K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel Idag, 15:20   #321
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 12.010
Styrke: 34
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kalundborg kommune

Kalundborg kommune

Grundig genoptræningsplan blev talt ned af sagsbehandler: Vi kan ikke alle køre i Mercedes

phhmw

Kære patienter.

Der findes ikke i dag nogle områder, hvor kommunerne ikke afprøver grænser af, her GOP Genoptræningsplaner etc.

Genoptræning er et område hvor patienterne bør kende til sine rettigheder.

Så dette er et opråb om til patienter med pårørende, at sætte sig ind i lovgivningen, som er særdeles vanskelig at få overblik i, samtidig med at kommunerne prøver grænser af, her optræning, på alle områder i besparelsernes Hellige navn


https://www.tv2east.dk/kalundborg/gr...ere-i-mercedes

- På selvsamme møde sidder visitator og siger:

"ja, ja, vi vil alle gerne køre i Mercedes, men her kører vi Skoda".

Men så undrer jeg mig over, at jeg har fået en Trabant, som jeg plejer at sige på evalueringsmøderne.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel Idag, 18:12   #322
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 12.010
Styrke: 34
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Derfor findes der "Tabt Arbejdsfortjeneste"

https://www.facebook.com/reel/825875866009067

https://www.dukh.dk/Guides-og-Praksi...jdsfortjeneste

Lovguide - Tabt arbejdsfortjeneste
01-01-2024

Denne lovguide giver dig et overblik over målgruppe, rammer og regler i forhold til tabt arbejdsfortjeneste.

Kan jeg selv passe mit barn med nedsat funktionsevne?

Hvem kan få?

Du har mulighed for at få tabt arbejdsfortjeneste til at passe dit barn, hvis:
dit barn er under 18 år og har en nedsat funktionsevne eller en alvorlig lidelse, og
det er nødvendigt, at du passer barnet og derfor ikke kan arbejde som hidtil. Du eller barnets anden forælder kan være berettiget, også selv om I ikke lever sammen. Andre nærtstående, som barnet bor sammen med, kan også komme i betragtning.


https://www.dukh.dk/Guides-og-Praksi...jdsfortjeneste

Praksisnyt 01 - Tabt arbejdsfortjeneste
DEK
01-01-2024

Læs mere om reglerne for tabt arbejdsfortjeneste er en løbende ydelse - ret til afviklingsperiode m.v.

Kompensation for tabt arbejdsfortjeneste efter barnets lov § 87

DUKH får en del henvendelser fra forældre, som har fået bevilget tabt arbejdsfortjeneste i en tidsbegrænset periode. DUKH ser også en række sager, hvor ydelsen er stoppet, fordi bevillingsperioden er udløbet.

Tabt arbejdsfortjeneste er som udgangspunkt ikke tidsbegrænset

Tabt arbejdsfortjeneste er som hovedregel en løbende ydelse, der ikke kan tidsbegrænses.


Ankestyrelsen har i principafgørelse C-24-08 slået fast, at tabt arbejdsfortjeneste er en løbende ydelse, der ikke er tidsbegrænset, medmindre der er truffet en aftale herom med modtageren af ydelsen
.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension