K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel Idag, 18:13   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.895
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Der skete noget med Ombudsmandens renommé.....

... da en dansk Statsminister offentligt tilkendegav, at denne ikke var enig i Ombudsmandens udtalelse Og ønskede ikke at følge Ombudsmanden.

https://vbn.aau.dk/en/clippings/fogh...a-ombudsmanden

Andre bemærker også ændringer er på vej:

https://www.berlingske.dk/kronikker/...F3h06QM2tnhlxw

Juraprofessor undrer sig:

Hvorfor har Folketingets Ombudsmand reelt ikke spillet nogen rolle i en lang række af de senere års skandalesager?

Hvorfor skulle et privat advokatfirma – og ikke ombudsmanden – undersøge Elbit-sagen?

Når Grundlovens § 55 netop fastslår, at ombudsmanden både kan have indseende i statens civile og militære forvaltning, spørger professor Frederik Waage.

En dag på #enmillionstemmer link på Facebook


Linda Dandanell Klingenberg
Stor bidragsyder
· ·
Hej i sommervarmen ��
Jeg er ved at lave nogle indledende øvelser ift opmærksomhed på Ombudsmandens funktion i handicapsager og jeg vil høre jer, hvad I har af erfaringer med Ombudsmanden?


https://www.facebook.com/share/p/bE58Exyp7uiG5dWN/

Jeg har klaget til Ombudsmanden og fået opbakning........................ 21%

Jeg har klaget til Ombudsmanden og ikke fået opbakning. (Avist)...... 34%

Jeg har forsøgt et klage, men gav op..............................................22 %

Jeg har klaget til Ombudsmanden og fået svar på noget andet end det jeg spurgte om................................................ .................................12 %

Jeg har klaget til Ombudsmanden, som har skrevet til kommunen. Afventer svar fra kommunen.......................................... .................................... 2%

Jeg har klaget til Ombudsmanden, som principielt gav mig ret, men sagde at han ikke havde en chance for at ændre på tingende................................ 3 %

Jeg har klaget til ombudsmanden, som gav mit ret og kontaktede kommunen men kommunen gjorde intet andet end et et akut møde.................... 2%

Vi har klaget til Ombudsmanden, som ikke ikke påtaler Tilsynets ADFÆRD og håndhæver ikke sin egen udtalelse FOB 2018-11............................. 2%

Jeg har opgivet på forhånd. De virker alligevel ligeglade med os........ 2%


De fleste af os er ikke jurister eller Professorer, men ingen kan være i tvivl om, at retssikkerheden, ikke er den samme i dag 2024 som foregangen store respekt for Folketinget Ombudsmand i tidligere tiders poltiske danske Verden.

Mange styrelser, embedsmænd, direktører forsøger på snedige måder at devaluerer Folketingets tidligeren vedtagne love.

Her et eksempel fra den rå sociale virkelighed.


https://www.ombudsmanden.dk/find-vid...celovens-§-102

Kommuner kan ikke beslutte aldrig at anvende servicelovens § 102
01-07-2024

Kommuner kan ikke træffe en generel beslutning om, at de aldrig vil tilbyde hjælp efter servicelovens § 102; en paragraf, der giver mulighed for at give borgere med betydelig og varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller med særlige sociale problemer hjælp af behandlingsmæssig karakter.


phhmw

Hvordan Ankestyrelsen og Tilsynet ønsker at reagere på dette skriv fra Ombudsmanden vides endnu ikke. Der følges op på sagen.

Hvem er stærkes, ansatte i Tilsynet eller Folketinget Ombudsmand? S.U.

Hvor stærk er Folketinget, hvis Ankestyrelsens Tilsyn fastholder deres egen fortolkning af loven? S.U.

Hilsen Peter

Bilag.

Ombudsmandens FOB 2018-11


https://www.retsinformation.dk/eli/fob/2018/11 "Gældende"

2018-11. Det kommunale tilsyns sagsbehandlingstid. Krav til udformning af underretninger

En borger klagede til ombudsmanden over det kommunale tilsyns sagsbehandlingstid.
Ombudsmanden udtalte, at en sagsbehandlingstid på mere end to år og to måneder frem til beslutningen om ikke at rejse en tilsynssag var for lang. Sagsbehandlingstiden i sagen oversteg langt de mål for gennemsnitlig liggetid, som var fastsat for det kommunale tilsyn for 2015, 2016 og 2017.


Tilsynet brugte tværtimod 5,2 år og viste sin magt ved ikke at efterleve Ombudsmandens krav.

Sidst redigeret af phhmw; Idag kl. 18:15.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension