Se enkelt indlæg
Gammel 16-07-2008, 08:57   #6
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 19
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Somatiseringsdiagnose

Det er min opfattelse, at mange fysisk syge får en somatiseringsdiagnose klæbet på at kommune/sociallæge.

Her er et citat fra min psykiater-erklæring;

Citat:
Som anført finder undertegnede ikke i dagens samtale eller vurdering holdepunkter for hverken forud bestående eller aktuel psykisk lidelse, og personlighedsmæssigt findes hun ganske upåfaldende.

Om undersøgelsen skal selvfølgelig bemærkes, at en samtale af få timers varighed er behæftet med en vis usikkerhed, og desuden at tilstedeværelse af somatiserngslidelse ikke nødvendigvis kræver tilstedeværelse af psykopatologi.

Diagnostiseringen af somatiseringstilstand kræver til gengæld, at organisk grundlag for symptomer og funktionsindskrænkning ved grundig undersøgelse er udelukket, hvilket jo ikke er tilfældet her, hvor der foreligger flere speciallægeerklæringer, der bekræfter tilstedeværelse af lidelse i bevægeapperatet.
Bemærk sidste afsnit - er det noget I kan bruge - noget I skal fokusere på i jeres sag.

Det var denne erklæring som jeg tror udgjorde udslaget for jeg fik pension, - i hvert fald den erklæringen der tilbageviser sociallægeerklæringen totalt.



Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat