K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2014, 20:08   #1
UllaSK
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2010
Indlæg: 26
Styrke: 15
UllaSK er ny på vejen
Ang førtidspension

Hej
Jeg er endelig nu, efter fire et halvt år i systemet, endelig blevet indstillet til pension. Jeg har Fibromyalgi, slidgigt og to meget dårlige fødder. Er bleve arbejdsprøvet to gange, sidst i marts år, hvor kommunen havde meget svært ved at finde arbejdsprøvning til mig, grundet skånehensyn. De papirer der findes på mig, er for speciallægers udtalelser ca fire år gl og dermed ikke opdateret i forhold til at jeg har det værre nu. Min alm lægeudtalelse er fra august sidste år, og er rimelig ok i forhold til. Jeg er ikke udelukkende blevet indstillet pga helbredet, men også pga en social barriere i forhold til arbejdsmarkedet...hvad der så menes med det...
Nå, min sagsbehandler rådede mig til at møde op i pensionsrådet også, når sagen skal for der, men bisidder og andre fraråder delvist...idet man jo ik kan se hvor syg jeg er, og endnu engang skal man jo så forklare sig...er der mon nogen med nogenlunde samme sygdom, der har fået pension indenfor de sidste par år, og hvad gjorde I?
Mvh Ulla

Sidst redigeret af UllaSK; 21-08-2014 kl. 20:20.
UllaSK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2014, 20:25   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Nej, jeg har ikke samme sygdom som dig men en rygskade som jo heller ikke kan ses.

Jeg havde en jurist til at hjælpe i min sag ifht jobcenteret og hun ville ikke at jeg mødte pensionsnævnet, for som hun sagde "de kan ikke se på dig hvor ondt det gør og de kan ikke se hvormeget du ikke kan, skal nogen møde dem gør jeg det uden dig"

Så jeg holdt mig væk og fik pensionen
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2014, 20:30   #3
UllaSK
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2010
Indlæg: 26
Styrke: 15
UllaSK er ny på vejen
Ok, jeg havde også jurist med, så det kan godt være jeg bare skal holde mig væk, men her er der bare den hurdle, at de fleste papirer er forældede - men fik så også at vide, at juristen ik havde oplevet at pensionsrådet gik imod rehab...men er bare lidt bekymret over det, vil self snakke med juristen igen..
UllaSK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2014, 20:32   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Har din sag så været igennem rehabiliterings teamet og er det dem som har indstillet til førtidspension??

Hvis rehab teamet har indstillet dig positivt til en førtidspension....ja så ville jeg ikke møde op til det møde foran pensionsnævnet....altså dem der skal afgøre sagen..

Dette fordi kommunerne næsten altid vil følge rehab teamets indstilling...

Men hvis rehab teamet har indstillet til et afslag på førtidspension ja så ville jeg møde op for at forsøge at forklare dem hvorfor jeg er berettiget til en pension...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2014, 21:25   #5
UllaSK
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2010
Indlæg: 26
Styrke: 15
UllaSK er ny på vejen
Ja, det har været igennem rehab, og tror da de har indstillet mig positivt, hvorfor skulle de indstille mig til afslag? Formanden afsluttede med at sige at hun håbede at jeg fik den ro jeg søgte, så jeg evt kunne klare et par timer som frivillig.
Hvis de var negative omkring pension til mig, havde de vel anbefalet flexjob i stedet???

Sidst redigeret af UllaSK; 21-08-2014 kl. 21:29.
UllaSK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2014, 21:31   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja det kommer jo helt an på hvordan du har søgt denne pension....om de indstiller negativt eller positivt...

Men ud fra det du siger de har sagt til slut ja så lyder det jo som om at det er positivt de har indstillet..

Du burde nu have fået at vide hvad rehab teamet har indstillet dig til...altså om det er positivt eller negativt...det burde de have fortalt dig...

Som sagt hvis det er positivt de har indstillet dig ja så plejer kommunen som regel at følge deres indstilling...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2014, 21:43   #7
UllaSK
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2010
Indlæg: 26
Styrke: 15
UllaSK er ny på vejen
Det snakkede de altså ikke om, men har været i ressourceforløb igennem de sidste 9 mdr, og min sagsbehandler havde indstillet til rehab om afklaring. Jeg havde som skrevet jurist med, og hun snakkede heller ik om at det ku være positivt/negativt...det var for at klaring over om jeg blev tilkendt flexjob eller pension..
UllaSK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2014, 22:34   #8
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
god aften.
Har du ikke modtaget en skriftlig indstilling efter mødet i rehab.teamet?

Man får normalt teamets indstilling på skrift kort tid efter mødet, således at man ved hvad teamets holdning er. Det håber jeg du har, ellers må du rykke for det, for du skal have på skrift hvad de har indtillet til.

vh. sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2014, 22:49   #9
UllaSK
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2010
Indlæg: 26
Styrke: 15
UllaSK er ny på vejen
Sortepigen...nej det har jeg ikke, det er nok også lidt meget forlangt, var til møde i rehab i går....jeg ville blot vide, om andre tog med i pensionsrådet eller ej....
UllaSK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2014, 22:53   #10
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Jeg fik rehab.teamets indstilling på skrift allerede få timer efter mødet, så hurtigt kan det nogen gange gå.

jeg valgte at deltage i mødet med pensionsteamet, da rehab.teamet havde indstillet til afslag på pensionsansøgning.

held og lykke
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension