K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2011, 11:24   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Mand kastede stol efter ansat på jobcenter

"En 41-årig mand reagerede volsomt, da han var på jobcenteret i Holbæk mandag eftermiddag."

http://www.sn.dk/Mand-kastede-stol-e...artikel/112883

Vold på nogen måde er overhovedet ikke brugbart! -men mon ikke dette er et spørgsmål om afmagt?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 11:58   #2
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 15
extra er ny på vejen
desvære bliver det være og være jeg siger bre godt jeg ikke er andsat i jobcenter.eller er sagsbehandler de må ikke have det sjovt.og måske glemmer folk det mange gange i et raseri hvad ved jeg.man vil nok sige det er pgs reglerne osv men det er jo ikke deres skyld de er andsat ti lat overholde dem.gjorde de ikke det så var det jo også galdt.vi kommer nok desvære ti lat høre mere og mere til den slags.læste i nordjyske stifttidene at bla ålborg regner med mere af den slag i de næste år pga kurven var vendt eller sådan noget skrev de

Sidst redigeret af extra; 16-02-2011 kl. 12:03.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 12:11   #3
sniffeline
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2010
Lokation: Danmark
Indlæg: 145
Styrke: 15
sniffeline er ny på vejen
Det er en tildens der desværre griber om sig.
http://www.mja.dk/artikel.php?node_i...page_article_4
sniffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 12:27   #4
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Tja......man kan der hellere ikke forvente, at folk skal bare ligge sig og dø med et smil på læben, eller er det det som man skal i dag i DK.

Det er kun en begyndelse...... og sjov nok har jeg skrevet et brev om disse udsigter for DK, allerede for nogle år siden, til et par af "bande medlemmer" på Ch.B.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 11:06   #5
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Thumbs down

Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
desvære bliver det være og være jeg siger bre godt jeg ikke er andsat i jobcenter.eller er sagsbehandler de må ikke have det sjovt.og måske glemmer folk det mange gange i et raseri hvad ved jeg.man vil nok sige det er pgs reglerne osv men det er jo ikke deres skyld de er andsat ti lat overholde dem.gjorde de ikke det så var det jo også galdt.vi kommer nok desvære ti lat høre mere og mere til den slags.læste i nordjyske stifttidene at bla ålborg regner med mere af den slag i de næste år pga kurven var vendt eller sådan noget skrev de
Hej extra. Jeg er ved gud så træt af, at høre om de stakkels medarbejdere i Jobcenteret, som bare gør deres arbejde, og så bliver de udsat for sådan noget. Nej! Her må jeg virkelig gå lidt i forbøn for de stakkels mennesker som bliver udsat for et Jobcenter. Her er absolut tale om mennesker (ansatte) som vil blæse på det enkelte menneske, hvordan dets liv ser ud osv. Fordi sådan står der i loven vi skal gøre, og så gør vi det. Burde disse mennesker, ikke også tænke... Tænk hvis det var mig selv. De har absolut ingen psykologisk indsigt eller viden, men taler til en som om man er et under menneske, eller ligefrem dum..

Og her kunne man så passende lige få tilføjet, at denne lov med at mennesker er blevet delt op i fragmenter, 1 til jobcenter, 1 til økonomi og så hvis man er heldig en til mennesket. Disse 3 individer taler overhoved ikke sammen, derfor er det gået så grueligt galt. Man kan ikke sige at et menneske, ikke er det hele men kun dele af mennesket.

Jeg taler af egen erfaring, ynder ikke at nogen tyer til vold på nogen måde, men for dulen hvor jeg godt kan forstå disse mennesker, for mod dumhed kæmper selv guder forgæves. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 11:59   #6
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Hej extra. Jeg er ved gud så træt af, at høre om de stakkels medarbejdere i Jobcenteret, som bare gør deres arbejde, og så bliver de udsat for sådan noget. Nej! Her må jeg virkelig gå lidt i forbøn for de stakkels mennesker som bliver udsat for et Jobcenter. Her er absolut tale om mennesker (ansatte) som vil blæse på det enkelte menneske, hvordan dets liv ser ud osv. Fordi sådan står der i loven vi skal gøre, og så gør vi det. Burde disse mennesker, ikke også tænke... Tænk hvis det var mig selv. De har absolut ingen psykologisk indsigt eller viden, men taler til en som om man er et under menneske, eller ligefrem dum..

Og her kunne man så passende lige få tilføjet, at denne lov med at mennesker er blevet delt op i fragmenter, 1 til jobcenter, 1 til økonomi og så hvis man er heldig en til mennesket. Disse 3 individer taler overhoved ikke sammen, derfor er det gået så grueligt galt. Man kan ikke sige at et menneske, ikke er det hele men kun dele af mennesket.

Jeg taler af egen erfaring, ynder ikke at nogen tyer til vold på nogen måde, men for dulen hvor jeg godt kan forstå disse mennesker, for mod dumhed kæmper selv guder forgæves. Kh Indiansummer
Og jeg går i forbøn for den stakkels jobcentermedarbejder, der blev udsat for vold på sit ARBEJDE og som ingen ved er dum eller inkompentent til sit job, man er ikke automatisk nogen af delene fordi man arbejder i en kommune. Hvem ved hvilke alvorlige psykiske skader vedkommende får ved at blive overfaldet, en stol i hovedet er absolut ikke harmløst, måske manden har fået et alvorligt piskesmæld udover en evt. psykisk skade? Men han arbejder i en kommune, så s.... være med dèt åbenbart. Er der forskel på at blive banket ned på gaden (af folk der også er/kan være desperate eller psykisk syge) eller vold i arbejdstiden? Vold i alle former er bare IKKE accepttabelt uansèt hvad folk mener sig udsat for af urimeligheder. Man må altså bruge klage og ankesystemet som sin demokratiske ret i dette samfund.

Fordi man vælger et job i det offentlige, skal man da ikke finde sig i nogle folks hidsige og voldelige adfærd for at få sin ret.

Og så må det være op til domstolene, om der i aktuelle sag, overhovedet er nogle undskyldninger for voldelig adfærd, som en "lille" ansat i det offentlige har været udsat for - umiddelbart kan JEG ikke finde den mindste lille undskyldning.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 12:29   #7
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sibt Se meddelelser
Og så må det være op til domstolene, om der i aktuelle sag, overhovedet er nogle undskyldninger for voldelig adfærd, som en "lille" ansat i det offentlige har været udsat for - umiddelbart kan JEG ikke finde den mindste lille undskyldning.
Det ser ud til at psykisksyge i stedet for en behandling skal få et fængselsophold, men der er jo hellere ikke flere pladser i de danske fængsler…….
http://politiken.dk/indland/ECE11948...ner-af-fanger/
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 13:21   #8
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Det ser ud til at psykisksyge i stedet for en behandling skal få et fængselsophold, men der er jo hellere ikke flere pladser i de danske fængsler…….
http://politiken.dk/indland/ECE11948...ner-af-fanger/
Tak for linket. Men jeg ser ikke specifikt at psykisk syge er nævnt i forbindelse med fængsling af folk.

I virkeligheden syntes jeg det er en svær debat, og svært at tage stilling til. Èt sted er det urimeligt at forholdene for mennesker i det danske fængselssystem ikke er optimale - på den anden side, så skal vi jo have en form for straffesystem. Jeg ved da, at hvis noget overgår mig og mine, fordi folk ikke kan styre tilbøjligheder eller vrede, f.x hvis mine børnebørn bliver udsat for sexuhyrligheder/mord eller bliver skudt ved en fejl i en bandekrig (forbrydelser mod børn og andre uskyldige ses flere gange hvert år) så ville jeg ikke være det mindste forstående eller overbærende - i alt fald ikke lige i øjeblikket, om nogen sinde.

Psykisk syge hører ikke til i et almindeligt fængsel, og så vidt vides så er de allerfarligste også indsat i et specielt fængsel/behandlingssted (sikringsanstalter) hvad skulle man ellers gøre af dem der ikke kan hjælpes på almindelige afdelinger/fængsler? De kan jo ikke gå frit rundt i samfundet til skade for alt og alle incl. dem selv.

Men det er en anden debat, i denne tråd er det en offentlig ansat der får smidt/kylet en stol i hovedet, hvilket absolut ikke er i orden. Folk må, efter min mening, tage et ansvar kan de ikke tackle vrede anderledes end at gribe til vold.

Intet kan mere overraske mig, det værste er, at man udmærket, i mange år, har vidst hvor det hele bærer hen, når man vedblivende skal spare og spare - vi kan "takke" den nuværende regering for meget, men må heller ikke glemme, at de er valgt demokratisk af det danske folk. Lad os håbe på et regeringsskifte, selv om jeg personligt tror, at det ikke vil ændre det fjerneste alligevel.

Og dèt sagt, af mig der altid har stemt rødt.

Sidst redigeret af sibt; 17-02-2011 kl. 13:27.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 16:12   #9
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sibt Se meddelelser
Og jeg går i forbøn for den stakkels jobcentermedarbejder, der blev udsat for vold på sit ARBEJDE og som ingen ved er dum eller inkompentent til sit job, man er ikke automatisk nogen af delene fordi man arbejder i en kommune. Hvem ved hvilke alvorlige psykiske skader vedkommende får ved at blive overfaldet, en stol i hovedet er absolut ikke harmløst, måske manden har fået et alvorligt piskesmæld udover en evt. psykisk skade? Men han arbejder i en kommune, så s.... være med dèt åbenbart. Er der forskel på at blive banket ned på gaden (af folk der også er/kan være desperate eller psykisk syge) eller vold i arbejdstiden? Vold i alle former er bare IKKE accepttabelt uansèt hvad folk mener sig udsat for af urimeligheder. Man må altså bruge klage og ankesystemet som sin demokratiske ret i dette samfund.

Fordi man vælger et job i det offentlige, skal man da ikke finde sig i nogle folks hidsige og voldelige adfærd for at få sin ret.


Og så må det være op til domstolene, om der i aktuelle sag, overhovedet er nogle undskyldninger for voldelig adfærd, som en "lille" ansat i det offentlige har været udsat for - umiddelbart kan JEG ikke finde den mindste lille undskyldning.
Jeg er fuldstændig enig.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 14:46   #10
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 15
Pedro er ny på vejen
sAGSBEHANDLERE

Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
desvære bliver det være og være jeg siger bre godt jeg ikke er andsat i jobcenter.eller er sagsbehandler de må ikke have det sjovt.og måske glemmer folk det mange gange i et raseri hvad ved jeg.man vil nok sige det er pgs reglerne osv men det er jo ikke deres skyld de er andsat ti lat overholde dem.gjorde de ikke det så var det jo også galdt.vi kommer nok desvære ti lat høre mere og mere til den slags.læste i nordjyske stifttidene at bla ålborg regner med mere af den slag i de næste år pga kurven var vendt eller sådan noget skrev de
Nu, er det jo heldigvis ikke alle sagsbehandlere, der er nogle dumme s..., men der er et par stykker ind imellem, og gud ved hvor mange af os her på sitet, der ikke har mødt en enkelt eller to af den ubehagelige type.

Husker selv tilbage til sommeren 2007, hvor jeg var i arbejdsprøvning med henblik på fleksjob. (efter afslag på FP på en §17) Ved hver eneste opfølgningsmøde med SB, sad jeg og krummede tæer af angst for pågældende SB ér. Jeg vidste aldrig, hvad hun kunne finde på, at slynge ud af ondskabsfuldheder.

Den ene gang råbte hun ind i hovedet på mig og sagde, "AT HVIS IKKE JEG KU´KLARE ET FLEKSJOB, SÅ KU JEG VÆRSGO AT FORBLIVE PÅ KONTANTHJÆLP, TIL JEG FYLDTE 67.

En anden gang, vedblev hun at at nidstirre mit hår, og kom med billige kommentarer om, at jeg sandelig godt nok var blevet MEGET korthåret.
Hvad hun ikke vidste var, at jeg forinden mødet, havde klippet mit hår med maskinen, og det resulterede i at kamstillingen røg ud af kurs, så jeg blev s..... godt nok korthåret. Men behøvede hun virkelig, at træde så voldsomt i det. Det var jo pga den dårlige økonomi, jeg ikke havde råd til at gå til frisøren. ( kontanthjælp på 4.år og forsørger til en teenager)

Jeg var noget hidsig og indigneret under mødet, kunne slet ikke samle mig, om
det jeg egentlig var der for. Må indrømme, at jeg mest af alt havde lyst til at vappe damen SÅDAN EN PÅ SKRINET, men det gjorde jeg heldigvis ikke.

Men jeg forstår sgu godt, ham med stolen. Der skal et ualmindeligt godt helbred til at være underlagt kommunens favntag!
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen der friske på lidt mand-til-mand.. Chas Politik og Samfund 1 13-06-2012 22:18
Ung mand død efter lykkepiller. Virker de allerede efter 11 dage? Indiansummer Politik og Samfund 35 27-03-2012 20:33
Mangler en stol KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 5 22-09-2011 16:57
hjælp til evt. stol.. susa71 Alt det andet 10 15-09-2011 13:54
Hvor finder jeg den stol? Camille Dit og Dat 6 22-09-2008 08:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension