K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-08-2009, 20:31   #1
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Sagsbehandlere indoktrineret?

Jeg har efterhånden læst om mange lovovertrædelser fra sagsbehandlernes
side, så mener I at sagsbehandlerne ligefrem bliver indoktrineret ved
ansættelsen til at omgås loven, for at spare penge?
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2009, 21:10   #2
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
jeg ville absolut sige JA, for jeg mener at en sagsbehandlere burde det mest nødvendige, jeg tror da næppe heller at en Præst ville kunne biblen udenad, men det mest nødvendige ville han da kunne for at trøste.
Det nemmeste ville nok være at ingen af os kendte til loven og at alle sad pænt med hænderne i skødet og sagde du ved bedst, og ikke lave alt for meget ballade
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2009, 22:14   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmmm, jeg tror mere de er sat under sådan et pres, at de menneskeligt ikke kan følge med. Og når man er det, så tager man vel ned i smuthullerne og henter tid, også selvom det betyder at de sagsbehandler forkert eller på kant med loven....
Det hele kommer jo fra oven, og jeg tror sagsbehandlere lever mere med pisk end med gulerod, og derfor pisker os andre videre.....

Det eneste de skal koncentrere sig om er penge, penge, penge. Hver klient har et cprnr og en pris i nakken der følger dem rundt i systemet. Vi er ikke længere mennesker, men levende kassetænkning.

Er du syg - så tag straks til jobcentret! (Det er sgu da helt forkert skruet sammen!)
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2009, 16:59   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 22
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hmmm, jeg tror mere de er sat under sådan et pres, at de menneskeligt ikke kan følge med. Og når man er det, så tager man vel ned i smuthullerne og henter tid, også selvom det betyder at de sagsbehandler forkert eller på kant med loven....
Det hele kommer jo fra oven, og jeg tror sagsbehandlere lever mere med pisk end med gulerod, og derfor pisker os andre videre.....

Det eneste de skal koncentrere sig om er penge, penge, penge. Hver klient har et cprnr og en pris i nakken der følger dem rundt i systemet. Vi er ikke længere mennesker, men levende kassetænkning.

Er du syg - så tag straks til jobcentret! (Det er sgu da helt forkert skruet sammen!)
du har helt ret, en sagsbehandler er ikke ond med vilje. De er hele tiden under pres og det mærker de syge desværre
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2009, 18:14   #5
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg tror sagsbehandlerne sparer mere tid, ved at hjælpe folk med
en førtidspension, end at skulle gennemføre alle de samtaler og alt det skriveri, forudsat at personen er berretiget dertil naturligvis.

og hvad med alle de jobsøgningskurser, det koster jo, og ofte bliver
folk smidt rundt i den ene arbejdsprøvning efter den anden, selvom
personen aldrig ville kunne varetage et fleksjob.

For noget siden var der en kvinde i TV, som blev fastholdt på kontanthjælp,
hun havde været i arbejdsprøvning og kunne klare 5 timer om ugen,
Hun sad i kørestol og kommunen ville afprøve hende igen, hun skulle så
køres i taxi til afprøvningsstedet.

Kommunen ville have hende ud af den medicin, som hun var på, men på
den smerteklinik hun gik, blev det på det kraftigste frarådet, og kommunen
blev efter sagens omtale bedt om at give kvinden førtidspension, jeg synes
godtnok det var umenneskelige vilkår hun skulle igennem.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2009, 22:25   #6
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 17
superhoax er ny på vejen
Sagsbehandlerne har daglig kontakt til derees arbejdsgiver; men ikke daglig kontakt med Den enkelte klient. Dertil kommer at der ikke er sanktionsmuligheder for hver gang kommunerne bryder loven eller taber en sag. Tilgengæld er der masser af sanktionsmuligheder over for borgeren.

Var sanktionerne ligeligt fordelt således at der var tilsværende sanktioner for såvel kommune som boger, så skulle sagsbehandlerne nok arte sig - for så ville den sagsbehandler der var bedst til at navigere korrekt på det sociale område opnå anerkendelse og respekt. Desværre er det ikke sådan - istedet belønnes dem der ikke er så fine i kanten.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2009, 23:01   #7
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg forstår bare ikke hvordan de kan holde sig selv ud, sove om natten!

Tror mange som tager en uddannelse gør det, fordi de ønsker at hjælpe
andre, og så læser man om så mange ukorrekte behandlinger, og hvad
med alle dem, som er røget ud af sygedagpengesystemet, og ikke kan få
kontanthjælp, sagsbehandlerne ved jo der er en deadline i sygedagpenge-
systemet.

Jeg synes mange sager er helt grotesk, og faktisk er jeg dybt rystet over
alle de urimeligheder der er foregået!

Jeg er selv blevet fyldt med nogle løgne, og dem har jeg troet på og
desværre til tider videregivet til andre på K10, men man skal åbenbart
tjekke alt af.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2009, 18:11   #8
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax Se meddelelser
Sagsbehandlerne har daglig kontakt til derees arbejdsgiver; men ikke daglig kontakt med Den enkelte klient. Dertil kommer at der ikke er sanktionsmuligheder for hver gang kommunerne bryder loven eller taber en sag. Tilgengæld er der masser af sanktionsmuligheder over for borgeren.

Var sanktionerne ligeligt fordelt således at der var tilsværende sanktioner for såvel kommune som boger, så skulle sagsbehandlerne nok arte sig - for så ville den sagsbehandler der var bedst til at navigere korrekt på det sociale område opnå anerkendelse og respekt. Desværre er det ikke sådan - istedet belønnes dem der ikke er så fine i kanten.
Flot og stærkt sagt!'
Det vil jeg prøve at huske nu, hvor kommunen sylter min hjemsendelsesag fra Det Sociale Nævn, selvom jeg har en privat socialrådgiver på
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2009, 23:26   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror heller ikke de kan leve med det så længe af gangen. Der bliver sygemeldt sagsbehandlere på stribe, fordi de går ned med stress og udbrændthed, depression mm.
Flere overgår også til andre opgaver indenfor boligsikring, pension og handicap...fordi de ikke kan klare presset i jobcentrene.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2009, 05:17   #10
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 16
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
der er sagsbehandleren, næste trin er den administrerende sagsbehandler,så kommer afsnitsleder, derefter kommer socialdirektøren
det vil sige at selv om sagsbehandler er ok sidder der adskillige ovenpå og trykker ned, overordnede er set lave meget grov kriminalitet -det smarte er jo så, at klager man, er det i første omgang den administrerende sb. og afsnitsleder og de kan meget hurtigt fjerne eventuelle beviser.

her er et par eksempler, det første, hvor beskæftigelsesankenævnet "ikke finder der er fjernet sagsakter" på trods af det kunne dokumenteres at bl.a. RP og lægepapirerer var groft obstrueret - den sag er på vej til datatilsynet og formentlig kriminalpolitiet

Et andet eksempel er en rigtig sød sb der bliver direkte modbydelig efter sagen er evalueret af den administrerende sb - den sag blev derefter ikke rørt i over et år og endte hos ombudsmanden

i begge disse eksempler er det klart at de administrerende sb'er har været synderne, de har selv besvaret klager og derefter ikke foretaget sig en disse -i den ene sag ligger der mere end 3 timers bånd med flere sb'er og den adminstrerende sb samt afsnitsleder der tydeligt beviser hvor det "halter"
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
syv-sagsbehandlere MTVRV1 Politik og Samfund 5 23-04-2012 09:51
sagsbehandlere øbo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 28-09-2011 17:26
sagsbehandlere Mrs. S Alt det andet 9 25-06-2011 12:14
Sagsbehandlere VÅGN OP! kiskada Politik og Samfund 23 30-09-2010 10:48
Sagsbehandlere sjusker AnnetteH Skal kommuner ikke overholde loven? 4 03-05-2010 23:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension