Se enkelt indlæg
Gammel 07-09-2008, 23:26   #36
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Per... som Flemming og jeg skrev om i den anden tråd, så er mere end 100.000 parkeret på en ydelse, hvoraf man må regne med, at de har nedsat arbejdsevne af den ene eller anden årsag.

I en tid med råben og skrigen på arbejdskraft, så er det da mystisk, ikke?

Når der hertil kommer, at der kun oprettes 5.000 fleksjob pr. år, så efterlader det jo en masse parkerede på ledighedsydelse, fleksjobvisiterede på kontanthjælp, starthjælp og særlig ydelse. Vist over 20.000 fleksvisiterede i venteposition til 5.000 fleksjob pr. år.

Det er blevet langt sværere at få førtidspension end tidligere, hvorfor mange af de fleksvisiterede er for syge til at bestride et fleksjob.

Da der KUN i gennemsnit er tilkendt 10.000 førtidspensioner siden 2003, så siger det vist noget i sig selv om, hvor syge borgerne visiteret til fleksjob eller på kontanthjælp er.

Folk er IKKE blevet mere raske, fordi man har lavet en førtidspensionsreform. Og hvis man tilkender 5.000 færre førtidspensioner pr. år, så har du allerede 30.000 personer siden 2003, som tidligere ville have været tilkendt pension, men som nu er parkeret andetsteds.

At være i stand til at kunne parkere så syge borgere på andet en førtidspension kræver nødvendigvis en kraftig indsats fra lægekonsulenter, ikke? Eller i sagsbehandlingsmetoderne, ikke?

Så hvis nogen ønsker dokumentation på tallene, så må politikerne SELV skaffe dem, som SF da også er i gang med at spørge om, som jeg har lagt under Nyt om loven, hvor man kan læse, at der er stillet spørgsmål om arbejdsprøvninger, antal gange borgere har søgt førtidspension osv. osv.

Når man prøver at finde tal i Danmarks Statistik siger det absolut INTET om noget som helst.

Som jeg skrev, har man TO FORSKELLIGE antal på kontanthjælp.

Det ene sted står der 10.000, og et andet sted står der 13.000.
Hvilket er så det korrekte?

Det er jo også "løgn" (eller forbandet statistik), når man påstår, at der KUN er 10.000-13.000 ledige kontanthjælpsmodtagere.

Og sådan kan man blive ved, og ved, og ved.

Ledige fleksvisiterede fremgår ikke samlet nogen steder. KUN ledige fleksere på ledighedsydelse. Fleksvisiterede på kontanthjælp, særlig ydelse, starthjælp fremgår ikke på korrekt vis.

Jeg synes, det er frækt at bede syge borgere om at fremskaffe nogle tal, som de udmærket ved, vi ikke har en chance for at finde. Det har de SELV.

Du kan finde spørgsmålene her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=5880

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 07-09-2008 kl. 23:33. Årsag: tilføjet link
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat