|
Forside | Nyttige Links | Tilmeld Dig Her | Blogs | FAQ | Kalender | Søg | Dagens indlæg | Markér alle forums som læst |
Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik |
|
Emne Værktøjer | Visningsmetode |
|
10-01-2018, 15:40 | #1 |
På vej til at lære K10
Tilmeldingsdato: 10-01 2018
Indlæg: 1
Styrke: 0 |
Aktindsigt - Manglende bilag, journalliste etc
Jeg har forsøgt mig med søgefunktionen men kan ikke finde svar. Så undskylder hvis emnet er berørt i anden tråd. sagen er, at jeg gennem de sidste 6 år gentagne gange har søgt og fået beviilgiet fuld aktindsigt i både SOF og BIF.
På intet tidspunkt har jeg modtaget en journalliste, ligesom det synes tilfældigt hvilke bilag der er vedlagt. Visse af mine anmodninger er besvaret digitalt andre ved tilsendelse af papirkopier. KK henviser nu til, at jeg allerede har modtaget aktindsigt og derfor skal betale for at modtage de samme sagsakter endnu en gang. Problemet er, at jeg i forbindelse med de perioder hvor sagsakter er i papirkopi jo ikke kan dokumentere, at der mangler både journalliste og bilag. Derfor har jeg bedt om, en gang for alle, at få samtlige sagsakter samt journaliste tilsendt i digitalkopi. Og her oplyser KK først at jeg allerede har modtaget sagens akter, hvilket jeg jo så ikke har. KK fastholder dette, og oplyser at jeg skal betale flere kroner pr side hvis jeg vil have akterne tilsendt digitalt? Dette gebyr er vel oprindeligt tænkt som betaling for print/fotokopi? Er træt og forvirret over de svar jeg får; jeg vil bare gerne have en fulkd kopi af min sag. |
10-01-2018, 22:38 | #2 |
Jeg bor her på K10
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26 |
Kommunerne, og sikkert også andre instanser, har lov til, at opkræve gebyr hvis man vil have tilsendt akter, som man har modtaget tidligere.
Jeg ved, at andre beder om journallisten når de beder om aktindsigt, netop fordi, at de så kan tjekke, at alt er med. Jeg kan forestille mig, at det kan være svært når der er gået flere år, men hvis du ved, at bestemte akter ikke har været med i dine aktindsigter, så kan du måske påtale dette. Det kan f.eks. være lægepapirer eller referat fra bestemte møder ell.l. Da jeg selv modtog aktindsigt første gang manglede der akter, jeg klagede over det og modtog en ny kuvert, men der manglede stadig noget, så jeg klagede igen, og fik så det sidste tilsendt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig" Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog. |
10-01-2018, 23:29 | #3 |
Moderator
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 12.084
Styrke: 34 |
Journalisten skal medsendes uopfordret, ref Ombudsmanden
http://www.k10.dk/showthread.php?t=30401 Hilsen Peter |
11-01-2018, 08:37 | #4 |
Jeg bor her på K10
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17 |
Du skal selv lave en liste over hvad du har modtaget, og så sende den med, og skrive at disse ikke behøver at tilsendes igen, at du gerne vil have hvad der ligger ud over disse, samt en journalliste. Spørg ind til bestemte papirer du ved mangler. Dokumenter gemmes 3, 5, 10 eller 20 år afhængig af sagen. Så er det gamle papirer, kan de være kasseret. Derfor er det vigtigt selv at sørge for at gemme hvad der måtte have betydning undervejs.
De må gerne tage penge for det, det går til porto, kopipris samt timeløn. Har før hørt om 20 kr pr ark. men det må du betale, hvis du gerne vil have papirerne. De må også tilbyde adgang til papirerne fysisk til gennemlæsning istedet, og så må du sørge for selv at affotografere papirerne.
__________________
førtidspensionist april 2013... Sidst redigeret af Pip; 11-01-2018 kl. 08:42. |
Emne Værktøjer | |
Visningsmetode | |
|
|