Se enkelt indlæg
Gammel 08-04-2009, 00:03   #24
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg ved ikke om jeg helt forstår hvad det er du skriver Razmo..

Man kan sagtens forklare folk reglerne er....uden at komme med en forklaring om hvem der har lavet dem og hvad de iørigt laver af L...i forhold til resten af samfundet..

Fingrepegningen kan man jo godt holde til de rum der skulle være beregnet til dette...hvis man da mener at man får noget ud af at pege fingre af nogen...

Hvis man har en ide om hvad folk kan gøre i forhold til et feks problem med deres lægekonsulent...ja så kan man jo fortælle dem det...
Feks hvad en lægekonsulent må og ikke må...det kan man jo godt uden at er en magtpåliggende at fortælle hvem der har lavet den omtalte lov...

Jeg tror ikke at mange er interesseret i at få fortalt hvem der har lavet en lov...men mere interesseret i hvad man kan i forhold til loven og hvad man ikke kan..i forhold til deres problem...

Ang at nævne hjort og karen i hjælpe tråde...så er det da i de færreste tilfælde hvor man bliver nød til at nævne dem...
Jeg oplever ikke mange tråde herinde hvor der bliver spurgt om hjælp til en sag....hvor svaret indebærer at de 2 personer skal nævnes..og jeg har da været her siden forummet startede...

Så jeg ved ikke om jeg kan give dig en gennemført forklaring for hvad man er nød til i en hjælpe tråd...

Jeg har bare svært ved at se hvilken hjælp det skulle være at nævne disse personer...medmindre folk selv spørger om hvem der er skyld i det og det...

Men du kan da tage det helt roligt Razmo...vi skal da nok finde ud af det hen af vejen...

Jow Zuza...det kan man jo også gøre....
Jeg ved da at @Perchr har lavet en sådan gruppe...og så er det jo bare at kigge derind...http://www.k10.dk/group.php?groupid=16
Det håber jeg da vi kan Web... men jeg er nødt til at prøve at forklare mig, for jeg tror nemlig at mit "problem" med hensyn til det her ikke er noget jeg bare kan løse selv om jeg gerne ville.

Sagen er den, at jeg er Asperger... selv om jeg føler mig normal lige som alle jer andre, så har jeg åbenbart nogle måder at reagere på som jeg ikke helt selv kan styre... eller jo, det vil sige det kan jeg godt, men det kræver at jeg enten holder mig helt væk eller også er jeg på 110%.

Jeg har det sådan som Aspie (som vi også kaldes), at enten interesserer noget mig 110%, eller også interesserer det mig overhovedet ikke... det er utrolig sort hvidt.

Det betyder, at når jeg går ind for noget, så gør jeg det 110%, og jeg KAN bare ikke styre det... alle de små signaler i andre kan fornemme med at "nu er nok nok", dem ser jeg altså ikke... jeg skal have dem serveret med en forhammer midt mellem øjnene i form at direkte besked, og derfor reflekterer jeg først på mine "dumheder" når de ER gjort, for det er sjældent at jer neurotyppiske siger noget før i er ABSOLUT nødt til det.

På en som mig føles det som at jeg har været "ubehagelig" i lang tid inden det bliver fortalt til mig, og det er faktisk en ret ubehagelig fornemmelse at side med, og bliver faktisk også gal over det... defor reagerede jeg kraftigt på den kommentar i en tråd om at "nogen af os brokker os for meget", fordi det pludseligt gik op for mig, at mange måske ikke lige kunne følge med i mit 110% tempo, når jeg VIRKELIG går ind for noget.

Det er ikke kun dette forum at jeg har fået den reaktion fra... det skete også på Bistandsbums.dk, og det skete også på et musikforum jeg bruger meget...

Så mit problem er, at hvis jeg skal deltage i nogle debatter, så må man altså tage mig som jeg er, for jeg KAN ikke gøre det anderledes... jo jeg kan "holde mig på måtten" i måske en uges tid, så kører min hjerne igen med 500km i timen når jeg fanges af noget i en debat, og det hele begynder forfra...

Med andre ord: jeg har bare ikke de "filtre" i andre har når jeg virkelig er optget af noget... og tro mig, er der noget der kan få min hjerne op på 1500km i timen så er det VKO

Jeg dur bare ikke til midelmådig snak... skal jeg være nede i et tempo og energiniveau der er så meget lavere end mit, så står min hjerne i tomgang, og jeg keder mig rent ud sagt ad H til... sådan ER jeg bare.

Jeg kan godt forstå at dette kan virke provokerende på nogle, og skræmmende på andre og i enkelte tilfælde fascinerende på nogen... men i må altså vælge imellem alt eller intet, for jeg formår ikke andet.

AD/HD'ere har det i øvrigt på samme måde kan jeg så sige... og det er ikke for at nedvurdere jer neurotyppiske, eller forhellige mig selv... det er bare facts jeg ikke kan eller vil løbe fra.

Så er det op til jer, om i har plads til sådan en her inde... jeg vil ti gange hellere have klar besked om at "NU GÅR DU OVER STREGEN!", end skjulte spydige kommentarer, for en direkte besked, den kan jeg bruge til noget, den kan jeg forholde mig til... det andet gør mig bare møg hidsig, gal og ked af det.

Sidst redigeret af Razmo; 08-04-2009 kl. 00:23.
  Besvar med citat