Se enkelt indlæg
Gammel 24-06-2010, 10:21   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
mawebbro ja det kan det i hvertfald takker og bum bum hvem skal vi så skrive til he he ... for er det kun mig der syntes der kommer en sammenstød mellem disse to...

§ 44.4) 13 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 3-5 og 7.

Ikke engang ved at indrage Stk. 2. For personer, der er omfattet af stk. 1, nr. 3 og 4, kan perioden efter en konkret vurdering forlænges op til 26 uger. Hvis personen herefter ud fra en konkret individuel vurdering har særligt behov for en længere periode, kan perioden forlænges yderligere.
ville de i min verden kunne få en på ledighedsydelse som jo er § 2 nr 7 op på 26 uger ... så hvordan det kan harmonere med


Stk. 3. Perioder med tilbud opgøres af kommunen


Hmmm går sgi ud i badet og tænker he he .. vender tilbage hvis ikke solen insistere på at jeg kommer ud til den

og endnu engang tak

Også skal vi også til at terpe aktiv beskæftigelsesindsats

Men i skal altså lige lægge mærke til at det er for at kommunen kan få 65 % refusion af ydelse, i stedet for som nu 35 % ergo det her er noget kommunalt kasse tænkning >"igen igen " og ikke noget lov til os, vi skal stadig henholde os til loven som tidligere sat ind og så skal vi lige læse aktiv beskæftigelsesindsats og computeren kan ikke komme med i bad så vender tilbage
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

EFTER BADET

Ha ha godt med sådan et bad, det er jo den samme lov bare nogen andre § jeg prøver lige at dissikrere den her for jeg syntes nu ikke at resultatet bliver så meget anderledes ret mig hvis jeg tager fejl ..

Kapitel 10


Vejledning og opkvalificering

§ 32. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-5, kan få tilbud om vejledning og opkvalificering, der kan bestå af følgende:

1) Korte vejlednings- og afklaringsforløb,

2) særligt tilrettelagte projekter og uddannelsesforløb, herunder praktik under uddannelsesforløbet og danskundervisning, eller

3) ordinære uddannelsesforløb.


Det er så den som flekser på kontanthjælp går under og her er det værd at bemærke at der står korte vejlednings og afklaringsforløb


Stk. 2. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 7, og som modtager ledighedsydelse eller særlig ydelse efter §§ 74 og 74 i efter lov om aktiv socialpolitik, kan få tilbud efter stk. 1, nr. 1 og 2.


Og det er så flekser på ledighedsydelse og her gælder det så også

1) Korte vejlednings- og afklaringsforløb,

2) særligt tilrettelagte projekter og uddannelsesforløb, herunder praktik under uddannelsesforløbet og danskundervisning,

Ergo når de sender en ud i aktivering så skal de kunne sige og skrive hvad det gør godt for det skal være kortere og det skal være særligt tilrettelagte projekter og undadelsesforløb så det er op til flekser selv at bede om at få en plan på skrift og få at vide hvad formålet er , faktisk har kontanthjælpsflekser hvis man går helt vildt ind i loven mulighed for ordinær uddannelse mens de er ledige det har dem på ledighedsydelse ikke ..

Og her kommer så den næste vigtigte ting (som i sær nogen skal tænke på og skal bede om beskrivelse af hvordan lige deres aktivering gør det ...


Citat:

Stk. 3. Tilbuddet skal udvikle eller afdække den lediges faglige, sociale eller sproglige kompetencer med henblik på opkvalificering til arbejdsmarkedet.
Og man har selvfølgelig krav på at få at vide hvordan lige netop ens aktivering kan det ..


Citat:
Stk. 4. Praktikperioder under særligt tilrettelagte uddannelsesforløb, jf. stk. 1, nr. 2, kan sammenlagt have en varighed på højst 3 måneder, og hver enkelt praktikperiode kan højst have en varighed på 1 måned. I praktikperioden finder § 43 tilsvarende anvendelse.
Tager lige § 43 her så man ved hvad der står men det har i og for sig ikke noget med aktiveringen at gøre og hvorvidt man skal være i den eller ej

§ 43. Personer i virksomhedspraktik er ikke omfattet af de for lønmodtagere gældende regler fastsat i henhold til eller ved lov eller ved kollektiv overenskomst m.v.

Stk. 2. Personer i virksomhedspraktik er uanset bestemmelsen i stk. 1 omfattet af arbejdsmiljølovgivningen og lov om forbud mod forskelsbehandling på arbejdsmarkedet.


Denne gør så at de ikke kan sende en i uendelig aktivering, for det første skal atkivering have et mål for det andet kan en praktik højst være 1 måed og sammenlagt 3 måneder.


Citat:
§ 33. Produktion og afsætning af produkter i forbindelse med særligt tilrettelagte projekter eller uddannelsesforløb, jf. § 32, stk. 1, nr. 2, må ikke være konkurrenceforvridende.

Stk. 2. Beskæftigelsesministeren kan efter inddragelse af de kommunale organisationer fastsætte vejledende retningslinjer om, hvornår produktion og afsætning efter stk. 1 kan anses for konkurrenceforvridende.
Nu er det sådan at jeg ved hvad jeg mener men det er ikke sikkert at i andre lige kan følge mig så i må lige spørge mig hvis det er ny russisk for jer så skal jeg se om jeg kan forklare det anderledes er i ikke enige så skriv det endelig og også hvordan i mener det så skal læses , for så kan vi da få den vendt fra alle sider

Sidst redigeret af Hejdien; 24-06-2010 kl. 11:28.
  Besvar med citat