K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel Idag, 15:35   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 12.076
Styrke: 34
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Lisbeth Riisager Henriksens analyser

https://www.facebook.com/lisbethriis...vity&ref=notif

Facebook har fjernet mit nye opslag om Statsministerens tale. Jeg ved ikke, om det kommer igen og kan ikke overskue at lægge det hele op igen. Det er bare ØV!

Men heldigvis har Esben kopieret teksten, så jeg gentager den her til visning for en mindre gruppe Facebookbrugere. Måske kan den så overleve et stykke tid på min væg uden chikane fra Facebooks AI-logoritmer.

:::::::::::::::::::::::::::
I dag hørte jeg statsminister Mette Frederiksen holde sin åbningstale i Folketinget til folketingsåret 2024/25.

Jeg må sige, det var en besynderlig omgang. På den ene side bemærkelsesværdigt, at hun pludselig forsøgte at fremvise sig selv som en socialt ansvarligt profileret politiker med stort hjerte for de syge, ledige, handicappede og udsatte i vort land. Hun sagde mange sympatiske ting. Men intet af det stemmer med den politik, hun har ført, og den politiker, hun har været siden 2011.

I mine øjne er det skamløst, uværdigt og utroværdigt, at hun fremstiller sig selv som sådan, når man betænker, hvilke store skader på liv, helbred, økonomi og arbejdsmuligheder hun har påført i titusindvis af mennesker med alvorlige sygdomme eller handicap med sin politik siden 2011. Fremstillingen af Mette Frederiksen som socialt ansvarlig med stort hjerte for de svageste er løgn. Den er spin.

Den er et skønmaleri.

Hun nævnte ej heller med et eneste ord FN's sønderlemmende kritik af Danmark for på store træk at agere i direkte modstrid med bestemmelserne i Handicapkonventionen, så mennesker med handicap har fået det værre over det seneste årti.

Hør talen i videoen nedenfor [som Facebook desværre har fjernet, red.].

Hør selv hendes udsagn, se hendes mimik, bedøm selv, hvad I mener om talen - og lad mig gerne høre i en kommentar, hvad I tænker!

Hold også øje med POV, som på fredag bringer en ny artikel af mig i serien om FN's kritik af dansk handicappolitik.

Her vil I blandt andet kunne læse en analyse af Mette Frederiksens åbningstale.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension