sikkert...
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2010, 02:04   #39
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det lyder nemlig rigtig positivt, og jeg skal nok krydse fingere!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2010, 15:45   #40
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 17
søsser s er ny på vejen
Jeg er også en af dem der er gået fra flex til ftp.
Kommunen indstillede mig. 9 dage efter jeg have afleveret min nye resuorcpr. ,blev jeg ringet op at min sag var gået igennem.
Jeg ønsker dig held og lykke og tror på at din sag er går glat igennem.
Søsser
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob/førtidspension brittelil Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 02-04-2013 21:28
Fra fleksjob til førtidspension Munter Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 04-08-2012 17:41
Fra førtidspension til fleksjob ? HIT Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 28-10-2010 09:09
Fleksjob/Førtidspension Tovery At søge førtidspension 5 03-10-2010 17:00
Fleksjob/førtidspension?? Dorthe Dit og Dat 0 23-08-2006 10:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension