K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   E-Damper (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=94)
-   -   E-cigaretter (https://www.k10.dk/showthread.php?t=23175)

Trex 16-03-2014 12:44

Mand:jeg takker for svar, jeg tror jeg vil prøve de AW bats så. Så kan jeg bruge de Efest til reserve hvis jeg skulle komme i problemer.

Havde overvejet 18500, men vil nu gerne holde moddet så lille som muligt. Da det er lidt nemmere i hver dagen her hjemme, så ender nok med 18350 igen

Ninja 16-03-2014 13:20

Trex, jeg vil bare lige indskyde, at mod'et ikke bliver markant længere selvom du bruger 18650, jeg kan stadig bruge det helt korte teleskoprør, selvom jeg kommer et 18650 i....det holder bare længere:)

Du kan roligt købe de batterier, det er et godt mærke, tror faktisk også Provari anbefaler dem.

jh 16-03-2014 15:44

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 301523)
Nåååå 1000 tak for svar, så faldt 10'øren:D

Jeg troede at lamperne ville slukke når de var opladet, hehe:mad:

Det er lidt som din Trustfire, den lyser rødt når den lader, grønt når den er færdig, den slukker heller ikke, men holder selvfølgelig op med at lade, når de er fuldt opladet... den nye lyser åbenbart konstant med alle 3 LEDs, når den er færdig...

Citat:

Men jeg synes den oplader meget hurtigere end Trustfireren, ellers kan det være, at jeg bare syntes det gik meget hurtigere, fordi jeg havde fået opladet de første batterier på den anden oplader:D
Den er sikkert hurtigere, men det behøver ikke at være en god ting, hvis den er for hurtig, går det ud over batteriernes levetid...

Prøv lige at holde øje med om batteriene bliver varme, næste gang du lader...

Citat:

Jeg er VILD med begge lakridssmage fra vape4you, de er virkelig gode. Lakridsen er dog lidt stærk, hvilket var lidt overraskende, men da jeg næsten altid bruger den som krydderi til en anden væske, er den hel genial - jeg skal bare ikke bruge så meget som jeg plejer.

Den Blue Jeans lakrids var meget anderledes i begyndelsen, og smager virkelig af de der Blue jeans lakridser man kan købe, men den er mere mild og blød end den der bare hedder lakridsen, så den vil jeg kunne dampe ren.

Ingen af dem er søde - jeg har et lidt anstrengt forhold til søde væsker, og specielt sød lakrids, så endnu et plus.

Så det var absolut nogle gode smagsoplevelser, og det er billigere end at jeg skal bestille fra Mulen:)
Tak for anmeldelse, altid rart at høre en anden lakridsoman's mening :)

Jeg fandt en opskrift på kung-fu is smag, og en på den hvide chokolade på toppen, som jo også smager af lakrids, de skal da helt klart prøves på et tidspunkt... du ved, inden jeg går over til at dampe uden aroma, i næste uge, måned, år...

mand 16-03-2014 20:28

Er spænd på at høre fra dig Trex når du har prøvet disse aw batterier,

Ninja 16-03-2014 20:55

Ja også mig!!! Altid godt med anbefalinger...

mand 16-03-2014 21:16

Hvordan var det med dig Helene har du prøvet Tobakken:)

Ninja 16-03-2014 21:31

Nej, men i over morgen er det den 18'ende, så ryger den i tanken!!:)

:kram:

Webmaster 16-03-2014 21:59

Wow i går da helt amok når man bare er væk i par dage...så færdig i skriver mange indlæg...

JH...jeps både silica, vat og mesh....man skal jo lege lidt med det...

Jeg vidste godt at man kan købe dem færdige ved fasttech...det har jeg har jeg da også gjort...men det er en del sjovere at selv lave dem...

Trex....du kan med ro i sjælen købe de AW IM high drain batterier...de er super...og næsten alle anbefaler dem da også på nettet....og ja Provape som laver Provari skriver da også at man kun skal bruge dem...

Hvis man damper "normalt"....hvis der da er noget der hedder det....men inden for rammerne....ja så vil AW batterier dække helt fint...

ADVARSEL!!! Som du kan se her http://dampgrej.dk/product_info.php?...roducts_id=386 så findes der en masse IKKE orignale AW batterier derude...og det kan jo være fristende at købe dette da det jo er halv pris...

MEN MEN det er IKKE batterier man skal spare på...det er ens egen og sin families sikkerhed man kan risikere....så køb ikke disse....brug de få kroner og øg jeres sikkerhed tifold...

Det er ikke sikkert at de forskellige forhandlere gør opmærksom på at det er et klon batteri....og da de ligner de rigtige 100 % ja så skal man se sig for...

Går man over til mekaniske mods....som jo ikke er reguleret og dermed ingen sikkerhed i...ja så ville jeg personligt købe dem som Helene også har linket til på 30 Amp...de der Sony http://pink-mule.com/mods-og-tilbeh%...ad-top-batteri

Man kan alternativt også købe disse fra Samsung http://octopusecig.com/da/batterier/...r-2000mah.html

Ang batterier...så kan man med fordel se på dette skema hvilke ampere osv der er i de forskellige batterier...http://www.k10.dk/media/batteriskema.png

Jeg har fået min Aspire Nautilus tank hjem....og er du så færdig den er fed...

Den er umiddelbart bedre end min iclear30S....men dette er sagt her kun ud fra et par dages brug...

Men den er fuldstændig tæt...uanset hvilken vej du vender den....

AT den har airflow kontrol....ja det gør den 100 % bedre end alle dem uden....for her kan du selv bestemme om du vil have et løst sug eller et stramt sug....

Problemet med feks min iclear30S...ja det er at den har et meget løst sug....hvilket er helt fint for mig....men alle dem som gerne vil have et stramt sug...ja de kan ikke li den...

Men det fjerne den her Nautilus tank fuldstændigt ved at have airflow kontrol...

Man bestemmer simpelthen selv om man vil have det stramme sug ved et lufthul på 0.8 mm eller opaf 1.2, 1,8 eller det fortrukne for mig 2.0 mm...

Det gør så heler intet at man kan smide hele 5 ml i den tank...det er jo til næsten to dages dampning...uden at den skal fyldes igen...

Den er så i Pyrex...og når man ser på selve tank delen ja så er det ret tyk pyrex....så jeg vil tro at der skal en hel del til for at slå den i stykker...

Man kan så også bruge alle de forskellige slags væsker som man vil...da den netop er i pyrex...

Her efter to dage med den og hvor jeg kun har brugt den tank....ja der har jeg bestemt ikke fortrudt...

Går det lige så godt resten af denne måned...ja så bliver der helt sikkert bestilt et par stykker mere af den...

Ha ha Frubipolar...det er en usikker vej du er kommet ind på...for når man først bliver "hooked" på det her forskellige grej....ja så er der ingen vej tilbage ha ha...

Dit spinner batteri er jeg sikker på at du vil blive rigtig glad for...

Husk at det tager lidt tid at vænne sig til et variabelt batteri...frem for dem der ikke er reguleret...så man skal lige give sig selv lidt tid til at finde ud af det...

Husk altid når du skal regulere dit batteri...at du starter rigtig lavt i volt....og så går du langsomt op efterhånden som du suger indtil du finder den volt hvor det bare lige passer dig...

Smager det brændt lige pludseligt...ja så skruer du lidt ned for dine volt...indtil den ikke mere smager brændt mere...

Køber du på et tidspunkt en brænder/tank med en anden ohm størrelse end den du plejer....ja så skal du lige regulere dine volt igen...

Trex 16-03-2014 22:37

Mand: jeg skal nok vende tilbage, når jeg har købt dem. Men det bliver nok først sidst på ugen.

Web: efter rygestoppet damper jeg ca 3ml om dagen plus/minus 0.5ml. Så syntes at 18350 burde række til en dag.

De AW bats regner jeg med at købe hos 1life.dk da det lader til, at det er de originale AW.

Helene: vi er ved at være nået igennem de væsker vi fik fra dig, kæresten kan godt lide de fleste frugt smage. Men lakrids og rya og de forskellige andre, er vi ikke så vilde med, men vi tester stadig :p

Jeg er landet på Royal blandet med jordbær og granat æble, det fungere rigtig godt for mig lige nu. I overgangs fasen fra rygning, og jeg bruger mindre og mindre Royal nok fordi den smager lidt hen efter rigtige smøger.

Webmaster 16-03-2014 22:51

Det er faktisk ganske normalt at bruge ca 3 ml pr dag....og nej det burde 18350 ikke kunne...det kan det heller ikke for os andre...

Jeg kan næsten få et 18500 til at holde en hel dag men også kun næsten...

Skal man være sikker ja så hedder det 18650...

mand 16-03-2014 23:01

Har du været væk det har vi slet ikke opdaget:)

Det er dejligt der er så meget gang i den her på k10 og nogle kommer videre i det end

bare et alm. batteri, da udstyret betyder så meget for at få den fulde glæde af dampen

og at man er kommet af med cigaretterne.

bare det at et variabelt batteri kan gøre så stor forskel eller et AW batteri til 60-70 kr

så er pengene givet godt ud....

frubipolar 17-03-2014 00:38

Ja, det er altså en "farlig" tråd.. Hihihi... ;)

Ja Web, det var også det jeg kunne læse mig til...
Jeg skal lige have kørt det alm ego batteri tomt, inden jeg prøver mit spinner....

Føler mig næsten nørdet bare ved at sige det.... Spinner... Spinner... :D
Hihihi... Spinner...:D

jh 17-03-2014 00:53

Citat:

Oprindeligt indsendt af frubipolar (Send 301628)
Jeg skal lige have kørt det alm ego batteri tomt, inden jeg prøver mit spinner....

Mener du køre det tomt for strøm?

Batterier man ikke bruger så tit, har bedst af at være fuldt opladet...

Så er det også klar, hvis du får bruge for et backup...
Citat:

Føler mig næsten nørdet bare ved at sige det.... Spinner... Spinner... :D
Hihihi... Spinner...:D
Uha, bare vent, om et ½ år, eller før, siger du "silica, mesh, kanthal, RBA" og mange andre sjove ting, du slet ikke viste at du kunne leve uden... ;)

Webmaster 17-03-2014 00:58

Man kan vende det om...hvorfor nøjes med at kun dampe alm når det for billige penge kan gøres så meget bedre...med et reguleret batteri...feks et spinner batteri...det gjorde en hel del for mit vedkommen da jeg skiftede til sådan et..

Problemet er at man bliver grebet...og ender ud med at bruge alle de penge man spare på cigaretter på grej til sin damp...

Men man bestemmer jo heldigvis selv hvor langt man vil gå....og fordi vi (mig selv specielt) går ret langt med at købe grej til min damp....ja så behøver man jo ikke nødvendigvis følge trop...

Der er jo heldigvis stadig en pæn del derude som er fuldt ud tilfreds med deres ikke reguleret batteri og deres CE4....

Det vigtigste er i alt det her....at man ikke ryge....men damper...og så er det fuldstændig lige gyldigt hvordan man så gør det...

Personligt har jeg det ganske fint med at bruge mange penge på det her.....

Det var jeg jo også før da jeg røg mine 60 smøger hver dag...

Så jeg spare måske ikke alle de penge som jeg kunne hvis jeg ville....men den store forskel er jo at jeg ikke ødelægger mine lunger og mit helbred ellers med at ryge..

Jeg er faktisk også 99.9 % sikker på at hvis jeg skulle få lyst til at stoppe med at dampe...ja så vil det være så meget nemmere at stoppe end hvis jeg røg alm cigaretter...

He he Mand....det er faktisk en super fed ting at i ikke lægger mærke til at jeg lige er væk et par dage...for det betyder jo at alt er forløbet fint herinde...

Frubipolar....husk at lade det alm batteri op igen...for de har ikke godt af at ligge afladet når man ikke bruger dem....de skal helst være ladet helt op når de ligger og ikke bliver brugt...

Nåå der var JH lige lidt hurtigere end mig :D

frubipolar 17-03-2014 01:33

Jo, jo...
Klart, at det alm batteri skal lades op igen, det skal jo netop fungere som backup...

Det er såment også et stort skridt for mig, at købe mit Spinner.... Uhhh Spinner....
Øhhh, tilbage til sporet. Altså, jeg har i de 4 mdr. jeg har dampet, brugt alm ego batterier og dem har jeg bestemt været rigtig glade for.
Men når jeg nu følger med i tråden her, så bliver jeg da inspirret (..??..) til at prøve andre batterier og tanke.
Bare den glæde i deler her, nå et nyt batteri går at dampen er meget bedere, eller at en ny tank går, at smagen er meget bedere.
Det går jo, at jeg gerne vil prøve. Prøve om det for mig kan gøre en forskel i smagen eller dampen...

jh 17-03-2014 01:38

Citat:

Oprindeligt indsendt af Webmaster (Send 301630)
Man kan vende det om...hvorfor nøjes med at kun dampe alm når det for billige penge kan gøres så meget bedre...med et reguleret batteri...feks et spinner batteri...det gjorde en hel del for mit vedkommen da jeg skiftede til sådan et..

Ja, variabelt batteri gør en kæmpe forskel, om det er spinner/twist eller mod, gør knap så meget...

Citat:

Problemet er at man bliver grebet...og ender ud med at bruge alle de penge man spare på cigaretter på grej til sin damp...
Kender jeg overhovedet ikke noget til... ;) (mangler en smiley med glorie...)

Citat:

Det vigtigste er i alt det her....at man ikke ryge....men damper...og så er det fuldstændig lige gyldigt hvordan man så gør det...
Ja, bare det holder en fra røgen, så er målet nået...

Citat:

Personligt har jeg det ganske fint med at bruge mange penge på det her.....
Jeg må indrømme at jeg prøver at holde igen, med mere eller især mindre success...

Men der er også røget en del til hamstring af nikotin, og alligevel tror jeg (jeg er for længst holdt op med at føre regnskab) at jeg bruger mindre end da jeg røg...

Citat:

Jeg er faktisk også 99.9 % sikker på at hvis jeg skulle få lyst til at stoppe med at dampe...ja så vil det være så meget nemmere at stoppe end hvis jeg røg alm cigaretter...
Det tror jeg også, jeg føler mig mindre afhængig af dampen, end jeg gjorde at cigaretterne...

Jeg overvejer da også at stoppe med dampen, men vil helst have at det kommer af sig selv, på den måde er chancen for tilbagefald nok mindst...

Om det så er i morgen eller om x år, ja, det betyder mindre...

Citat:

He he Mand....det er faktisk en super fed ting at i ikke lægger mærke til at jeg lige er væk et par dage...for det betyder jo at alt er forløbet fint herinde...
Jeg havde nu godt lagt mærke til dit fravær, men regnede med at du var opslugt at racerbiler...

Webmaster 17-03-2014 03:40

@Frubipolar....tja hvis man ikke prøver nogle nye ting ja så vil man jo ikke vide eller finde ud af om der er noget som måske er dobbelt så godt som det man har...

Selvfølgelig kan man være lidt uheldigt at støde ind i ting som faktisk er værre end det man har i forvejen...men det sker nu heldigvis sjældent for mig...men jeg læser også rigtig meget om ting før jeg køber dem...

@JH....jeps der gik sg racerbiler i den og det ødelagde fuldstændig min rytme....da det jo er på nogle vanvittige tidspunkter når det bliver sendt live fra den anden side af jorden...men men det var nu godt...og jeg vil da gentage succesen her om 14 dage når de skal køre i Malaysia...

Det med at bruge en del penge på det her...tja jeg bruger nu heller ikke lige så meget som jeg brugte på røg...måske ca halvdelen (:)

EDIT

Er der nogen af jer der ved hvordan de laver denne væske....som de siger er kun lavet af VG...helt uden PG....men den skulle give både kraftigt halskrads og smage af meget...http://www.intellicig-usa.com/ECOvap...ong%2030ml.htm

Trex 17-03-2014 16:01

Jeg er i tvivl nu om det er mine batterier, der skaber sig. For jeg tror det er min SVD der har fået en hjerne blødning :confused: den er begyndt at slukke af sig selv, og nogen gange skal jeg trykke hårdt for at den tænder. Og andre gange skal jeg trykke 4-5 gange for at den vil dampe :mad:

det er godt nok træls, er der nogen måde hvor jeg kan finde ud af om det er min SVD, eller mine bats der laver ged? Når bats er ladet ligger de på 4.0-4.1 volt så jeg vil da mene de er ok, og jeg har også monteret ny coil

Edit: nu fik jeg bestilt 5 stk coils, og et lille ekstra ego 350 mah bat hos fasttech, så nu håber jeg det når frem.

jh 17-03-2014 23:11

Citat:

Oprindeligt indsendt af Webmaster (Send 301635)
@JH....jeps der gik sg racerbiler i den og det ødelagde fuldstændig min rytme....da det jo er på nogle vanvittige tidspunkter når det bliver sendt live fra den anden side af jorden...men men det var nu godt...og jeg vil da gentage succesen her om 14 dage når de skal køre i Malaysia...

Tænkte det nok, Ja, det er hård for døgnrytmen...

Citat:

Er der nogen af jer der ved hvordan de laver denne væske....som de siger er kun lavet af VG...helt uden PG....men den skulle give både kraftigt halskrads og smage af meget...http://www.intellicig-usa.com/ECOvap...ong%2030ml.htm
Det er svært at sige, nu er smag jo relativt, det den ene syntes kradser for vildt, kradser dårlige nok for andre...

Smagen, her smider de nok bare mere aroma i, da VG bærer smager dårligere end PG...

Halskrads kan være forsøgt forstærket med enten Diablo-Loco, eller Flash...

DL har jeg prøvet, det ligner på ingen måde det krads nikotin giver, det er bare iriterende, Flash er netop indkøbt, og skal prøves, men forventer ikke det store...

Målet var at finde noget der kunne efterligne smag og krads fra nikotin, for på den måde at snyde hjernen, men tvivler på at det kan lade sig gøre...

Citat:

JH...jeps både silica, vat og mesh....man skal jo lege lidt med det...
Er det til alm. recoil af clearos, eller RBA?

Citat:

Jeg vidste godt at man kan købe dem færdige ved fasttech...det har jeg har jeg da også gjort...men det er en del sjovere at selv lave dem...
Det er det også, til en vis grænse, med der skal også være noget der bare virker, når de hjemmelavede driller...


Citat:

Oprindeligt indsendt af Trex (Send 301681)
Jeg er i tvivl nu om det er mine batterier, der skaber sig. For jeg tror det er min SVD der har fået en hjerne blødning :confused: den er begyndt at slukke af sig selv, og nogen gange skal jeg trykke hårdt for at den tænder. Og andre gange skal jeg trykke 4-5 gange for at den vil dampe :mad:

det er godt nok træls, er der nogen måde hvor jeg kan finde ud af om det er min SVD, eller mine bats der laver ged? Når bats er ladet ligger de på 4.0-4.1 volt så jeg vil da mene de er ok, og jeg har også monteret ny coil

4.0-4.1 lyder lige lavt nok, mine er på 4.2 når de kommer frisk fra laderen...

Men det kan sagtens være dit mod der skaber sig, det skulle være mærkeligt hvis alle batterier er døde på samme tid, med mindre det er din lader der ikke lader ordenligt...

Hvor mange og hvilke batterier har du?

Webmaster 17-03-2014 23:37

De coils jeg skal lave er både til RDA og RBA...jeg har 2 Kayfun, en Igo W3 og en genesis Kraken...sidstnævnte kan bygges i det hele....mesh....vat...silica....

Jeg har så også lavet nogle stykker til de protank 2 jeg har...

Ja man skal da helst kunne få det til at fungere med de coils...og det fungere da også fint nok...og jeg har jo mine alm iclear og min nye Nautilus hvis det driller med de coils...

Så det er ikke sådan at jeg slet ikke kan dampe hvis det driller...og ja det sker da at det bare ikke vil som jeg vil...men men så er det bare på den igen...håber meget at det vil hjælpe når jeg får min tredje hånd med lup i...for det hjælper jo kraftigt på det hvis man også samtidig kan se hvad man laver ha ha

Ja det lyder meget underligt med den SVD og de batterier....jeg har også svært ved at tro at alle dine batterier skulle gå i udu på samme tid...

Men det lyder ret underligt at de kun er på 4.0 eller 4.1 når de er fuldt ud opladt....de skulle meget gerne viser 4.2...

Men det burde jo ikke få din svd til at slukke bare fordi de er mindre opladt end ellers...så jeg hælder nok mere til at det er din SVD der måske kan være noget med...

Har du haft tabt den eller ude i regnvejr eller sådan noget...hvis du ikke har så skal du da brokke dig til forhandleren...

Måske det lige ville være smart at vente på dine nye batterier så du kan se om den stadig gør det samme med dem..

Ninja 18-03-2014 00:04

@trex

Min SVD driller også, men det er mere min egen skyld end SVD'ens - det sker typisk når jeg aktivere fyrknappen med tommelfingeren - det går simpelthen for hurtigt til, at den kan nå at registrere det jeg foretager mig - så når jeg skal slukke den, så forbliver den ofte tændt, og når jeg så tror jeg tænder den, tjaaaa, så slukker jeg jo....og så bøvler jeg med dét. Samtidig har jeg været ude for, at jeg får dampet på sådan en underlig måde, hvor jeg får slukket den mens jeg damper, og så suger jeg løs....på et slukket mod.

Men alt det bøvl, går fuldstændig væk, hvis jeg tager det stille og roligt. Som hvis jeg koncentreret trykker 3 gange til sluk, eller tre gange til tænd - og ellers trykker én gang pr hiv (eller én gang pr dobbelt hiv), og får trykket fyrknappen helt i bund hver gang.

Om det er det samme du får gjort, ved jeg så ikke. Men jeg kender fuldstændig til det du skriver, og hos mig sker det når jeg er for hurtig på knappen, eller betjener den pr automatik mens jeg fx ser TV oa.

Trex 18-03-2014 15:13

Tusinde tak for jeres svar

Jamen den SVD har ikke været ude af huset, og jeg har ikke tabt den.jeg nurser nærmest om den:D

Helene: jeg troede faktisk også det var mig der var for ivrig, men det er ikke tilfældet. For nu har jeg holdt øje med den hele dagen igår og idag, og den går bare ud af sig selv.og nogle gange kan jeg hverken tænde den eller slukke den

Jeg skrev til Per fra vape4you, hvor jeg købte den og tager ud til ham i morgen med den,og regner da stærkt med at jeg får en ny. Så jeg kan komme til at dampe ordentlig igen :p

Webmaster 18-03-2014 15:50

Ja så må der være en løs forbindelse inden i den SVD medmindre det har noget med dine batterier at gøre som slukker den....men det har jeg dog svært ved at tro pludseligt kan ske når det gælder flere batterier.....

Skriv lige hvad du finder ud af med Per...

Bodrum 18-03-2014 15:57

Opdatering på Iclear30.

Jeg har valgt at ligge den på hylden, og gå tilbage til min Pro kanger 2.
Jeg gider ikke til at rode med at blande væsker, fordi den fungerer fint i min kanger, men mentholen er bare for stærk i Iclear30.

Så det er simpelthen, fordi at der kommer for meget smag.

Den er ganske fin, og jeg vil klart anbefale den til andre, men det er et problem, når man damper menthol.

Webmaster 18-03-2014 16:04

Ja det er fordi det er en dual coil der sidder i den iclear og den giver mere smag end en enkelt coil som der sidder i Protank 2...

Man kan selvfølgelig finde en mildere mentol hvis man skal bruge den iclear...

Men det er jo lidt synd at du fik købt den hvis du kun damper mentol...og ikke andre smage..

Men okay hvis du kender andre der damper...ja så kan du jo sælge den eller have den liggende til backup hvis nu det blev nødvendigt..

Du skal nok lige have det i tankerne hvis du nu skulle kigge på andre tanke...at det nok ikke skal være dual coils du skal have..

Trex 18-03-2014 16:15

Citat:

Oprindeligt indsendt af Webmaster (Send 301765)
Ja så må der være en løs forbindelse inden i den SVD medmindre det har noget med dine batterier at gøre som slukker den....men det har jeg dog svært ved at tro pludseligt kan ske når det gælder flere batterier.....

Skriv lige hvad du finder ud af med Per...

Web jeg skal nok give lyd, hva det ender ud med. Lige nu røg tankerne tilbage til en Provari, jeg kunne se inde på mulens side at der havde været nogle problemer med nogle SVD kits.

Men jeg regner da ikke med at det giver problemer i morgen, den skulle gerne bare blive ombyttet eller pengene tilbage, men nu må vi se.

Ang single og dobbelt coil, så er der en stor forskel. Hvis jeg blander noget i min 30s jeg syntes smager for syrligt, så kan jeg hælde det i min evod tank også smager det fint. Så den iclear med dobbelt coil hiver virkelig smagen ud af væsken

Ninja 18-03-2014 18:12

Jamen bare afsted med den SVD, for så må der helt klart være en fejl! Min teer sig kun hvis jeg har været for hurtig på knapperne, men siden jeg har brugt ''pegefinger-metoden'' så har den ikke drillet overhovedet!!

Men der kan jo forekomme fejl - bare se min Trustfireoplader der pludselig brændte af, selvom forhandleren aldrig havde set det før, og jh har kørt fint med sin 1,5 år.

@Bodum
Jeg har også flere væsker der får en anderledes smag i iclear 30 og som bliver mere tydelige, navnlig alle de væsker jeg har hvor menthol eller mint indgår!! Vanilla mint, after eight, dobbelt menthol, jordbær mint osv.....de bliver dobbelt så stærke!!

@web
Nu har jeg dampet på Aspire Nautilus et par dage, og jeg er SÅ begejstret over, at der ALDRIG kommer nogen gruglen, uanset om man kædedamper eller hygge damper - tror aldrig tidligere, jeg har haft en tank uden gurglen (på ét eller andet tidspunkt!). Og så giver den simpelthen så meget damp og tilpas halskrads, at hver eneste hiv bliver en sand fornøjelse. Dog har jeg fået et par enkelte ''brændte hiv'' når jeg damper på 10, men hvis jeg lige ''primer'' den efterfølgende 2-3 gange, så går det brændte væk med det samme. Hvis jeg skruer ned på de 8 som jeg plejer, kommer der aldrig brændt smag, men jeg synes Nautilus er ret god på 10.

Jeg damper perfekt ved 1.1mm, men kan i perioder godt skrue op til 1.4mm med samme fordel. Jeg ligger godt på de to.

Såfremt jeg er lige så begejstret i næste måned, så køber jeg sgu en mere. Indrømmer jeg ikke har truttet meget i iclearen siden.

Webmaster 18-03-2014 20:23

Har det fuldstændigt på samme måde Helene...den er fantastisk og bliver ikke utæt...

Jeg har dog fået den til at gurgle....men det var efter jeg havde skruet tanken på ja der havde jeg ikke set at jeg havde fået sat lufthullet på den mindste....og så har man en tendens til at trække for meget væske ind i den....

Men det tager et eller to sug efter man har skruet den op....jeg har den for det meste på 1.8 eller 2.0 mm...og har man den der ja så kan man virkelig ikke få den til at gurgle...

Så man skal lige huske at tjekke hvilket lufthul den står på når man har fyldt den op og skruet den på igen...da den ring man indstiller luften på hurtigt kan få rykket sig...

Man kan lille ned med den...kædedampe....ja alt...og den fungere upåklageligt...

Herligt at ringen til indstilling til luft ja den har små hak den falder i...så man kan både høre og mærke når den rammer et lufthul...

Jeg er ret sikker på at jeg skal have et par stykker mere af den...for jeg har heller ikke truttet meget i min iclear siden jeg har fået denne Nautilus...

Men bruger man en af de der små 10 ml flasker når den skal fyldes op....ja så forsvinder sådan en flaske rigtig hurtigt når den sluger 5 ml af gangen men men det er jo herligt at man ikke konstant skal fylde sin tank...elsker den simpelthen..

Ninja 18-03-2014 21:55

Jeg fylder den til lidt over ''halv stang'' men det er fordi jeg skifter smag ind i mellem, men for fanden den er go'!!! Og så ser den helt fantastisk ud på 134'eren - de to klæder hinanden VIRKELIG godt fordi de begge er så rustikke, men alligevel elegante. Den ser også godt ud på SVD'en - bruger du pynteringen på Provarien, eller passer det ikke sammen stilmæssigt??

Selv coilen/brænderen er af virkelig god kvalitet og så vidt jeg kan se, burde det være muligt at selv lave glødetråd mm (ikke for mig), men for dig måske?

Webmaster 18-03-2014 22:17

Nej man kan desværre ikke selv lave coils til den....for man kan ikke skille den af...

Jeg har desværre ikke fået købt en pyntering til min Provari endnu...det kommer....men jeg bruger nu alligevel den Nautilus på den....og det ser ikke sååå dårligt ud....men indrømmet det vil se bedre ud hvis der lige kom en pynte ring på den...

Provarien er bare så god at jeg ikke synes at jeg vil sætte den Nautilus på andre mods...

Ninja 18-03-2014 22:33

Hmmm, jamen de laver selv Nautilus coils på youtube....

https://www.youtube.com/watch?v=tlVO_SpO1c0

Webmaster 18-03-2014 23:13

Ja de laver enkelt micro coil setup...men ikke dual coul setup...

Jeg har set denne fra Rip Tripper https://www.youtube.com/watch?v=VAmIJIUeEUg

Men jeg er ikke enig i at du kan få det bedre med en en enkelt micro coil frem for det dual coil setup man kan købe...men han har altid været tilhænger af enkelt coils frem for dual coils...ham Rip Tripper..

Skal man selv lave det dual coil setup...ja så skal man til at have gang i modstand/ikke modstands tråd...da metaltrådene ikke må ramme hinanden...

Selv hvis det var til at lege med ja så ville du ikke kunne komme ned og få det fittet ind så de sidder rigtigt...

Hvis jeg ville have en enkelt micro coil....ja så kan jeg bare lave den på min protank....hvilket jeg da også har lavet...

Ninja 18-03-2014 23:49

Synes alligevel det giver tryghed at vide, at man i det mindste kan lave single coils, nu hvor man ikke aner hvordan fremtiden kommer til at se ud, om ikke andet, så kan man da dampe videre, selvom det senere måske ikke bliver noget man kan købe:)
Og man har da før hørt, at nød lærer nøgen kvinde at spinde, så måske bliver man så presset, at man kan lave dual:D

Stuen 18-03-2014 23:56

Citat:

Oprindeligt indsendt af Webmaster (Send 301090)
Ang det der mentol....mentol er vel ikke bare mentol...det kan vel laves i meget meget stærkt og så knap så stærkt...eller hva....måske man bare skal lægge ud med en der er lidt mildere end sådan en der får hårene på brystet til at rejse sig...(ja håber godt nok ikke at du har det problem Helene;))

Jeg er godt nok spændt på at prøve det mentol...og se om det er noget for mig...

Hvis man skal dampe mentol...så er det vel bedst at bruge en pyrex eller glas tank til formålet eller hur...er der ikke noget med at det kan krakelere plastic tanke...eller er det noget jeg har drømt jeg har læst noget om...

Jeg damper en meget stærk mentholblanding, med plastik-tank (går jeg ud fra at de er, de er i hvert fald ikke glas). Det er så Ce4 jeg bruger, original version, ikke de tynde kopier og oplever faktisk aldrig at de revner. Jeg prøvede af økonomiske årsager kopier, og bom de blev utætte ret hurtigt. Så jeg køber originalerne og de klarer min stærke most :D Ville jeg bare lige indskyde...:p (ved ikke hvad pyrex er dog)

Ninja 19-03-2014 00:03

Pyrex er sådan en ånd der danner sig af damptågen, han kan - som i Aladins lampe - give tre ønsker!!
Nej, pyrex glastypen har et mindre udvidelseskoefficient, så det kan holde til en del mere end almindeligt glas....jeg har også en del drikkeglas i pyrex, de har fandeme været gode da ungerne var små og de let tabte eller væltede glassene, de var svære at smadre!!

jh 19-03-2014 01:26

Citat:

Oprindeligt indsendt af Webmaster (Send 301817)
Ja de laver enkelt micro coil setup...men ikke dual coul setup...

Singlecoil er meget lettere at lave selv, der skal ikke ret meget til før den ene coil i et dualcoil system får mindre væske end den anden, hvilket giver brændt smag, især når han bruger vat...

Bare vent til der kommer kopicoils på markedet, så bliver der skrevet stolpe op og stolpe ned om brændt smag...

Citat:

Selv hvis det var til at lege med ja så ville du ikke kunne komme ned og få det fittet ind så de sidder rigtigt...
Der er noget "cartomizer i tank" over den, det var noget af det bedste jeg har kørt med, hvis den er lige så godt som cart i tank, skal den da prøves, når fasttech får den...

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 301824)
Synes alligevel det giver tryghed at vide, at man i det mindste kan lave single coils, nu hvor man ikke aner hvordan fremtiden kommer til at se ud, om ikke andet, så kan man da dampe videre, selvom det senere måske ikke bliver noget man kan købe:)
Og man har da før hørt, at nød lærer nøgen kvinde at spinde, så måske bliver man så presset, at man kan lave dual:D

Ja, det har du helt ret i, samtidig er der jo også en del penge at spare ved at lave coil selv...

Ninja 19-03-2014 01:45

Den ér meget lig cartomizer (som jeg også brugte førhen) - specielt det der stabile, afdæmpede og meget lydløse, som henleder tankerne på cartomizer fornemmelsen..

Jeg havde bare lidt problemer med de første cartomizere for nogle år siden, det endte altid med at jeg måtte lave nye (eller ekstra) lufthuller. Men så fungerede de også perfekt!!!

Håber i dén grad Fasttech kommer med ind i kampen!! Det kan jo kun blive billigere.

Har du fået gang i noget Kong FU???

Jeg kan ikke så godt lide is og spiser det sjældent, men HVIS jeg en sommerdag bliver lokket, så er det altid en kong fu is der ryger ned, eller en champagnebrus.....men oftest kong fu.

Webmaster 19-03-2014 01:47

Det er også helt fint at kunne lave sine coils selv....

Men jeg har aldrig kunne lave noget der bare kommer i nærheden af den Nautilus tank...og jeg har alligevel lavet en hel del efterhånden....så mange at jeg kan ret præcist få ramt de ohm jeg vil have...men men de der dual coils...dem kan jeg ikke hamle op med...ihvertfald ikke dem der høre til den tank...

Det der non resistance kantal der skal bruges til at lave de dual coils....det er jeg bare en klovn til at få til at passe...har skam forsøgt...men men også givet op...

Så jeg holder mig til at kun lave coils til mine RBA og min RDA...for det kan jeg da finde ud af...med et okay resultat...og så køber jeg bare en masse af de færdig coils til den Nautilus...så jeg ikke lige kommer til at mangle..

Jeg er nogenlunde sikker på at dem skal man nok kunne købe fremover...hvis man tænker på de nye regler for damp...

jh 19-03-2014 02:22

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 301846)
Den ér meget lig cartomizer (som jeg også brugte førhen) - specielt det der stabile, afdæmpede og meget lydløse, som henleder tankerne på cartomizer fornemmelsen..

Tænkte det nok, men rart at få det bekræftet.

Citat:

Jeg havde bare lidt problemer med de første cartomizere for nogle år siden, det endte altid med at jeg måtte lave nye (eller ekstra) lufthuller. Men så fungerede de også perfekt!!!
De drillede også mig, i starten, indtil jeg lærte at suge en gang i mellem, uden at trykke på knappen, så der kunne komme væske til...

Carto i tank er det eneste system jeg har oplevet der aldrig giver væske i munden, gurgler aldrig, kan ligge ned hele dag, uden at lække, aldrig brændt smag...

Gad vide hvad det vat der er i hedder, det er ikke rigtig vat, sådan mere groft i det, mere som noget filterværk til akvarie...
Citat:

Håber i dén grad Fasttech kommer med ind i kampen!! Det kan jo kun blive billigere.
Det gør de, der er jo penge i det... ;)

Citat:

Har du fået gang i noget Kong FU???

Jeg kan ikke så godt lide is og spiser det sjældent, men HVIS jeg en sommerdag bliver lokket, så er det altid en kong fu is der ryger ned, eller en champagnebrus.....men oftest kong fu.
Ikke endnu, jeg har lige nogle andre blandinger jeg skal ha' dampet først...

Sidst jeg blandede glemte jeg at jeg var gået ned til 6mg/ml, og fik lavet en stor potion 12mg/ml...

Potionen blev dobbelt så stor da jeg fortyndede den ned til 6mg/ml...

Citat:

Oprindeligt indsendt af Webmaster (Send 301847)
Det er også helt fint at kunne lave sine coils selv....

Ja, det er ganske rart, og det giver en vis tilfredshed, når skidtet virker :)
Så er der da noget man kan, og så glemmer vi alle dem der ikke virkede...

Citat:

Det der non resistance kantal der skal bruges til at lave de dual coils....det er jeg bare en klovn til at få til at passe...har skam forsøgt...men men også givet op...
Hvor kommer det nonresistance ind i billedet?, det burde da ikke være nødvændigt... nonresistance er jo ikke isoleret i sig selv, så det hjælper jo ikke på evt. kortslutninger/hotspots...

Det hjælper kun på at tilledningerne ikke gløder, med så lange er de heller ikke, at det burde være et problem...

I denne video laver han dualcoils på en anden Aspire https://www.youtube.com/watch?v=pwgkYUgZXHI der bliver ikke nævnt nonresistance tråd, men man kan se noget teflonisolering på topcoilens tilledninger...

Citat:

Jeg er nogenlunde sikker på at dem skal man nok kunne købe fremover...hvis man tænker på de nye regler for damp...
Jeg er også ret sikker på at vi kan købe udstyret, men kan godt li' tanken om at kunne lave det selv, just in case :)

De er lidt ude med riven igen, tror de varmer op til det nye EU direktiv:

http://jyllands-posten.dk/indland/EC...cigaretvaeske/

http://jyllands-posten.dk/indland/EC...igaret-vaeske/

Men det er "kun" nikotinvæsken de er ude efter...

Ninja 19-03-2014 02:38

Og så starter ''anmeld din nabo'' igen - nu bare under ''anmeld din lokale forretning'' i stedet - jeg skal sgu ikke anmelde nogen eller noget!!

Måske de skulle skrue op for anmeldelserne, når de reelt har et lovligt produkt at tilbyde damperne? Bare en ide!!
Det er jo de færreste der kan klare en kold tyrker og dampe 0 mg fra dag til anden.

Så kære politikere - kom med et alternativ!!!

Ja, det lignede præcis sådan noget akvarie materiale, lysebrunt.....ved ikke om man kan købe det løst, og under hvilket navn. Men i stedet for at koge alm bomuldsvat, så er pladevat faktisk SUPER, man kan faktisk også bruge bamsevat i cleromizeren. Måske er det til akvariet heller ikke utænkeligt. Så længe det ikke er af asbest, så går det vel an, hehe...


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:34.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension