K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   E-Damper (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=94)
-   -   E-cigaretter (https://www.k10.dk/showthread.php?t=23175)

handy 29-07-2013 06:31

Hej kunne godt tænke mig at komme i gang med at dampe er der nogle der kan anbefale et godt sæt det skal helst være et der giver godt med røg og ville være fint hvis der evt kunne komme et link med til hvor jeg kunne købe det MVH Handy og god dag til alle.:)

mand 29-07-2013 21:41

Hej og velkommen i dampverden, skulle jeg starte i dag så ville sådan et sæt her være udmærker, og så til billige penge, eller det andet jeg linker til.
http://pink-mule.com/startsaet/start...lt-sæt-kit-ce4

http://pink-mule.com/startsaet/start...rt-black-negro

der kommer nok andre som har gode forslag til startsæt.

handy 30-07-2013 09:12

Citat:

Oprindeligt indsendt af mand (Send 279584)
Hej og velkommen i dampverden, skulle jeg starte i dag så ville sådan et sæt her være udmærker, og så til billige penge, eller det andet jeg linker til.
http://pink-mule.com/startsaet/start...lt-sæt-kit-ce4

http://pink-mule.com/startsaet/start...rt-black-negro

der kommer nok andre som har gode forslag til startsæt.


Takker mand :)

mand 03-08-2013 08:12

Hvordan går det med Dampen her i varmen, kan godt mærke min væske bliver mere
tynd/flydende men uden betydning bare man har en god og tæt tank.

Måske der er kommer nye til som er begyndt at dampe her i ferien,

Ninja 03-08-2013 10:27

Jeg damper sjældent efterhånden, der kan snildt gå et par dage i mellem, og jeg damper 0 mg, hvis jeg damper.....

Nu står jeg så også skal rejse her i eftermiddag og er hunderæd for flyveturen, så jeg har en pakke nervepiller og en pakke øko smøger med laveste nikotin med i håndtasken - jeg magter ikke at tage dampgrejet med. Det er ikke sikkert jeg får brug for noget af det, men jeg vil nødigt føle jeg mangler det, så det SKAL MED!!!:D

:kram:

jh 03-08-2013 10:50

Damperiet går fint her, men varmen er uudholdelig :( savner næsten vinter, sne og slud, næsten...
Håber du får en rigtig god ferie, Helene.

Ninja 03-08-2013 12:21

Takker jh:kram:

mortenthekin 05-08-2013 10:31

elekcig.dk, det er billigt og godt :D

jh 05-08-2013 13:37

Citat:

Oprindeligt indsendt af mortenthekin (Send 280079)
elekcig.dk, det er billigt og godt :D

Måske du kunne lokkes til at skrive et par ord om hvad der er så fantastisk godt og billigt ved netop den biks?

For mig ligner den alle de andre, både på pris og udvalg.

mand 06-08-2013 13:43

Ja god tur Helene men du er nok rejst, jeg er lige kommet hjem fra hytte ferie i dag,

kan heller ikke lige se andet end det er reklame for denne webbutik.

mand 06-09-2013 23:26

Lang tid siden
 
Det er så lang tid siden vi sidst har skrevet om e cigaretter, er i helt holdt

op med at dampe.:-(

Der har været skrevet så meget det sidste stykke tid i medierne om hvor

farligt det er at dampe, men igen er der ikke kommet nogle seriøse beviser

på det, jeg kender mange som ikke ryger mere og er gået over på at dampe,

de siger at de kan mærke en forbedring i deres liv, en døjede meget med

astma da hun røg, nu er det næsten væk, så noget godt er der ved at dampe,

fri for at lugter af røg, at børn ikke mere er passiv rygere osv.

jeg selv har dampet i 1 1/2 år og jeg kan selv mærke en forskel,

er der kommet nye til som gerne vil have hjælp eller gode råd til at komme

i gang med at damp, så bare skriv, vi kender de gode steder at handle

og hvor det er billigst og bedst. :eek:

Ninja 07-09-2013 00:04

Næææ, jeg hverken ryger eller damper mere. Det må efterhånden være 1 måned siden jeg tog det sidste hiv. Men jeg vil ikke sige jeg er holdt op, for jeg tager en dag af gangen og kan godt lide at jeg ikke har lovet nogen noget, og derfor kan dampe hvis jeg vil uden at ''aflægge regnskab''....

Men jeg har bare ikke noget behov for nikotin, og jeg tænker heller aldrig over det mere.....så jeg har i hvert fald brudt vanen. Så for mig har det været et effektivt rygestop!!

Jeg er personligt ikke bange for hverken damp, eller at dampe. Men cigaretter, dér går grænsen!!!

jh 07-09-2013 00:08

Der er jo ikke så meget at skrive om, det kører jo bare derud af :)
Jeg har stadig ikke rørt en smøg, så nu skal jeg "bare" længere ned i styrke, er på 10mg nu.

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 282908)
Næææ, jeg hverken ryger eller damper mere. Det må efterhånden være 1 måned siden jeg tog det sidste hiv.

Det er dælme flot gået, Helene. :)

mand 07-09-2013 09:36

Flot Helene jeg tager hatten af for dig.

Det var jo nok også formålet da jeg gik over på damp at jeg ville stoppe med alt dette

her, men som alt andet hyggeligt er dampen nu blevet en del af min hverdag,

det er nok nikotinen som bestemmer en del men nu hvor det er blevet en hobby

at damp er det lige som om jeg ikke har lysten til at stoppe, måske bare en dårlig

undskyldning,

Det lyder godt jh.

Kan forstå på dig du går efter at stoppe helt, du har efterhånden også dampet i et

stykke tid nu.

Ninja 07-09-2013 09:58

Meeeen, jeg har jo også dampet omkring 2 år, så det er ikke noget der er sket specielt hurtigt, det har været et langt sejt træk...men på den gode måde:)

mand 08-09-2013 07:29

Du har jo haft tiden kan man sige til at trappe ned i, men rigtigt flot gjort.

jh 08-09-2013 12:53

Citat:

Oprindeligt indsendt af mand (Send 282917)
Det lyder godt jh.

Kan forstå på dig du går efter at stoppe helt, du har efterhånden også dampet i et stykke tid nu.

Ja, målet er at stoppe helt, heldigvis fik hobbydelen aldrig rigtig fat her, jeg tror og håber at det gør det lettere at stoppe.

mand 08-09-2013 14:18

Jeg ved ikke om jeg kan sige desværre har jeg fået en hobby, nej jeg er glad for dampen

og det som følger med, jeg har fået så mange væk fra cigaretter i tror det er løgn,

og bare denne glæde på deres vegne er jeg glad for.

jh 08-09-2013 15:01

Jeg kan sagtens forstå at det bliver en hobby for mange, der er endda nogle der damper 0mg enten for hyggen eller hobbyens skyld :)

Det var også ved at blive en hobby for mig, jeg har flere VW mods, RBA med mesh og kanthal, køleskabet fuld af aroma'er osv...
Har endda stumper til at bygge et Evercool* mod liggende.

Jeg er skam også glad for dampen, og er slet ikke klar til at slippe den endnu, jeg var også glad for smøgerne, havde de ikke været så usunde og dyre, havde jeg røget endnu.

* http://www.e-cigarette-forum.com/for...ltage-mod.html

mand 09-09-2013 09:10

Til alle jer som gerne vil have hjælp til brug af e cigaret eller selv har noget at

bidrage med, kom over på Ecig forum.dk

http://ecig-forum.dk/vbulletin/forum.php

maruus 10-09-2013 22:34

Citat:

Oprindeligt indsendt af mand (Send 283099)
Til alle jer som gerne vil have hjælp til brug af e cigaret eller selv har noget at

bidrage med, kom over på Ecig forum.dk

http://ecig-forum.dk/vbulletin/forum.php

Tak for tippet
Rigtig god Ide, sprang straks derover
Og jeg damper stadig :D

mand 11-09-2013 19:23

Godt Maruus der er læsestof nok til et par timer eller dage :)

spørg du bare løs alle er flinke og søde hjælpsomme.

mand 23-10-2013 15:38

Vil lige prøve at tage tråden op igen og om der skulle være interesse for nye brugere

at læse eller komme med spørgsmål til e cigaretter,

så vil vi gerne være behjælpelig med svar.

Bodrum 23-10-2013 17:26

Jeg holdte 7 uger med en Ego-T (Discount mærke)
Jeg holdte så en uges pause og begyndte at ryge igen.

Idag har jeg så modtaget

http://www.ecigz.dk/batterier/118-vi...-1300-mah.html ( med variabel volt

http://www.ecigz.dk/mizers/142-kanger-protank-2.html

Samt købt 100ml væske for knap 65 kr stykket (Double mint) Har købt 2, så sammenlagt 200ml for 160 kroner ca.
Og det fungerer bare! Det tog tre dage for at modtage den færdigblandede væske fra Polen.

Fra http://www.inawera.com/index.php? 15% på den første ordre.

Man kan også købe væsken, så man selv skal blande det..

Det er klart det bedste køb jeg nogensinde har gjort, sådan en Vision 1300 + Kanger pro tank 2 ! :)

Ecigz.dk er væsentlig billigere end andre forhandlere (5-10 kroner) Ihvertfald på de to ting jeg har købt.

Ser sådan her ud..

http://imageshack.us/f/853/5ws5.jpg/

Ligger utrolig godt i hånden, og samtidig er den utrolig behagelig at suge i :)
Taget med mit Nikon D3200

Ninja 23-10-2013 19:21

Den ser også rigtig god ud Bodum!! Og godt billede:)

Jeg savner at dampe må jeg indrømme, og specielt savner jeg at modtage pakker med rygegrej, det var simpelthen så hyggeligt....både at bestille, men også at prøve nye ting:D

Bodrum 23-10-2013 19:31

Tak, billedet ser desværre ikke så godt ud på imageshack.us :(
Men jeg har forsøgt at lege med fokus (slør/skarphed/fokus)

Hvor længe har du været røgfri? med/uden e cigaret

mand 23-10-2013 19:49

Dejlig at høre fra jer igen, her hos mig er der ikke sket så meget, dampen er lige som kommet ind i min hverdag og savner slet ikke min cigaretter,
hjælper stadigvæk nye med at komme i gang og hvor de kan købe deres udstyr billigst
og bedst.

Det se fint ud Bodrum,
et batteri skal være variabelt for at få så meget ud af smag og damp.

Måske der er kommet nye brugere til som kunne have lyst til at kommer i gang med at dampe, da det er meget mærkbar på helbredet og pengepungen.

Ninja 23-10-2013 20:58

Citat:

Oprindeligt indsendt af Bodrum (Send 287171)
Tak, billedet ser desværre ikke så godt ud på imageshack.us :(
Men jeg har forsøgt at lege med fokus (slør/skarphed/fokus)

Hvor længe har du været røgfri? med/uden e cigaret

Jeg holdt op engang i Juli måned, men dampede lidt engang i mellem med dage i mellem, men har ikke dampet eller røget siden 1 August:)

Gik fra at ryge mellem 40 og 60 smøger om dagen:D

mand 23-10-2013 22:13

Flot Helene.
Og du var endda en som gik meget op i alt det med e cigaret,

men du følger nok stadigvæk med i hvad der sker på markedet, for der er godt nok

kommet meget nyt til af alt, ikke det er li godt alt sammen men prøves skal det jo,

de gode gamle ce4 går man aldrig fejl af, når jeg har prøvet noget nyt og det ikke

virker så kommer der en ce4 på og alt er som det skal være.

Ninja 24-10-2013 09:05

Jeg er stadig tilmeldt div nyhedsbreve, så jeg klikker engang i mellem ind og tjekker ud, efterhånden som de ryger ind i mailboksen........meeeen, jeg er kommet bagud på point.

mand 25-10-2013 12:23

ok.

Kan kun sige i skal passe på hvilken aroma i damper, da nogen af disse aroma/essenser

indeholder diacetyl og andre skadelige stoffer,

mand 30-10-2013 12:16

Er der slet ikke nogen nye dampere her på K10,

Webmaster 01-11-2013 02:07

Jow det er der da....mig.....

Må hellere skrive hele historien...da man kan håbe at det kan inspirere andre til at kvitte smøgerne...

Jeg startede med at ryge da jeg var ca 13 år...er nu 51 år....har altid røget meget og jeg er en af dem som kan lide at ryge...

De sidste 25 år har jeg røget ca 60 cigaretter om dagen...og jeg har været glad for det...og har absolut ikke haft tænkt mig at holde op med at ryge...

Jo jo der er da en masse irriterende ting ved at ryge...askebæger, røgen, det er hammer dyrt, man skal hele tiden huske at have nok osv osv...men ud over det har jeg været glad for at ryge..ja det har ligefrem været hyggeligt at ryge...

I sidste uge tænkte jeg at jeg ville skrive til en ven som ved en hel del om det at dampe...og e-cigaretter...jeg skrev til ham og spurgte om ikke har kunne hjælpe mig igang med noget grej som ville være nemt at bruge...men som samtidig ville virke 100 % uden alt muligt vrøvl...

Han sendte alt jeg skulle bruge så jeg havde det lørdag...og lørdag aften d. 26/10 kl 23.30 røg jeg min første e-cigaret...

Det gik rigtig fint og jeg havde egentlig ikke lyst til at ryge alm cigaretter ved siden af....jeg havde ellers kun tænkt mig at de her e-cigaretter skulle sørge for at jeg kom ned på 20 alm smøger pr dag....så det var til at betale for igen...

Et døgn efter min første e-cigaret tændte jeg mig en alm cigaret....men den smagte ikke særligt godt....dette selvom jeg har røget disse smøger i mange år....så jeg slukkede den hurtigt igen....og ca 12 timer senere forsøgte jeg mig igen med den cigaret....men det smagte stadig dårligt så jeg slukkede den med det samme...

Siden har jeg ikke røget så meget som en eneste alm cigaret...og jeg har ikke lyst til det heller...

Jeg er selv ret overrasket over det her...for det var jo ikke meningen at jeg helt skulle stoppe med at ryge...og jeg har da heller ikke brugt min vilje til det eller tvunget mig selv til at lade være.....nej jeg har bare ikke lyst til dem...

Der er mange som har sagt....godt gået...rigtig flot osv osv....men jeg har virkelig ikke gjort noget som helst selv for at stoppe...altså ud over at jeg damper på en e-cigaret i stedet for...og den bruger jeg ikke engang så meget som så mange andre gør...

Jeg havde virkelig aldrig troet at jeg kunne stoppe med at ryge...jeg har jo heller ikke ville stoppe med at ryge....så det er vildt underligt at jeg så bare kan stoppe helt med at ryge...uden andet end at erstatte de alm smøger med ecigaretter...

Jeg er begyndt at mærke den forskel det er at ikke ryge men dampe....jeg kan smage meget meget bedre....det samme med min lugtesans....det er blevet helt vildt bedre...
Så meget bedre at jeg kan blive helt overrasket når jeg feks lukker en pakke klejner op(ja det er jo snart jul)....og så vælter lugten af klejner mig i hovedet....det gjorde det bestemt ikke før...men det har aldrig været noget jeg har tænkt over....men det kan jeg ikke undgå nu når jeg kan lugte ting så meget bedre...

Jeg er også begyndt at kunne smage min kaffe...det kunne jeg heller ikke rigtig før....ihvertfald ikke sådan rigtigt...men det har jeg jo aldrig haft tænkt over da jeg røg...

Jeg har dog stadig svært ved at tænke på mig selv som en ikke ryger...men det er jo nok fordi jeg bruger de e-cigaretter i stedet for....selvom jeg godt ved at det ikke er at ryge....men at dampe....

Man får jo ikke alle de ting som er skadelige ved alm cigaretter i e-cigaretterne...det er kun selve nicotinen men den er jo ikke skadelig...det er bare noget man bliver afhængig af...

Uanset hvad...så skal man jo se på de e-cigaretter op imod de 60 alm cigaretter jeg røg om dagen...

Men det kommer vel hen af vejen at man tænker anderledes om en selv...

Jeg vil vove den påstand...at hvis jeg kan gå fra at ryge 60 alm cigaretter om dagen og have røget i 38 år....til at ryge 0 cigaretter pr dag...helt uden abstinenser eller andet afsavn....ja så kan alle holde op hvis de ønsker det...

De e-cigaretter man kan få i dag...ja de er blevet så gode at det er fuldt ud nok at dampe og man behøver ikke de alm cigaretter...

Alene de penge jeg vil spare på det her cigaret stop...ja og så kommer der jo alle fordelene som bedre lugtesans...smag....lungerne osv osv osv osv....ja det vil bare være såååå godt....specielt når jeg ikke rigtig føler jeg har ofret noget for det...

Om e-cigaretter....ja der findes jo en hel verden nedenunder som man slet ikke kendte....og der er meget at lærer om det....men det er samtidig super nemt at komme i gang med det....og så er det billigt i forhold til de alm cigaretter...og der er heldigvis en masse hjælpsomme mennesker rundt omkring på nettet som er villige til at hjælpe en med alt de ved....lidt lige som vi gør herinde...

Nååå det var min lille historie om mit rygestop...

L.S. 01-11-2013 08:23

Citat:

Oprindeligt indsendt af Webmaster (Send 287930)
Jow det er der da....mig.....
Jeg havde virkelig aldrig troet at jeg kunne stoppe med at ryge...jeg har jo heller ikke ville stoppe med at ryge....så det er vildt underligt at jeg så bare kan stoppe helt med at ryge...uden andet end at erstatte de alm smøger med ecigaretter...

Jeg er begyndt at mærke den forskel det er at ikke ryge men dampe....jeg kan smage meget meget bedre....det samme med min lugtesans....det er blevet helt vildt bedre...

TILLYKKE med alle de forbedrede kropsfunktioner og økonomi! :)

mand 01-11-2013 11:00

Velkommen web :)

Dejligt at se det også er lykkes for dig at stoppe med at ryge,

nu er det ca 1 1/2 år siden jeg skrev det første indlæg her på K10

ang. e-cigaretter og jeg tror (ved) at der er flere som er stoppet med at ryge

og gået over på damp.

Men efter hvad du skriver du har røget (60 cigaretter) og bevist at det kan lykkes

at stoppe med at ryge, så vil jeg da opfordre andre til at komme i gang med at dampe,

da man kan mærke en stor forskel på helbredet og økonomi.

MEN ET STORT TILLYKKE HER FRA MIG.

Ninja 01-11-2013 11:38

Jamen Web dog! Hvor er det bare en god historie, jeg sidder og bliver helt glad over den:kram:

Jeg syntes selv at det var så dejligt ikke at have askebægere alle vegne, og at jeg kunne ligge og dampe i mit soveværelse (som ellers var nogen lunde røgfrit) - og ingen aske i tastaturet!!:D

Så kom der så også en lang periode hvor jeg blev irriteret over at mit hjem lugtede af gammel røg. Hver gang jeg kom ind når jeg havde været ude, så lugtede her bare SÅ fælt. Endnu værre var det at tage en jakke ud af klædeskabet og erfare at den stank af tobak...eller at andre mennesker i fx køen, stank af tobak:eek:

Selv husker jeg hvordan jeg pludselig kunne dufte grantræerne, dem havde jeg ellers aldrig kunne dufte før, men det var som at ryge tilbage til barndommen duftmæssigt. Duften af nybrygget kaffe, flæskesteg, appelsiner - eller bare frisk luft.
Anede ikke at sådan en iskold vintermorgen kunne dufte af noget, og fornemmelsen af at kunne trække alt den luft ned i lungerne UDEN at hoste, var også vild:D

Jeg kom heller aldrig til at ryge smøger igen, de smagte værre og værre....og der var heller ingen røg i dem, forhold til damp. Og så smagte de som udstødnings os lugter:o

Jensen1 01-11-2013 12:42

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 287954)
Jamen Web dog! Hvor er det bare en god historie, jeg sidder og bliver helt glad over den:kram:

Jeg syntes selv at det var så dejligt ikke at have askebægere alle vegne, og at jeg kunne ligge og dampe i mit soveværelse (som ellers var nogen lunde røgfrit) - og ingen aske i tastaturet!!:D

Så kom der så også en lang periode hvor jeg blev irriteret over at mit hjem lugtede af gammel røg. Hver gang jeg kom ind når jeg havde været ude, så lugtede her bare SÅ fælt. Endnu værre var det at tage en jakke ud af klædeskabet og erfare at den stank af tobak...eller at andre mennesker i fx køen, stank af tobak:eek:

Selv husker jeg hvordan jeg pludselig kunne dufte grantræerne, dem havde jeg ellers aldrig kunne dufte før, men det var som at ryge tilbage til barndommen duftmæssigt. Duften af nybrygget kaffe, flæskesteg, appelsiner - eller bare frisk luft.

Anede ikke at sådan en iskold vintermorgen kunne dufte af noget, og fornemmelsen af at kunne trække alt den luft ned i lungerne UDEN at hoste, var også vild:D

Jeg kom heller aldrig til at ryge smøger igen, de smagte værre og værre....og der var heller ingen røg i dem, forhold til damp. Og så smagte de som udstødnings os lugter:o

Den med tøjet, der har hængt i skabet, siden før man holdt op med at ryge, kender jeg godt.
Jeg måtte en tur på renseri med min fine røde skindjakke, da den lugtede som en hel kasse gamle skodder. Det varede lidt før jeg fik lokaliseret lugten og da var jeg allerede på vej i byen. Ellers kan jeg kun tilslutte mig glæden ved at opleve de dejlige dufte, som har været skjulte bag et lag tjære i så mange år.

jh 01-11-2013 15:08

Dejligt med en damper mere :)

Jeg var også meget glad for mine smøger, og havde bestemt ingen planer om at stoppe.
Men jeg må dog indrømme at jeg ind i mellem savner dem.

Jeg har ikke rørt en smøg i 1 år og 4 måneder, men jeg ved også godt at jeg ikke skal prøve bare en lillebitte enkelt en, for så hænger jeg på den igen...

Hvad bruger du så af udstyr, og hvilken styrke damper du?

L.S. 01-11-2013 16:02

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 287954)
Jeg kom heller aldrig til at ryge smøger igen, de smagte værre og værre....og der var heller ingen røg i dem, forhold til damp. Og så smagte de som udstødnings os lugter:o

også stort TILLYKKE til dig Helene - det er så flot! :kram:

Webmaster 01-11-2013 20:14

Citat:

Oprindeligt indsendt af jh (Send 287978)
Dejligt med en damper mere :)

Jeg var også meget glad for mine smøger, og havde bestemt ingen planer om at stoppe.
Men jeg må dog indrømme at jeg ind i mellem savner dem.

Jeg har ikke rørt en smøg i 1 år og 4 måneder, men jeg ved også godt at jeg ikke skal prøve bare en lillebitte enkelt en, for så hænger jeg på den igen...

Hvad bruger du så af udstyr, og hvilken styrke damper du?

Jeg fik 2 eGo batterier...et på 900 mah og et på 1300 mah

Tanke/clearomizer er bare helt alm C4...brug og smid væk når de ikke virker mere...

Væske er bare alm viginia smag med nicotin 26 mg da jeg jo har været vant til en del før...men det vil jeg da sætte langsomt ned efterhånden som tiden går...

Jeg skal da også på et tidspunkt prøve mig med forskellige smage....men lige her i starten skulle jeg jo bare i gang med det her...

Jeg skulle jo bare have noget der virkede uden alt muligt bøvl...og det gør ovenstående grej...

Jeg har så nu bestilt to batterier...vision spinner på 1300 mah....og en vivi nova BDC tank....så jeg har lidt at vælge imellem...

Det ville jo være dumt at gå ned på grej...

Nu er det jo ikke til at sige hvad fremtiden bringer....men jeg har lige nu svært ved at kunne forstille mig at jeg skulle komme til at savne alm smøger...men det hænger måske sammen med at jeg ikke har tvunget mig selv til at lade være med at ryge dem...og jeg bare kan tænde en hvis jeg skulle have lyst...problemet er at de ikke smager godt mere..


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:27.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension