K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel Idag, 11:01   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.913
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Mads Silberg handlekraftig konservativ politiker Solrød kommune

https://www.facebook.com/share/v/KaDRnJHzmGeG7MLZ/

KAMPEN FOR RETSIKKERHED…

…er lang, sej, op ad bakke, i modvind og umenneskeligt hård.

Det er den især fordi de fleste som udkæmper den med åben pande og blottede hjerter, selv er systemramt og ofre for sagsmishandling.

Vi er oppe imod en modstander der har stjålet tiden, som bestemt ikke ”fægter med åben pande”, som uden blusel går i dækning bag et system af bevidst inkompetence, underfinansiering, ignorance, og som konsekvensløst tryller sine klare lovovertrædelser om til ”beklagelige fejl”.

Til gengæld er vrede, fortvivlelse og indignation en uforlignelig motivation, som i nogle tilfælde kan flytte bjerge. Udfordringen er at den fungerer lidt som når man kaster en kop benzin på et bål. Til at starte med blusser en kraftig ild, men det mister hurtigt sin intensitet, og der går et stykke tid før end koppen fyldes med benzin igen.

Derfor er et fællesskab som #enmillionstemmer alt afgørende for at holde intensiteten i kampen, så vi kan skiftes til at kaste vores benzin på bålet, og være forvisset om at der er andre der viderefører kampen når vi har brug for at få fornyet vores energi.

Jeg har selv lige oplevet det ifm. med mit virke som kommunalbestyrelsesmedlem i Solrød Kommune.

Jeg vidste, at vi ikke havde styr på vores sagsbehandlingsfrister, men jeg havde ikke energien til at tage mig ordentligt af det – og vupti bakkede Elizabeth Trøstrup Christensen og Peter Hansen k10.dk op, og leverede alt den ammunition jeg ikke selv havde overskud til at producere –

Tusind tak til jer! Det er jeres ord og argumenter jeg videregiver.


Resultatet kan I se i videoen fra det seneste møde i vores Byråd, den 21. juni 2023.

(https://solrod.kommune-tv.dk/watch/7...chapter=101810)

Der var ikke nogen af mine kolleger som havde kommentarer til mit indlæg, og jeg tror de er glade for at kunne ”parkere” opfølgningen hos mig. Det kan føles meget omstændigt for lægmand at skulle forstå hvorfor det er vigtigt for retssikkerheden, at sagsbehandlingsfrister er vedtaget for samtlige ansøgningsparagrafer.

Men der er god ”mening med galskaben”.

Når administrationen tvinges til at skulle definere realistiske sagsbehandlingsfrister for alle de støttemuligheder som en borger kan tænkes at skulle ansøge om, ja så påkræves det jo, at man kigger sin organisation og sine ressourcer godt og grundigt efter i sømmene, og inddrager kommunalbestyrelsen i evt. omorganiseringer eller ressourcetilførsler.

Samtidig indføres et uforligneligt værktøj til at måle på kvaliteten af den sagsbehandling som borgerne er genstande for. For hvis man ikke er i stand til at overholde de sagsbehandlingsfrister, man selv har defineret, så er der noget galt, og man skal tage affære.

Desværre må vi jo konstatere, at næsten ingen kommuner lever op til den lovgivning som blev indført i 2018. KL arbejder direkte imod anvendelsen af Danmarkskortet og Ankestyrelsen har spillet fallit som tilssynsmyndighed for kommunerne.

Sagsbehandlingsfristerne og Danmarkskortet er ellers ret gode ledelsesværktøjer for en kommunalbestyrelse, til at holde styr på sagsbehandlingen, sikre borgerne præcis støtte og - ikke mindst - varetage deres retssikkerhed.

TAK til Mads Silberg Solrød kommunalbestyrelse


Hilsen Peter

Bilag

Solrød kommune:

Solrød kommune igen, igen igen, igen trods Tilsynet har været inde over med afgørelse



https://www.k10.dk/showpost.php?p=330876&postcount=574

1.134.058 klik på denne tråd

Sidst redigeret af phhmw; Idag kl. 11:16.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fejl i statusrapport Daffodill Hjælpemidler til handicappede 4 08-10-2010 00:08
statusrapport/ journalnotater mor2 Spørgsmål ang fleksjob 2 01-03-2010 00:52
svarfrister CHNEVIDE Alt det andet 3 25-08-2009 16:54
Statusrapport egen læge! iben Spørgsmål ang fleksjob 1 17-11-2008 11:54
Vedr.Statusrapport fra kommunen mus0025 Din historie 5 16-10-2008 18:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension