Se enkelt indlæg
Gammel 30-12-2011, 14:53   #10
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 15
Mr x er ny på vejen
[QUOTE=jasch;200563]for der kan være penge at hente til at supplere din førtidspension med, trods rent 0 kr. i pensionsinfo.dk

Hvad mener du helt præcist med dette ?
QUOTE]


Det betyder at trods jeg var blevet hvilende medlem i et pensionsselskab og der stod "0 kr. ved tabt arbejdsevne" på pensionsinfo.dk , tolkede jeg der ikke var nogen sæk penge til mig, da jeg var hvilende medlem. Men jeg kontaktede pensionselskabet tlf. og fik at vide, at hvis jeg kunne skaffe bevis for at skaden var opstået mens jeg stadig var aktivt medlem, kunne jeg måske godt være invalidepensionsberettiget. Derfor opfordrede de mig til at sende ansøgning. Jeg gad nærmest ikke, for jeg havde tolket at det kunne jeg ikke.
Men da jeg alligevel skulle ansøge "tabt arbejdsevne" ved et andet pensionsselskab, hvor jeg var aktivt medlem, var det ikke det store ekstra opgave at kopiere ansøgning til mit (hvilende medlemskab) andet pensionsselskab.

Kort sagt at det pensionsselskab jeg havde afskrevet på forhånd, tilkendte mig en engangserstatning på 100.000 skattefri kr. + mdr. invalidepension med tilbagevirkende kraft til skades dato og fremover til folkepensionsalder. Et stort held/lykketræf, at jeg gik imod min tolkning, at det var rent spild af tid, at udarbejde en ansøgning, for det gav rigtig god gevinst.

Pensionsselskaber er de opsparinger man som lønmodtager bliver tilknyttet på arbejdsmarkedet af ens arbejdsgiver. Udover pensionsopsparingen har pensionsselskaber også forsikringsdækning ved tabt erhvervsenne og død.

Mvh Mr x
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat