Se enkelt indlæg
Gammel 28-01-2009, 11:58   #33
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så kom der svar fra arbejdsmarkedsstyrelsen og må indrømme at jeg er målløs men det er et klart svar og dermed et der kan bruges til at kontakte ligestillingsrådet.

Her er hvad de skriver...

Citat:
Arbejdsmarkedsstyrelsen har modtaget din e-post af 20 januar 2009, hvor du spørger til beskæftigelse indsatsen som kommunen yder i forhold til fleksjobvisiterede, der modtager henholdsvis ledighedsydelse og kontanthjælp.

Du skriver at begge grupper er omfattet af §2, nr 7 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats. Dette er dog kun tilfældet for de fleksjobvisiterede , der modtager ledighedsydelse. Fleksjobvisiterede der modtager kontanthjælp, er omfattet af §2 stk 3 i pågældende lov.

Indsatsen for fleksjobvisiterede, der modtager kontanthjælp er defineret i lovens §3 stk 1 hvorimod indsatsen for fleksjobvisiterede der modtager ledighedsydelse fremgår af lovens §3 stk 4.

Underskrevet af Muhammed A Demir

3 Kontor- Fastholdelse på arbejdsmarkedet.
Det vil sige at der helt klart er et a og et b hold af flekser, hvis man læser loven så kan man se at der står for de to grupper...


Citat:
§ 2. Målgrupper efter afsnit III-VII i denne lov er:

Stk 7) personer med varige begrænsninger i arbejdsevnen, der ikke modtager førtidspension efter lov om social pension eller lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v., og som ikke er i stand til at fastholde eller opnå beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet,


§2 stk 4) personer med begrænsninger i arbejdsevnen, som er omfattet af kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik, bortset fra personer, der er omfattet af nr. 5,


§ 3. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-4, gælder kapitel 7 om det individuelle kontaktforløb, kapitel 9 om jobplan, kapitel 10-12 om tilbud, kapitel 14 om hjælpemidler og mentorordning og kapitel 15 om befordringsgodtgørelse m.v. samt § 99 om opkvalificering ved ansættelse. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-3, er tillige omfattet af kapitel 16 og 17 om ret og pligt til tilbud.(dette er fleker på kontanthjælp)


Stk. 4. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 7, gælder kapitel 13 om fleksjob m.v. For personer, der modtager ledighedsydelse eller særlig ydelse efter §§ 74 og 74 i efter lov om aktiv socialpolitik, gælder tillige kapitel 10 og 11 om tilbud samt §§ 76 og 77
om hjælpemidler.(dette er flekser på ledighedydelse)

nu går jeg ind og nær studere de to love , for hvis det er sådan at flekser der er på kontanthjælp skal følge den lov så skal de vel også have de goder som kommer i kraft af den, men det kan man ikke for man kan jo ikke uddane sig ...

Som jeg også læser det ja så er det sådan at de mennesker der er under §74i skal følges som flekser på ledighedydelse , der er bare det at de mennesker der er på 74i for største partens del er der fordi de ikke kan få kontanthjælp fordi ægtefællen tjener for meget , det vil sige var de enlige så ville de få en anden behandling end fordi de er gift (ved vi har en her på siden der er på 74i men som nu er ved at blive skilt , det vil sige at vedkommen så også skal over og følge en anden lov nu )

Det er da diskriminering i en grad så det forslår ...

Nå jeg vil finde en måde at gribe en klage an til ligestillingsrådet, tager lige nogle timer/dage skal finde ud af at få hele brokket med uden at det fylder for meget (alle de der ansatte mennesker kan ikke hold til at læse så meget) samtidig vil jeg have sendt mail af sted til hele forligskredsen ...

Men det korte af det lange emks er at som jeg læser det her så kan de godt lave en jobplan på dig ... jeg er målløs (og det er heller ikke i tråd med svar vi har fået før fra div steder af )

Men går lige i tænke boks og finder ud af hvordan vi griber den an, i andre er hjertlig velkommen til at komme med input ...


En ting er dog værd at bemærke når i skal ud i div ting og det er at der i loven står

Citat:
§ 83. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 2 og 3, og som deltager i tilbud efter kapitel 10 og 11, kan efter kommunens vurdering få udbetalt op til 1.000 kr. om måneden i hel eller delvis godtgørelse til anslåede udgifter ved at deltage i tilbuddet. Under deltagelse i tilbud om virksomhedspraktik kan godtgørelsen til personen alene udbetales, når udgifterne ved at deltage kun i meget begrænset omfang er dækket af beskæftigelsestillægget efter § 45, stk. 3.
Jeg ved at jeg søgte det da jeg var på kontanthjælp men dengang fik jeg at vide at det kunne jeg ikke få da jeg jo var flekser, men klar skal man underlægges andre krav så skal de andre goder sq følge med ... alt andet er en tand for selektiv ...

Prøv at læse de her to tråde

http://www.k10.dk/showthread.php?t=121&highlight=Cabi

http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...matche+flekser

Så fremgår det ganske tydeligt at ingen kan finde ud af de her regler , så hvorfor folk ikke bare kommer ind på ledighedydelse og de samme regler når de visiterers til fleksjob det er mig sq da en gåde

Sidst redigeret af Hejdien; 28-01-2009 kl. 12:06.
  Besvar med citat